Subject: Re: Elektrilevi OÜ Sangaste AJ teenindustee
From: Aivar Põllu <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, "maantee" <[email-masked]>
Cc: Norwood Norwood Group Oü <[email-masked]>, "Villu Vapper" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 10:24:20 +0300

Tere, Herkki

Palun infot kuidas edeneb Teie poolt Sangaste alajaama eelprojekti 
kooskõlastamine ehitusregistris.
Meie teada juba pikemat aega seisab EHR-is ehitusloa väljastamine 
Transpordiameti kooskõlastuse taga.
Kui on mingeid märkusi või küsimusi mahasõitude osas palun ASAP meile teada 
anda, et saaksime kiiresti asjaga edasi liikuda!

Tänan!

Lugupidamisega

Aivar Põllu
Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5349 4647 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Roheline 18, 61410 Tähtvere | elektrilevi.ee <http://energia.ee/>

  _____

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 26, 2025 09:14
To: Aivar Põllu <[email-masked]>
Subject: RE: Elektrilevi OÜ Sangaste AJ teenindustee

You don't often get email from [email-masked]. 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is important

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you recognize 
the sender and know the content is safe.

Tere,

esmalt tänan Teid esitatud selgituste ja info eest!

Olukord ja mure on täiesti arusaadavad, kuid püüan Teile nüüd selgitada, 
kuidas toimub riigiteelt uute mahasõitude rajamine.

Riigiteelt uue mahasõidu ehitamisel tuleb lähtuda kliimaministri 17.11.2023 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009> määruse nr 71 „Tee 
projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetest.

Riigitee nr 69 Võru-Kuigatsi-Tõrva tee puhul on tegemist riigi 
tugimaanteega, mille ööpäevane liiklusagedus on kuni 1179 sõidukit.

Vastavalt normidele on siin minimaalne ristmike vahekaugus lubatud 100 m 
(kui riigiteega liituv liiklussagedus jääb alla 20 sõiduki ööpäevas).

Arvestada tuleb mõlemas sõidusuunas paiknevate ristmike ja nende 
asukohtadega. Normide järgi mõistetakse kõiki mahasõite koondnimetuse

ristmik all.

Võttes arvesse Sangaste alajaam kinnistu olemasoleva ristmiku asukohta, siis 
uue ristmiku rajamine samale kinnistule ei ole võimalik. See on vastuolus 
normidega.

Ristmike vahekaugust määratakse ühe ristmiku pöörderaadiuse lõpust 
(riigiteele väljasõidul) teise ristmiku pöörderaadiuse alguseni (riigiteelt 
mahasõidul).

Ristmike vahekaugus jääks ca 70 m.

Millised on lahenduse variandid:

1.	Sangaste alajaam kinnistu olemasoleva mahasõidu asukoha kaudu tagatakse 
juurdepääs nii rajatavale alajaamale kui ka Laadaplatsi kinnistule.

Olemasolev mahasõit tuleb viia kindlasti meie nõuetega siis kooskõlla.

Olete esitanud käesoleva kirjaga meile ka teeservituudi plaani, kus 
juurdepääs rajatavale alajamaale on samuti näidatud olemasoleva mahasõidu 
kaudu km 39,703.

2.	Sangaste alajaam kinnistule rajatakse vastavalt projektile riigiteelt km 
39,783 uus mahasõit , olemasolev mahasõit km 39,703  likvideeritakse ning

Laadaplasti kinnistule kavandatakse uus juurdepääs ja mahasõit riigiteelt. 
Selleks tuleb taotleda meie nõuded.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Aivar Põllu <[email-masked]>
Sent: Monday, August 11, 2025 3:44 PM
To: [email-masked]; [email-masked]
Cc: Erko Einmann <[email-masked]>; Kairit Hein <[email-masked]>
Subject: Elektrilevi OÜ Sangaste AJ teenindustee

Lp Transpordiameti esindaja hr Herkki Rõõm

Nordwood Group OÜ 14.04.2025 taotluse alusel on Transpordiamet väljastanud 
17.04.2025 nr 7.1-1/25/6090-2 Otepää vald Lauküla küla Sangaste alajaam 
kinnistu ristumiskoha ehitamise nõuded uue Elektrilevi OÜ Sangaste 110/10 kV 
alajaama ristumiskoha ühendamiseks riigiteega nr 69 Võru-Kuigatsi-Tõrva tee 
km 39,783 (lisa 1).

