Subject: Teabenõue Juminda radarijaama kohta
From: <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Jul 2026 09:26:26 +0300

Lugupeetud Politsei- ja Piirivalveamet

Esitan käesolevaga avaliku teabe seaduse alusel teabenõude.

Olen kinnisvaramaakler ning tegelen Juminda poolsaare tipus asuva ajaloolise 
Päästejaama kinnistu müügiga (kinnistu nr 26033050, katastritunnus 
35301:001:1505, Päästejaama, Juminda küla).

Kinnistu vahetus läheduses paikneb radaritorn, mida erinevates avalikes 
materjalides on käsitletud piirivalve radarijaamana.

Soovin anda kinnistu vastu huvi tundvatele isikutele piirkonna kohta täpset 
ja kontrollitud teavet ning palun Teie abi järgmiste küsimuste osas.

1.	Kas Juminda külas, Juminda poolsaare tipus paiknev radaritorn kuulub 
Politsei- ja Piirivalveameti hallatavasse või kasutatavasse taristusse?
2.	Kui jah, siis kas radarijaamas töötavad ööpäevaringselt ventilatsiooni-, 
jahutus- või muud tehnilised seadmed, mis võivad teatud ilmastikutingimustes 
olla ümbruskonnas kuuldavad?
3.	Kas Politsei- ja Piirivalveametile on selle rajatise kohta esitatud 
müraga seotud pöördumisi või kaebusi?
4.	Kas radarijaama või selle tehniliste seadmete kohta on tehtud 
müramõõtmisi või muid hinnanguid seoses võimaliku mõjuga ümbruskonnale?
5.	Kas radarijaama töös või tehnilistes süsteemides on lähiaastatel 
kavandatud muudatusi, mis võiksid mõjutada rajatise mürataset või 
töörežiimi?
6.	Kui radaritorn ei kuulu Politsei- ja Piirivalveameti pädevusse, palun 
edastada käesolev teabenõue avaliku teabe seaduses sätestatud korras 
pädevale asutusele ja teavitada mind, milline riigiasutus on radarijaama 
omanik või käitaja.

Minu eesmärk on koguda objektiivset teavet, et anda kinnistu võimalikele 
ostjatele korrektset ja kontrollitud infot piirkonna tingimuste kohta. 
Külastasin eile kinnistut koos potentsiaalse ostjaga ning märkasime, et 
radaritorni suunast kostis selgelt kuuldav tehniline müra. Soovin mõista, 
kas tegemist võib olla radarijaama tavapärase tööga või on müral mõni muu 
põhjus.

Palun võimalusel vastata e-posti teel.

Ette tänades

Anu Uuemõis