Subject: Rekonstrueeritavale Tartu kohtumajale otsitakse sobivat kunstiteost
From: "Sixten Heidmets" <[email-masked]>
To: "Maria-Kristiina Soomre" <[email-masked]>, "KUM min" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kai Lobjakas" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "gea sibola hansen" <[email-masked]>, "Tiiu K
Date: Wed, 3 Jul 2024 10:47:26 +0300

Hea koostööpartner

Rekonstrueeritavale Tartu kohtumajale otsitakse sobivat kunstiteost

Riigi Kinnisvara koostöös Justiitsministeeriumiga kuulutas välja
kunstikonkursi, et leida parim kunstiteose ideelahendus Tartu kohtumaja
fuajeesse.

Otsitav taies peab olema sobiv ning kohane kohtumajja nii oma materjalide
valiku kui ka teemakäsitluse poolest. Kunstiteos võiks haakuda
kontseptsioonilt kohtu tegevusvaldkonnast tulenevate ühiskondlike
seostega.

Osalemistaotluste ja kavandite esitamise tähtaeg on 23. oktoober 2024 kell
15.00. Võistlusjuhendi leiad Riigi Kinnisvara kodulehelt
<http://www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid>
www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid.

Loodav taies hakkab paiknema Tartu kohtumaja läbi kahe korruse ulatuva
fuajee hästi vaadeldaval seinal. Teos võib ühendada erinevaid kunstiliike,
-vorme  ja materjale. Väga oodatud on mahulised, ruumilised ja kihilised
lahendused. Taiese paiknemisala kõrgus on kuni 4,85 meetrit, laius 5,9
meetrit, ruumilise kompositsiooni korral võib töö seinast eenduda kuni
1,15 meetrit. Kogu ligi 29 m2 suurust paiknemisala ei pea taiesega täitma,
kuid loodav kunstiteos peab olema nähtav ja mõjus.

Kunstikonkursi žüriisse, kes kunstiteose lõppvaliku otsustavad, kuuluvad
žürii esimees Tartu kohtumaja rekonstrueerimisprojekti sisearhitekt
Mari-Liis Palts, Tartu Ringkonnakohtu kohtudirektor Tiina Ereb, Eesti
Kunstnike Liidu esindajad Anu Vahtra ja Margus Meinart, Eesti
Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu esindajad Krista Kodres ja Indrek
Grigor. Lisaks osalevad žürii töös hääletusõiguseta ekspertidena Lõuna
Ringkonnaprokuratuuri juhtivprokurör Kretel Tamm ja Riigi Kinnisvara
kinnisvaraarenduse projektijuht Margus Männo.

2002. aastal, Tartus Kalevi tänava ja Riia maantee nurgal, aadressil
Kalevi 1, valminud hoone arhitekt on Katrin Tomberg-Tohter. 2025. aasta
sügisel taasavatava Tartu kohtumaja rekonstrueerimise eesmärgiks on luua
tänapäeva vajadustele vastav töökeskkond, rekonstrueerida tehnosüsteemid
ning muuta hoone energiatõhusmaks. Ümberehitus võimaldab kohtusaalidesse
tuua rohkem valgust, muuta ruumikasutus funktsionaalsemaks ning eristada
majas kohtute ja prokuratuuri paiknemine. Tartu kohtumajas hakkavad
tegutsema neli iseseisvat asutust: Tartu Haldus-, Maa- ja Ringkonnakohus
ning Lõuna Ringkonnaprokuratuur. Kohtumaja sisearhitektuurse projekti
aluseks on sisearhitektuurivõistluse võitjaks valitud Projekt Kuubis OÜ
kavand „Tõekihid“. Rekonstrueerimisprojekti arhitektid on Kaidi
Poobus-Sopp ja Katrin Männik ning sisearhitektid on Mari-Liis Palts ja
Katy Seppel.

Pärast kunstikonkursi võitja väljaselgitamist viib Riigi Kinnisvara läbi
väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse, et sõlmida võidutöö
autori(te)ga leping teose tellimiseks ja paigaldamiseks summas 110 000
eurot, millele lisandub käibemaks. Auhinnafondi suurus teisele ja
kolmandale kohale on kokku 5500 eurot. Esimese koha saanud kavandi eest
preemiat ei maksta, see sisaldub võitjaga sõlmitava hankelepingu
maksumuses.

2011. aastal jõustus kunstiteoste tellimise seadus, mille kohaselt tuleb
avalike hoonete ehitustööde maksumusest vähemalt 1% eest soetada
kunstiteoseid. Kunstiteoste hinna ülempiir on alates 2021. aastast 110 000
eurot.

Uudisnupp Riigi Kinnisvara kodulehel:
<https://www.rkas.ee/et/uudised/rekonstrueeritavale-tartu-kohtumajale-otsi
takse-sobivat-kunstiteost>
https://www.rkas.ee/et/uudised/rekonstrueeritavale-tartu-kohtumajale-otsit
akse-sobivat-kunstiteost

Infot käimasolevate protsendikunsti konkursside ja tellitud teoste kohta
leiate: https://www.facebook.com/protsendikunst

Lugupidamisega,

Sixten Heidmets
ruumilahenduste projektijuht

tel +372 520 5767

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa
arvatud manused) võib sisaldada ärisaladust ning seda võivad kasutada vaid
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja
selgelt väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele
isikutele avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse
tõttu, teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.