Elektrilevi OÜ läheülesande ja Transpordiameti poolt väljastatud tingimsute 
järgi koostas Nordwood Gruop OÜ alltöövõtja ALK OÜ põhiprojekti "Sangaste 
alajaam (55701:001:1206) kinnistu ristumiskohtriigiteega 69 
Võru-Kuigatsi-Tõrva tee km 38,783" (lisa 2), millele Transpordiamet andis 
18.07.2025 heakskiidu.

Põhiprojekti käigus projekteeriti Sangaste alajaama teenindamiseks 
riigiteega 69 Võru-Kuigatsi-Tõrva tee ristumiskohta km 38,783 uus mahasõit. 
Ühtlasi nähti ette vastavalt Transpordiameti tingimuste punktile nr 2 
olemasoleva ristumiskoht km 39,703 mahasõidu likvideerimine.

Projekti ülevaatuse käigus ilmnes asjaolu, et Elektrilevi OÜ (kinnistuosa 
ostja) ja Laadaplatsi kinnistu (kinnistuosa müüa) vahel on sõlmitud 
13.10.2022 notariaalne võlaõiguslik kokkulepe teeservituudile ristumiskoha 
39,703 kasutamiseks kinnistule juurdepääsemiseks järgnevatel tingimustel:

9.1. Müüja ja Ostja lepivad kokku, et Müüja ja Ostja seavad lepingu esemele 
hiljemalt Asjaõiguslepingu sõlmimisel avalikult teelt juurdepääsu tagamiseks 
tasutateeservituudi Kinnistu igakordse omaniku kasuks, alljärgnevatel 
tingimustel:

9.1.1. Müüja kasuks seatav teeservituut peab tagama nii Müüjale kui ka Müüja 
poolt volitatud kolmandatele isikutele takistamatu ööpäevaringse tasuta 
juurdepääsu Laadaplatsi kinnistule igasuguste transpordivahenditega ja 
sõidukitega vastavalt teeservituudi seadmise lepingule lisatavale plaanile 
(käesoleva lepingu lisa nr 3);

9.1.2. servituudi alale juurdepääsutee ja mahasõidu valitsevale Kinnistule 
rajab Ostja.

9.1.3. servituut ei välista teeservituudi ala kasutamist teeniva kinnistu 
omaniku või kolmandate isikute poolt ning teiste servituutide seadmist 
teeservituudi alale.

9.1.4. lepingu eseme igakordne omanik on kohustatud hoiduma tegevusest, mis 
takistab Kinnistu igakordse omaniku poolset teeservituudi kasutamist.

9.1.5. mõlemad pooled kohustuvad hoiduma tegevusest, mis võiks kahjustada 
teeservituudi alal paiknevat teed. Kui nimetatud kahjustused tekivad, siis 
nendekõrvaldamisega seotud kulud kannab kahjustuste tekitaja. Teed 
kasutatakse heaperemehelikult ja vastavalt selle otstarbele.9.1.6. 
teeservituut seatakse tasuta ja tähtajatult.

Olemasoleva mahasõidu km 39,703 likvideerimisega rikuks Elektrilevi OÜ 
notariaalset kokkulepet ja takistaks Laadaplatsi kinnistu omanikul 
sissesõidutee kasutamist.

Elektrilevi OÜ palub teid loobuda 17.04.2025 nr 7.1-1/25/6090-2 tingimustes 
toodud punktist nr 2, mis käsitleb olemasoleva mahasõidu likvdeerimist.

Head koostööd soovides

Aivar Põllu

Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5349 4647 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Roheline 18, 61410 Tähtvere | elektrilevi <http://energia.ee/> .ee