Subject: FW: 20152 Ahekõnnu II liivakarjäär, Projekti kooskõlastamine
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jun 2026 07:59:15 +0300

Tere,

Palun mulle, korduv.

Tervitades

Merike

From: Lauri Künnapuu <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 9, 2026 10:30 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: 20152 Ahekõnnu II liivakarjäär, Projekti kooskõlastamine

Tere,

Tänan! Saadan täiendatud projekti.

Tervitades,
Lauri

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: Friday, June 5, 2026 2:13 PM
Adressaat: Lauri Künnapuu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: 20152 Ahekõnnu II liivakarjäär, Projekti kooskõlastamine

Tere.

Tänan selgituste eest.

TRAM seisukoht - selgitused on piisavad. Palun kajasta seletuskirjas ka
neid teemasid/selgitusi.

Infoks, et lisame ristumiskoha ehitamise lepingusse punkti, et kui ilmneb
vajadus hilisema ekspluatatsiooni käigus/karjääri teenindamise käigus
(ristmikuala on eristatavalt kahjustatud pidevalt vm) tugevdada, siis
kohustus on karjääri omanikul see tugevdamine oma kuludega ellu
viia/realiseerida (kas siis eelnevalt TRAMiga kooskõlastab täiendavalt
teeprojekti näiteks).

Jääme projekti lõplikku lahendust  (sh täiendatud seletuskirja) ootama.

P.S. 8-14. 06 olen puhkusel.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Lauri Künnapuu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 27, 2026 11:07 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: 20152 Ahekõnnu II liivakarjäär, Projekti kooskõlastamine

Tere,

Aitäh tagasiside eest! Suhtlesin tellijaga ja meie poolt sellised
vastused:

Märkus: Ristmiku kandevõime tugevdamine

Vastus: Kuna olemasolev kruusatee ja ristmiku piirkond asub heade
aluspinnastega (kruus/liiv) piirkonnas ja kruusatee kulumiskihi
konstruktsioon on piisava paksusega, siis me ei näe hetkel vajadust
geotekstiili paigaldamisele kulumiskihi alla. Geotekstiiliga lahendus
eeldaks, et olemasoleva tee asukohalt kaevaksime pealmised 20 cm
kulumiskihti ära ning geotekstiili paigaldamise järgselt paigaldaksime
uuesti kas siis sama materjali või karjäärist tarnitava materjali.
Olemasolev tee konstruktsioon on kindlasti tugevam kui värskelt rajatud
uus konstruktsioon, mis on esimesel aastal tundlikum igasugustele
järkudele manöövritele. Geotekstiil oleks õigustatud, kui ristmik paikneks
savikatel aluspinnastel ning oleks vajadus konstruktsioonikihtide
eraldamisele. Hetkel meie selleks vajadust aga ei näe. Kui tee aktiivsel
kasutusperioodil peaks ikkagi ilmnema, et olemasoleva tee
kattekonstruktsioon mahasõidu piirkonnas ei ole piisav või hakkab tugevalt
vedude all lagunema, siis võtame kasutusele täiendavad remondimeetmed
mahasõidu piirkonnas

Märkus: Pöörderaadiuste kontrollimine

Vastus: Pöörderaadius R15 on vajalik, kuna suurema raadiusega mahasõidu
puhul saavad koormaga veokid sujuvamalt keerata ning vähendavad ohtu, et
mahasõidu ees olev kruusatee saaks kahjustada tulenevalt täiskoormaga
järsust pööramisest ja nn „kärurataste lohistamisest.

Tervitades,

Lauri Künnapuu

TPK Projekt

5228311

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: Friday, May 15, 2026 12:53 PM
Adressaat: Lauri Künnapuu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: 20152 Ahekõnnu II liivakarjäär, Projekti kooskõlastamine

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud:

1.	Ristmiku piirkonnas riigitee (ca 25+25m ulatuses) kandevõime
tugevdamise vajadust palume projekteerijal hinnata projekteerimise käigus.
Kui järeldus on, et tugevdamine on vajalik (kuna tegu karjääriteega ja
toimub veokite pööramine), siis peab selle projektis ette nägema. Kui
mitte, siis vajalik põhjendada, miks tugevdamine ei anna tulemust.

(Tugevdamine ei välista kindlasti kevadisi ja sügisesi massipiiranguid,
need kehtestatakse ikka, kui tee ja/või kate on pehmed).

Lisan ühest varasemast projektist võimaliku tugevdatud riigitee katte
eeskuju:

*	pur.kruus pos 6    hmin=20cm
*	geotekstiil (NGS profiil nr 3, eraldab)
*	olemasolev planeeritud tee pinnakate

Eks peab seda ka vaatama, et kõrguslikult ei läheks asi käest ära, st
ilmselt on teemaks väljakaeve ja siis selle asemele tekstiil + 20 cm.

2.	Tasuks üle kontrollida, kas pöörderaadius R=15 on hädavajalik. Kui
selgub, et saaks ka väiksema raadiusega pööratud, siis tasuks teha väiksem
R , et üle dimensioneerimist vältida.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Lauri Künnapuu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 22, 2026 4:39 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Projekti kooskõlastamine

Tere,

Saadan kooskõlastamiseks Kehtna vallas asuva juurdepääsu projekti. Projekt
lisatud kirjale.

Tervitades,
Lauri Künnapuu

TPK Projekt

5228311