Subject: Psühholoogi mõiste määratlus
From: Margus Tõnissaar <[email-masked]>
To: "HM - HTM" <[email-masked]>, "Piret Liba - HTM" <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>, "Mari Ader - SOM" <[email-masked]>,Anne Randväli - SOM <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, "Ulla Saar - MKM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - HARNO" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Rait Kuuse - JUSTDIGI" <[email-masked]>,Alina Poduškina - JUSTDIGI <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Sep 2025 13:50:05 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea koostööpartner!

Teavitame Teid, et Eesti Psühholoogide Liit (EPL) on määratlenud psühholoogi 
mõiste järgnevalt:

"Psühholoog on erialase väljaõppega spetsialist, kellel on riiklikult 
tunnustatud õppekava alusel omandatud magistri- või doktorikraad 
psühholoogias ning kes kasutab oma erialaseid teadmisi ja oskusi 
professionaalses praktikas."

Soovitame mõiste kasutamisel lähtuda sellest määratlusest.

Psühholoogi mõiste defineerimise eesmärgiks oli jõuda sõnastuseni, mida 
peame EPLi ametlikuks seisukohaks ning pakkuda omapoolset sisendit 
seadusandjatele, eriala arendamist ja rakendamist puudutavate dokumentide 
välja töötajatele. Pikemas perspektiivis soovime, et psühholoogi nimetus 
saaks seadusega defineeritud ja kaitstud. EPLi ametlik seisukoht selles 
küsimuses annab võimaluse hinnata, kas psühholoogi nimetust kasutav inimene 
vastab psühholoogi määratlusele.

Definitsiooni sõnastamisel on aluseks võetud nii Eestis levinud praktika kui 
ka APA (American Psychological Association) ja EFPA (European Federation of 
Psychologists' Associations) määratlused. Pidasime oluliseks, et 
definitsioon kataks selgelt kõiki psühholooge, kes pakuvad psühholoogilisi 
teenuseid ja et definitsioon ei jätaks välja psühholooge, kelle põhitööks on 
teadustegevus, tulevaste psühholoogide väljaõpe või muu professionaalne 
tegevus.

Lugupidamisega,

Margus Tõnissaar

Eesti Psühholoogide Liit

president