Subject: Avalik pöördumine seoses Larissa Savankova koondamisega
From: Фан-клуб Ларисы Саванковой <[email-masked]>
To: "KUM min", <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Oct 2025 10:31:35 +0300

Lugupeetud daamid ja härrad!

Teatrikülastajate, austajate ja kodanike nimel, kes siiralt hoolivad Vene 
Teatri (praegu Südalinna Teater) tulevikust, pöördume teie poole palvega 
kaaluda uuesti Südalinna Teatri kunstilise juhi Dmitri Petrenko otsust jätta 
teatri trupist välja väljapaistev näitleja — Larissa Savankova.

Larissa Savankova on pühendanud 39 aastat oma elust Vene Teatrile Eestis, 
olles üks selle juhtivaid artiste. Tema loomingulist panust venekeelse 
teatrikunsti arengusse Eestis on tunnustatud riiklikul tasemel: 2021. aastal 
autasustati teda Eesti Vabariigi presidendi otsusega Valgetähe V klassi 
ordeniga.

Lisaks lavatööle osaleb Larissa Savankova aktiivselt ka ühiskondlikus elus. 
Ta on Heategevusfondi "Artalliance" algataja ja korraldaja – fond, mis 
toetab erivajadustega lapsi ja aitab neil arendada oma loomingulist 
potentsiaali. Tema tegevus ulatub kaugele väljapoole teatrilava ning on 
eeskujuks tõelisest teenimisest kultuuri ja ühiskonna nimel.

Larissa Savankova looming ei ole pelgalt etendused – need on eredad, sügavad 
ja emotsionaalsed lavatööd, mis on aastakümnete vältel loonud tugeva sideme 
publiku ja teatri vahel. Ta on paljude jaoks Eesti Vene Teatri nägu, hääl ja 
hing.

11. septembril saime teada, et seoses eelarvekärbetega otsustas teatri 
kunstiline juht Dmitri Petrenko (kes on töötanud teatris vaid kaks aastat) 
koondada kaheksa juhtivat näitlejat, nende seas ka Larissa Savankova. See 
otsus on põhjustanud laialdast avalikku vastukaja ja muret vaatajate seas, 
kellele teatri ja selle kollektiivi saatus ei ole ükskõikne.

Lisaks teeb meid sügavalt murelikuks teatri praegune repertuaaripoliitika. 
Dmitri Petrenko otsusel eemaldatakse kavast lavastused, mis on stabiilselt 
täitnud saalid ning toonud teatrile tulu — just need lavastused, mida publik 
tõeliselt hindab. See tekitab küsimusi ja muret: miks loobub juhtkond 
teadlikult edukatest projektidest ajal, mil teater seisab silmitsi rahaliste 
raskustega?

Meie hinnangul on Larissa Savankova eemaldamine Südalinna Teatri trupist 
ebaõiglane ja vastuvõetamatu.

Protestiks Larissa Savankova ning teiste austatud ja publiku poolt 
armastatud näitlejate koondamise vastu oleme algatanud avaliku petitsiooni 
portaalis Rahvaalgatus, pealkirjaga:
„Petitsioon Südalinna teatri juhtivate näitlejate koondamise vastu / Петиция 
против сокращения ведущих артистов Русского театра Эстонии – Südalinna 
teater“

Petitsiooni 
link:https://rahvaalgatus.ee/initiatives/1548-petitsioon-s%C3%BCdalinna-teatri-juhtivate-n%C3%A4itlejate-koondamise-vastu-%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1%89%D0%B8%D1%85-%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D1%82%D0%B5%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B0-%D1%8D%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B8-s%C3%BCdalinna-teater

Oleme veendunud, et allkirjade arv ja avaliku toetuse ulatus näitavad 
selgelt, et paljud Eesti kodanikud jagavad meie muret ja peavad Larissa 
Savankovat Eesti kultuuripärandi lahutamatuks osaks.

Palume teid:

*
Võtta arvesse avalikkuse arvamus ja Larissa Savankova isiku kultuuriline 
tähendus;

*
Kaaluda võimalust tema koondamisotsuse tühistamiseks;

*
Pöörata tähelepanu teatri repertuaaripoliitikale, mis meie hinnangul 
kahjustab teatri jätkusuutlikkust ja sidet publikuga.

Loodame õigluse ja kultuuri austamise võidule.

Larissa Savankova fännklubi
Tallinn, 2025