Subject: vastus kirjale 3-23/10062
From: "Signe Borissov" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SM Info"
Date: Fri, 5 Jul 2024 17:45:06 +0300

Tere

Pöördusite meie ja Sotsiaalministeeriumi poole sooviga mõista Terviseameti
tegevuslubade väljastamist ja Tervisekassa lepingumahu kujunemist.

Tervisekassa vastutusvaldkonda kuulub vastamiseks küsimus, et mille alusel
jaotatakse Tervisekassa poolt teenuse osutamiseks vajalikku mahtu
psühholoogilise ravi osutamiseks. Toote välja, et Tervisekassa annab
ettevõtetele mahtu vaid kliiniliste psühholoogide töökoormuse pealt,
võtmata arvesse teisi spetsialiste, kes määruse järgi teenust pakkuda
saavad.

Tervisekassa arvestab esmase (rõhk on sõnal „esmane“) lepingumahu kõigile
uutele partneritele samadel alusel- Nõukogu otsuses toodud ravijuhtude
(RJ) arv täistööajaga töötava tervishoiuspetsialisti kohta. Täna oleme
esmase lepingumahu arvestamise aluseks iseseisva psühholoogia erialal
võtnud kliinilise psühholoogi töökoormuse. Tulenevalt määrusest
https://www.riigiteataja.ee/akt/128092023022 on ka Terviseameti
tegevusloale kantud üksnes kliinilised psühholoogid.

Küll aga Tervisekassa lepingu raames lubame osutada teenuseid ka
tervishoiuteenuse osutaja juures töötaval psühholoog-nõustajal, kes
kasutab teenuse osutamisel vastavaid Tervisekassa tervishoiuteenuste
loetelu (TTL) koode ning lisaks võtab Tervisekassa tasu maksmise üle ka
„kutseta“ psühholoogi osutatud teenuste eest vastavalt  TTL §82 lõikele
(3).

Kui partner asub täitma Tervisekassa lepingut iseseiva psühholoogia
erialal ning tuleneb vajadus lepingumahu tõstmiseks, siis asutus esitab
lepingumahu suurendamiseks taotluse (e-kirja) koos põhjendusega (näiteks,
et asutuses osutab lisaks teenust psühholoog-nõustaja ja/või „kutseta“
psühholoog, keda esmasesse lepingumahu arvestamisse ei arvestatud).

Kokkuvõtteks, Tervisekassa arvestab iseseiva psühholoogia erialal esmase
lepingumahu kliinilise psühholoogi töökoormuselt, kuid edasisel
lepingumahu suurendamisel ja planeerimisel arvestatakse ka
psühholoog-nõustajate ja „kutseta“ psühholoogi osutatud teenuste mahuga.

Heade soovidega

SIGNE BORISSOV
Teenusejuht
Partnersuhtluse osakond

E: [email-masked]
Riia tn 142,Tartu
    <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>