Subject: RE: Krundijaotuskava jooniste tutvustamine - Moduator kinnistult maa äralõige
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 23 May 2024 11:53:06 +0300

Tere projektijuht Anni,

    Vastuseks teie Transpordiameti kirjale 23.05.24 nr 8-1/21-110/8977-1 .

     Tuleb üllatusena, et Eesti Riik ei saa olemasoleva Lustivere tee ja 
selle äärse maaala piirides hakkama - vajab lisa !?

Olemasolevates piirides tee on toiminud edukalt 50 aastat ja liiklus on 
sellel suhteliselt üliväike !

Mingeid objektiivseid põhjuseid liikluskoormuse oluliseks suurenemiseks 
Lustivere suunal ei ole olemas ega näha .

Tee on normaalse laiusega olemas, kõik on tänaseni toiminud ,

tee ääre hooldamist oleme tegelikult tänaseni teinud oma jõududega (vahel 
harva on teehooldusfirma niitnud kuni meetri laiuselt teeserva).

Milleks selline riigi poolne aja ja raha raiskamine äralõike teostamiseks 
(keskmiselt 3,5 meetrit lustivere teelt) ???

Väidetavalt on ju riigil raha puudu ja mitteolulisi kulutusi ei tohiks teha 
!

Antud Tartu manatee - Lustivere teel on täna palju olulisemaid probleeme, 
mis oleks vaja lahendada enne -

*	kui toimub mõni suurem liilusõnnetus :

1.	Bussipeatus 15 meetrit maanteelt ära pööramisel , kõige kitsamas kohas .
2.	Mõned ilma nähtavuseta kurvid (küngaste peal kurv)
3.	Talvine väga harv lumeja jää tõrje ( siis kui kõik on tuisanud ja/või 
kinni sõidetud lumi) .
4.	Vee äravoolu ohtlik väga suur auk  sisuliselt tee piirides (170 meetrit 
maanteelt mahasõidul)
5.	Vahetult tee ääres on (300 meetrit maanteelt mahasõidul) on lagunenud - 
väga tuleohtlik (vist omanikuta) hoone.
6.	Puidust tänavavalgustus elektri postid on juba mõned ümber kukkunud 
(vahetatud),

kuid keegi ei ole kontrollinud järgmiste püsivust (ohutust).

   Saan aru, et tänases Eesti vabariigis on riigiga vaidlemine mõtetu ja

keegi ei vaevu tegelikult kokkuhoidlikult / säästlikult mõtlema ning 
tegutsemasellest tulenevalt :

Loodan, et teiepoolne hindaja võtab isiklikult ühendust (vastavalt teie made 
omandamise protseduurireeglitele)

Palun valmistada siis ette ja saata siis pakkumine maa ostuks ja teha uue 
piiri märkimine on riigi (maanteeameti) kulul.

Et, sisuliselt seda maad siis kasutada enam ei saa (sest on teada selle 
üleminek riigile) -

kas siis vähendatakse aastast 2025 maamaksu proportsioonis äralõikele ?

  Kui riigil on huvi ikka selle maa äralõike tegemiseks,

siis olen vastu Maa protseduurireeglitele punkt.5-s nimetatud 50 % omanikule 
maksmisele .

Kui riik soovib seda maad (äralõiget) , siis peaks ikka rääkima kohesest ja 
ajaliselt venitamata 100 % hüvitamisest/maksmisest ja

siis ka selle omandatud teeala ja teeääre pidevast hooldamisest !

     Lõpetuseks:

Olen ikkagi arvamusel, et selle äralõike asjaajamine ületab kõik 
mõistuslikud aja ja rahakulud nii Riigi,

kui Minu (Moduator) poolt (tekitab ebamõistlikku asjaajamist ja 
bürokraatjat).

Lihtsam oleks lähtuda olemasolevast teest ja teeservast (jätta lõige 
tegemata).

Ootan mõistuse võitu ja loodan ikkagi lihtsama - odavama riigi toimimise 
peale !

Ootan ka tagasisidet !

Lugupidamisega

Aivar Kollo

Moduator kinnistu omanik

AS MODUATOR juhataja

mob. +372 5034731

 <http://www.moduator.ee/> www.moduator.ee

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 23, 2024 09:42
To: Aktsiaselts Moduator <[email-masked]>
Subject: Krundijaotuskava jooniste tutvustamine

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Krundijaotuskava jooniste tutvustamine

Registreerimise kuupäev: 23.05.2024

Registreerimise number: 8-1/21-110/8977-1.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee>