Subject: RE: Kangru tee T3 Vaela küla, Kiili vald
From: Tea Tõnts <[email-masked]>
To: Laur Kõiv <[email-masked]>, "Maanteeameti klienditugi" <[email-masked]>
Cc: Mihkel Mülts <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Apr 2026 13:28:50 +0300

Tere,

Täiendused sisse viidud,

Projekti nimest on sõna „koostamine“ eemaldatud igas projekti osas.

Gaasi servituudi plaanidel kirjanurka korrigeeritud.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus 
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Laur Kõiv <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 14, 2026 2:33 PM
To: Tea Tõnts <[email-masked]>
Subject: RE: Kangru tee T3 Vaela küla, Kiili vald

Tere

Edastan tähelepanekud tehnovõrkude IKÕ plaanide osas.

*	Palume IKÕ plaanide kirjanurgas, asendiplaanide kirjanurgas ja 
seletuskirjas/tiitellehel kajastada üheselt projekti nimetus. Hetkel 
seletuskirjas ja tiitellehel ühte moodi ja IKÕ plaani ja asendiplaani 
kirjanurgas teistmoodi.

*	Gaasitorustiku IKÕ plaanidel palume kajastada kirjanurgas gaasitrassi 
projekti andmed ainult ning eemalda VK projekti andmed.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Tea Tõnts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 10, 2026 4:44 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; MNT Teed <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kangru tee T3 Vaela küla, Kiili vald

Tere,

Viisin servituutide märkused sisse.

Muutsin VK ja TL osa Seletuskirjade pealkirju, et oleks igal pool identne.

Palume projektile heakskiitu.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus 
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, April 10, 2026 2:40 PM
To: Tea Tõnts < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Kangru tee T3 Vaela küla, Kiili vald

Tere

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning esitame tähelepanekud IKÕ 
plaanide osas.

Palume IKÕ plaane korrigeerida sh vastavalt TRAM maade osakonna 
tähelepanekutele.

*	Palume jätkuvalt korrigeerida IKÕ plaani faili nime, et T2 ei kajastuks 
failis, mis ei ole seotud antud kinnistuga.

*	Palume korrigeerida VK IKÕ plaanidel tingmärke asendiplaanil, selliselt et 
oleks vastavuses leppemärkidega. Varasemas versioonides olid tingmärgid 
vastavuses, miks neid muudeti?

*	Palume viia kooskõlla VK projektis projekti pealkiri tiitellehel 
(seletuskirjas) asendiplaanil ja IKÕ plaanil oleva projekti nimetusega.

*	Gaasitrassi IKÕ plaanidel palume kirjanurgas kajastada info vastavalt 
gaasiprojektile AS INF Ehitus TÖÖ NR TPR0024 Kangru tee 5a gaasiga liitumine 
(projekteerija, projekti nr, projekti pealkiri jne).

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Tea Tõnts < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 6, 2026 12:18 PM
To: MNT Teed < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Mihkel Mülts < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Kangru tee T3 Vaela küla, Kiili vald

Tere hr. Laur Kõiv

Allpool toodud märkused on projekti sisse viidud. Sh. iga projekti osa 
digikonteinerid lisatud vastava Osa kausta.

Projekt asub endisel Dropboxi aadressil:

 <https://www.dropbox.com/scl/fo/ip1ba1se55pw3o4x9pbkv/AFe9IifEM3k_CoAV7cAQ7Tw?rlkey=72oqbt5m5xv3mnlzxfl36qz1g&st=n3s74wed&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/ip1ba1se55pw3o4x9pbkv/AFe9IifEM3k_CoAV7cAQ7Tw?rlkey=72oqbt5m5xv3mnlzxfl36qz1g&st=n3s74wed&dl=0

Palume projektile kooskõlastust.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 31, 2026 4:06 PM
To: Tea Tõnts < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Kangru tee T3 Vaela küla, Kiili vald

Tere

Oleme tutvunud lingil esitatud materjalidega, kuid kuna materjalide hulk 
lingil on suur ning lisaks kajastuvad erinevad versioonid, projektid ning 
materjalid, siis kõikide materjalidega tutvuda ei jõudnud.

Esitame tuvastatud tähelepanekud:

Juhime tähelepanu, et riigitee nr 11505 katastriüksuse osas on toimunud 2026 
aasta märtsis muudatus, kuna kinnistuid on jaotatud seoses Kangru 
liiklussõlme valmimisega ja RB objektiga.

Palume IKÕ plaanidel ja asendiplaanidel uuendada katastriüksuse andmeid 
(11115 Kurna-Tuhala tee T2, tunnus: 30501:001:1006).

Valgustus ja side

*	Palume täpsustada, mis kontuuriga on tegemist hall W1.1 (TRAM maaüksusel), 
kas tegemist on projekti osaga? Tingmärkides ei kajastu antud kontuur.

Varasemal ei olnud võimalik antud kontuuri märgata, kuna kattus planeeritava 
sidetrassiga.

Juhul kui ei ole tegemist projekti osaga ning tegemist ei ole ka olemasoleva 
kaabliga siis palume antud kontuur eemaldada asendiplaanidelt.

Vee- ja kanalisatsioonitorustikud

Katete taastamise osa

*	Palume samuti täpsustada, mis kontuuriga on tegemist hall W1.1 (TRAM 
maaüksusel), kas tegemist on projekti osaga? Tingmärkides ei kajastu antud 
kontuur.

Varasemal ei olnud võimalik antud kontuuri märgata, kuna kattus planeeritava 
sidetrassiga.

Juhul kui ei ole tegemist projekti osaga ning tegemist ei ole ka olemasoleva 
kaabliga siis palume antud kontuur eemaldada asendiplaanidelt.

Edastame TRAM maade osakonna tähelepanekud IKÕ plaanide kohta:

*	Palume korrigeerida TRAM IKÕ plaanide failide pealkirjad ning viia 
vastavusse antud kinnistute nimetustega. Hetkel IKÕ failide pealkirjad ei 
ole kinnistutega vastavuses ning tekitavad segadust.

*	Kõikidel IKÕ plaanidel on 11115 Kurna-Tuhala tee T2 kohta vale tunnus, 
õige on - 30501:001:1006.

Seega on kahel plaanil (ikõ-2 ja ikõ-6) ka tabelis vale tunnus. Palume 
korrigeerida.

*	Palume kõikide TRAM IKÕ plaanide loetavust parandada ning kajastada 
taustainfo hallina (sh olemasolevad trassid/tehnovõrgud, geoalus, tee 
kontuurid, mahasõidu kontuurid, kergtee kontuurid jne), et IKÕ ala paistaks 
üheselt välja.

*	Kõikidel TRAM IKÕ plaanidel kajastub hall W1.1 kontuur. Palume eemaldada 
antud kontuur IKÕ plaanidelt.

*	Palume VK IKÕ plaanidel kajastada kirjanurgas läbivalt projekti nimetus 
sama, mis on asendiplaanil ja seletuskirja tiitellehel. Seletuskirja 
tiitellehel on ka teine nimi, kui plaanidel.

Palume kajastada projekti nimetus läbivalt ühene seletuskirjas, 
asendiplaanil ja IKÕ plaanil (kirjanurgas).

*	VK IKÕ plaanidel on eraldi näidatud V ja K ikõ-ala. See pole vajalik, kui 
trassidel on sama omanik. Palume kajastada ala ühesena.

*	Palume gaasitrassi IKÕ plaanidel kajastada kirjanurgas gaasiprojekti 
andmed (projekteerija, projekti nr, projekti pealkiri).

*	Mõlemad gaasitrasside IKÕ plaanid on samade IKÕ aladega. Palume 
kontrollida ja korrigeerida.

*	Gaasitrassi IKÕ ala ei ulatu kinnistu piirini palume korrigeerida. Sh 
arvestada ka IKÕ ala suurenemisega tabelis, palume kontrollida.

Palume materjale korrigeerida ning esitada kooskõlastamiseks korrektselt 
komplekteeritud ja allkirjastatud projektid, kas minu e-mailile või 
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Tea Tõnts < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 19, 2026 12:29 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Tiit Harjak < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Mihkel Mülts < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Vs: kangru kaev KL 049

Tere,

Muudatustega projekt asub endisel Dropboxi aadressil:

 <https://www.dropbox.com/scl/fo/ip1ba1se55pw3o4x9pbkv/AFe9IifEM3k_CoAV7cAQ7Tw?rlkey=72oqbt5m5xv3mnlzxfl36qz1g&st=n3s74wed&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/ip1ba1se55pw3o4x9pbkv/AFe9IifEM3k_CoAV7cAQ7Tw?rlkey=72oqbt5m5xv3mnlzxfl36qz1g&st=n3s74wed&dl=0

Praegu muudetud failidel on kasutatud „v04“ versiooni numbrit.

Kommenteerin põgusalt märkusi (pdf failist):

Lk 1

Avatud kaeve kontuure korrigeeritud, arvestatud ka gaasitoru hülsi 
paigaldamisega meie (=TL,VK, EL-EN) projektis.

Lk 2

Projekteeritud hülsside andmed lisatud ka VK Asendiplaanile ja tingmärke 
korrigeeritud.

Lk 3

Gaasitoru hülsile, VK torudele näidatud lahtine kaevik toestuseta.

Riigiteel maapinna kõrgusi ei muudeta, roosad kontuurid on võetud 
olemasoleva maapinna mudelist.

Lk 4

Täpsustatud riigitee lõiget, tõin sõidutee osa jämedama punase joonega 
eraldi välja. Mahasõit on ka tegelikult riigitee (osa). Paremal pool olev 
kõrguslik muutus on mahasõidu rajamise tõttu paratamatu. Sõiduteel kõrgusi 
ei muudeta.

Hülsside arv on nüüd 3 – parandatud Seletuskirjades.

IKÕ plaanidele lisandus ka gaasitoru (hülss + toru) servituudi joonis.

Lk 5

Uued katastriüksused lisatud joonistele.

Lk 6

Sisse viidud.

Lk 7

Side ei ole enam projekteeritud riigitee alla.

Lk 8

Pikiprofiili ei esita, kuna katte taastamise ala vähenes sideosa 
ärajätmisega oluliselt.

NB. Gaasi projekt asub endiselt Dropboxis kaustas Seotud projektid.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus 
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine