Subject: Ed: Lodijärve Kool-radoon ja õpperuumi asukoht
From: "Marianne Reinart" <[email-masked]>
To: "Liivi Zovo" <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Jun 2024 08:17:34 +0300

Tere

Palun registreeri.

Lugupidamisega

Marianne Reinart

vaneminspektor (keskkonnatervis)

põhja regionaalosakond

+372 5866 4816

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises 
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine või 
kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on 
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest 
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide 
lisadega.

Saatja: Nele Lavrikov <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 28. juuni 2024 02:54
Adressaat: Marianne Reinart <[email-masked]>
Teema: Lodijärve Kool-radoon ja õpperuumi asukoht

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan Teile, et pisut nõu pidada.

Oleme kool, kes sai oma tähtajalise koolitusloa aasta tagasi, enne seda 
andsid meie majale hinnangu nii Terviseamet kui ka Päästeamet. Uuendasime 
terve maja valgustuse ning tegime ka esmased radooni mõõtmised, tegime ka 
sel kevadel uued mõõtmised. Meil käis sel kevadel ka tööinspektsioon ja 
andis oma hinnangu meie tehnoloogiaklassile.

Me asume vanas majas, jah, küll mitte 1940. aastal ehitatud hoones, maja on 
ehitatud pisut hiljem, viiekümnendatel. Tehnoloogiaklassi on tehtud ka 
evakuatsiooni tarvis kaks väljapääsu ning pandud tuletõkkeuks.

Me oleme valmis paigaldama ventilatsiooni, ootasime radooni mõõtmise 
tulemusi, hinnapakkumised said varem ära võetud ning oleme valmis avama ka 
aknad, mis on eelmise renoveerimise käigus kinni pandud. Seega ei asu klass 
päris keldrikorrusel, see on poolkorrus.

Vaadates nüüd sotsiaalministri määrust „Tervisekaitsenõuded koolidele“ § 7 
lg 2 Õpperuumid võivad asuda kõigil maapealsetel korrustel, kus on õppetöö 
läbiviimiseks piisav loomulik valgustus. Võimlemissaal võib asuda 
keldrikorrusel või olla ilma loomuliku valgustuseta juhul, kui on tagatud 
piisav tehisvalgustus ja ventilatsioon ning radooni ruumipääs on tõkestatud.

Jah, tegu on õpperuumiga, mis on kasutusel kord nädalas. Siin on toodud 
välja võimla, et see võib asuda keldrikorrusel, kui on tagatud piisav 
tehisvalgustus ja radooni ruumipääs on tõkestatud. Saan aru, et Teie ei ole 
seda määrust kirjutanud, aga kui me mõtleme ja loeme seda, siis me oleme 
valmis paigaldama antud ruumi ventilatsiooni, avama aknad ning tehisvalgus 
on meil seal väga suurepärane. Me oleme oma hoonega ka oma ajastu märgis 
paraku, jah, küll 10 aastat hilisemast perioodist kui 1940. Samas, me ei ole 
päris keldris, oleme oma ruumiga poolkorrusel. Käies Eestimaa erinevates 
koolides ringi, on meil piisavalt palju koole, kus tehnoloogiaklass on just 
poolkorrusel. Alles täna külastasin kooli, kus oli ujula poolkorrusel. Kui 
võtame aluseks selle määruse, siis ka seda ei tohiks seal olla, sest see ei 
ole võimlemissaal 😊. Tehnoloogiaklass ei ole siiski tavapärane klass, kus 
loetakse ja kirjutatakse, vaid meisterdatakse ning seal ruumis on 
suurepärane valgus. Kahjuks ei ole meie maja sellise projektiga, et saakime 
tehnoloogiaklassi tuua nt esimesele korrusele. Masinate müra kostaks läbi, 
täna, kui klass asub poolkorrusel , ei kuule keegi, kui masinad undavad.

Mis on antud olukorras siiski meie võimalused sügisel jätkata õppekava 
täitmist? Kui mõelda sellele, mida me oleme valmis veel lisaks tegema 
(ventilatsioon ja avama aknad)  sellele, mis juba tehtud (valgustus, 
varuväljapääs)  ning mõelda, et klass asub  poolkorrusel ja et me koolihoone 
on oma ajastu märk, kus omakorda esimesele korrusele ei ole võimalik 
tehnoloogiaklassi tuua.

Heade soovidega ja ette tänades

Nele Lavrikov

Lodijärve Kooli direktor