Subject: FW: Eesti Puuetega Inimeste Koja pöördumine Vabariigi Valitsusele ja Riigikogu liikmetele seoses riigieelarve ja järgmiste aastate riigieelarvestrateegia läbirääkimiste ja vastuvõtmisega
From: "Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 24 Aug 2026 16:13:57 +0300

From: Eesti Puuetega Inimeste Koda <[email-masked]>
Sent: Monday, August 24, 2026 4:13 PM
To: Kristen Michal - RK <[email-masked]>; Jürgen Ligi -
RAM <[email-masked]>; [email-masked]; Andres Sutt - KLIM
<[email-masked]>; Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI
<[email-masked]>; [email-masked]; Heidy
Purga - KUM <[email-masked]>; Erkki Keldo - MKM <[email-masked]>;
hendrik.terras <[email-masked]>; igor.taro
<[email-masked]>; Kuldar Leis - KLIM
<[email-masked]>; [email-masked]
Subject: FW: Eesti Puuetega Inimeste Koja pöördumine Vabariigi Valitsusele
ja Riigikogu liikmetele seoses riigieelarve ja järgmiste aastate
riigieelarvestrateegia läbirääkimiste ja vastuvõtmisega

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kuna Riigikantselei on teada andnud, et pöördumisi selliselt valitsuse
liikmetele ei edasta kantselei poolt, saadame eelarvekõneluste eel
valitsuse liikmetele tutvumiseks Eesti Puuetega Inimeste Koja pöördumise
seoses riigieelarve ja järgmiste aastate riigieelarvestrateegia
läbirääkimiste ja vastuvõtmisega.

EPIKoda koos teenusekasutajate, nende lähedaste, omastehooldajate ja
valdkonna töötajate ning teenuseosutajatega  ootavad Vabariigi Valitsuselt
otsust tagada erihoolekandele aastateks 2027–2030 vajalik lisarahastus, et
riik suudaks täita oma seadusest tulenevaid kohustusi ning tagada
inimestele vajalike teenuste kättesaadavuse, kvaliteedi ja turvalisuse.
EPIKoda toetab Sotsiaalministeeriumi rahataotlust, kes on hinnanud, et
erihoolekande valdkonna jaoks on järgmise nelja aasta jooksul vaja
ligikaudu 200 miljonit eurot lisaraha. Tegemist ei ole soovide nimekirja
või erihoolekande mugavamaks muutmisega, vaid minimaalse vajadusega, et
riik suudaks seadusest tulenevaid kohustusi tegelikult täita. Riigikohus
on rõhutanud oma otsuses, et riigil ei ole õigust planeerida
erihoolekandele vähem raha, kui on vaja põhiseadusest, seadustest ja riigi
enda otsustest tulenevate kohustuste täitmiseks.

Lugupidamisega

Kristi Kähär

Toetuste- ja teenustealase huvikaitse nõunik | Eesti Puuetega Inimeste
Koda

Policy officer of benefits and services | Estonian Chamber of People with
Disabilities

   [email-masked] <mailto:[email-masked]>

 +372 5401 0462

 <https://www.epikoda.ee/>   <https://www.facebook.com/EPIKoda/>

 <https://www.epikoda.ee/uudiskiri> Liitu Eesti Puuetega Inimeste Koja
uudiskirjaga!

From: Eesti Puuetega Inimeste Koda
Sent: 17 August 2026 10:34
To: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Eesti Puuetega Inimeste Koja pöördumine Vabariigi Valitsusele ja
Riigikogu liikmetele seoses riigieelarve ja järgmiste aastate
riigieelarvestrateegia läbirääkimiste ja vastuvõtmisega

Tere

Edastame Eesti Puuetega Inimeste Koja pöördumise. Palume edastada
pöördumine kõikidele Vabariigi Valitsuse ja Riigikogu liikmetele.

Lugupidamisega

Kristi Kähär

Toetuste- ja teenustealase huvikaitse nõunik | Eesti Puuetega Inimeste
Koda

Policy officer of benefits and services | Estonian Chamber of People with
Disabilities

   [email-masked] <mailto:[email-masked]>

 +372 5401 0462

 <https://www.epikoda.ee/>   <https://www.facebook.com/EPIKoda/>

 <https://www.epikoda.ee/uudiskiri> Liitu Eesti Puuetega Inimeste Koja
uudiskirjaga!