Subject: FW: abipalve
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Sep 2025 13:14:15 +0300

From: Maarja Oras - TLHK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Thursday, August 28, 2025 5:03 PM
To: Eneli Kivi - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: abipalve

Lugupeetud pr Eneli Kivi

Olen Tallinna Halduskohtu kohtunik. Pöördun Teie poole nõu saamiseks 
haldusasjas (maksuasjas) menetlusdokumendi välisriigis kättetoimetamisega 
seoses. Kuna ma ministeeriumi kodulehelt konkreetset kontaktisikut antud 
valdkonnas ei leidnud, siis kirjutan Teile, aga loomulikult võite suunata 
kirja edasi õigemale inimesele.

Küsimust reguleerib nähtavasti Haldusasjadega seotud dokumentide 
välisriikides üleandmise Euroopa konventsioon 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/78335>  (loodetavasti see ikka laieneb ka 
maksuasjadele, kuigi olen kuulnud, et mõnes riigis maksuasju haldusasjadeks 
ei loetagi?) ja riik, kuhu mul on vaja määrus kätte toimetada - Itaalia - on 
kenasti liitunud. Kui ma konventsiooni õigesti mõistan, võimaldab see nii 
varianti pöörduda otse teise riigi asutuse poole (Itaalia puhul 
välisministeerium) kui ka läbi kohaliku keskasutuse, kes suhtlust vahendaks. 
Kuna Eestis paistab vastavaks asutuseks olevat Justiits- ja 
Digiministeerium, siis küsingi selle kohta Teilt nõu - kumb viis Eestis 
kombeks on? Ja kui peaksime vajama nõu konventsiooni lisas oleva vormi 
täitmisel, siis kelle poole võiks nende küsimustega pöörduda?

Parimat soovides

Maarja Oras

Tallinna Halduskohtu kohtunik

***KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud 
manused) on mõeldud ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid 
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.