Subject: Re: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.
From: "Andres Metsoja" <[email-masked]>
To: "Maarja Maranik" <[email-masked]>,Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked]>
Date: Mon, 19 Jan 2026 13:32:27 +0200

Tere, Maarja!

Tuletan meelde, et ootan jätkuvalt poliitiliste jõudude esindajaid, et 
alustada taastuvenergeetika teekaardi koostamist. Üks nimekirjadest ei ole 
tänaseni veel oma esindajaid nimetanud. Olen korduvalt palunud seda teha, et 
juhtgrupp saaks koguneda. Kui kõik esindajad paigas siis koguneme ja 
arutame.
Ma ei pidanud mõistlikuks olukorda, et jaanuar möödub ilma 
taastuvenergeetika teemaliste infovahetus kohtumisteta. 
Koalitsiooniläbirääkimistel saime etteheite osaliseks, et ei kaasata kõiki 
nimekirju huvitatud isikutega kohtumisel. Nüüd oleme seda teinud ja loodan, 
et see on hea sisend edasi liikumiseks.

Kui on ettepanek kogu protsess seisma panna siis sellega ma ei nõustu. 
Esimehi võib ikka valida või nimetada,  olen selle initsiatiivi algatanud ja 
vedanud ning lähtunud koalitsioonileppest. Soovikorral olen valmis 
taastuvenergeetika töörühma tegevuse korraldamise üle andma, kui töörühm 
teeb vastavasisulise ettepaneku ja nimetab isiku.

Ikka head,
Andres Metsoja
  _____

From: Maarja Maranik <[email-masked]>
Sent: 19 January 2026 13:14
To: Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked]>
Subject: Ed: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

Tere kõigile,

Seda kirjavahetust jälgides tekib paratamatult küsimus: millega me siin 
praegu tegeleme? Valime keda ja kuhu?

Käskkirja kohaselt on loodud taastuvenergeetika töörühm ja 
taastuvenergeetika juhtgrupp ning eesmärk on koostada taastuvenergeetika 
teekaart. Eraldi komisjoni ei ole seni loodud, ometi räägitakse siin 
kirjavahetuses esimehe valimisest.

Praktikas oleme seni tegelenud peamiselt tuuleenergeetika (mis on vaid üks 
osa taastuvenergeetikast) arendajate lobitöö ja „müügijutu” kuulamisega, 
kuigi käsitlus peaks olema laiapõhjaline ja hõlmama taastuvenergeetikat 
tervikuna. Volikogu ei saa teha pikaajalisi ja sisulisi otsuseid ühekülgse 
ning tasakaalustamata info põhjal. Praegune protsess on olnud niivõrd 
ühesuunaline, et tasakaalustav vaade – sõltumatud eksperdid, alternatiivsed 
lahendused, mõjude ja riskide analüüs (ka sotsiaal-majanduslik analüüs) - ei 
ole sisuliselt volikogu lauale jõudnud.

Lisaks olen ka varem juhtinud tähelepanu vastuolule käskkirja loogikas. 
Andrese enda allkirjaga välja antud käskkiri näeb ette, et protsessi peab 
juhtima juhtgrupp, mille ülesanne on kogu taastuvenergeetika alase tegevuse 
koordineerimine Põhja-Pärnumaa vallas. Minu teada ei ole juhtgruppi tänaseni 
moodustatud. Ometi on kohtumised juba käivitunud ja otsused kohtuda 
arendajatega on sisuliselt tehtud ainuisikuliselt volikogu esimehe tasandil.

Seega, senine töökorraldus jätab mulje, et käskkirja me ei järgi ning 
töörühm toimib ilma kokkulepitud mandaatide, eesmärkide ja tasakaalustatud 
infoväljata.

Siit tulenevalt on minu küsimus: mis saab edasi? Kas me asume täitma 
kehtivat käskkirja, moodustame ettenähtud juhtgrupi ja toome protsessi 
tagasi õiguslikesse raamidesse, või liigume edasi ignoreerides praegust 
läbipaistmatut tegevust?

Kõike parimat,

Maarja

Saatja: Peeter Reimann <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 19. jaanuar 2026 12:37
Adressaat: Raul Peetson <[email-masked]>; Kalev Kaljuste 
<[email-masked]>; Raul Peetson <[email-masked]>
Koopia: Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked]>
Teema: Re: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

Tere kõigile.

Kuna  Andres on seda tööd vedanud,siis toetan Andres Metsoja kandidatuuri 
antud kohale

Peeter Reimann

Saadetud rakendusest Outlook Androidile <https://aka.ms/AAb9ysg>

  _____

From: Raul Peetson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 19, 2026 12:25:45 PM
To: Kalev Kaljuste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Raul Peetson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

Mis teised arvavad?

Las ikka komisjon valib endale esimehe. Andres võiks see olla küll.

Raul

  _____

From: Kalev Kaljuste <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 19, 2026 11:49 AM
To: Raul Peetson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

HOIATUS: See kiri on väliselt saatjalt. Kontrolli saatjat ning ole 
tähelepanelik kirjas sisalduvate linkide ja manuste osas!

Tere,

Mina 23.01 osaleda ei saa, olen Kundas tööstuspärandist rääkimas.

Raul sa võiksid ju esimees olla?

Tegelikult on ju meil töörühmal juht olemas ja see on Andres.

Pooldan ka, et hiljem, kui arendajatega kohtumised ära toimunud, on vajalik 
töörühmal kuupäevad kalendris ette paika saada.

Tervitades

Kalev

On Mon, Jan 19, 2026 at 10:51 AM Raul Peetson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

HOIATUS: See kiri on väliselt saatjalt. Kontrolli saatjat ning ole 
tähelepanelik kirjas sisalduvate linkide ja manuste osas!

Võiks olla teemade jaoks mingid päevad, ja siis ka kellaajad.

Nii nagu volikogu istungiga, ja komisjonidega. Need määratud ajad on 
sellised mis jookseb kalendris pikalt ees, ja saab elu ja olu selle järgi 
planeerida.

Volikogu iga kuu kolmas kolmapäev, kell 14.00

Majandus ja ...komisjon iga kuu teine esmaspäev kell 17.00

Taastuvenergiakomisjoni iga kuu ....kell 16.00   näiteks.

Raul

  _____

Saatja: Raul Peetson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 19. jaanuar 2026 10:30
Adressaat: Raul Peetson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

  _____

From: Andres Metsoja <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 19, 2026 10:30:28 AM (UTC+02:00) Helsinki, Kyiv, Riga, 
Sofia, Tallinn, Vilnius
To: Raul Peetson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Taastuvenergeetika töörühm 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

Tere,

Mina lepin ja kooskõlastan, vajadusel muudan kui selguvad takistavad 
asjaolud. Kui on ettepanek hakata kuupäevi mingis konkreetses ringis 
kooskõlastama ja muutmist kooskõlastama siis saab seda muidugi teha. 
Loomulikult vaatan ka enda kalendrisse, vana kombekohaselt. Kui on vaja 
moodustada kohtumiste kuupäevade kooskõlastamise isikute ring siis on vaja 
teada kellega seda konkreetselt teha (nimekirjade esindajad, koalitsiooni 
esindajad, kõik koalitsiooni liikmed, kõik volinikud jne)

Tervitades,

Andres

  _____

From: Raul Peetson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 18 January 2026 19:38
To: Andres Metsoja <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Taastuvenergeetika töörühm 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

Kes neid kuupäevi kokku lepib?

Lihtsalt vaatan kalendrist vaba päeva ja saadan kutse välja?

Kurat küll, nii see ei saa jätkuda Andres. Kui sinul on kalendris auk, siis 
see ei tähenda, et kõik peavad selle järgi oma asju korraldama, tegelikult 
ümber korraldama.

Raul

  _____

From: Andres Metsoja <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 16, 2026 11:12 PM
To: Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Töörühma kohtumine Enefiti esindajatega.

Tere,

Annan teada, et järgmine töörühma kohtumine toimub 23.01.2026 kell 14.00 
Tootsi-Sopi tuulepargis, alajaama juures asuvas haldushoones. Algselt oli 
plaan korraldada kohtumine 21.01.26 ehk volikogu päeval aga kahjuks ei osutu 
see siiski võimalikuks.

Ootna jätkuvalt VL Tasakaal ja VL Meie vald esindajaid töögruppi! Plaanin 
lähiajal töögrupi kokku kutsuda ja keerukas on seda teha kui kõiki 
esindajaid ei ole nimetatud.

Tervitades,

Andres Metsoja