Subject: RE: Riigiabi andmise võimalikkus (Kambja VV)
From: "Maris Kalda"
To: "Eve Jaanus" <[email-masked]>
Cc: "RAM Riigiabi list"
Date: Thu, 28 Nov 2024 18:22:34 +0200

Tere

Vabandame, et vastamine ega võttis, aga saame viimaks Teie küsimusele
vastata:

Meie arvamuse kohaselt ei ole Kambja Vallavalitsuse poolne
sihtfinantseering Tartu Veevärgile ÜVK rajamiseks riigiabi, sest tegemist
oleks kohaliku mõjuga tegevusega, mis ei oma mõju liikmesriikide
vahelisele kaubandusele, s.o arvame, et riigiabi neljas kriteerium on
sellise sihtfinantseerimise puhul täitmata. Seda aga juhul, kui on
täidetud
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016XC0719
(05)> Euroopa Komisjoni riigiabi mõiste teatise punktis 196 toodud
tingimused.

P 196:„teatavatel tegevustel on konkreetsete asjaolude tõttu üksnes
kohalik mõju ja seetõttu ei mõjutanud need liikmesriikidevahelist
kaubandust. Sellistel juhtudel kontrollis komisjon eelkõige, et abisaaja
tarnis kaupu või teenuseid liikmesriigi piiratud piirkonda ja tõenäoliselt
ei meelita ligi kliente teistest liikmesriikidest, ning et tal ei olnud
võimalik ette näha, et meetmel on rohkem kui vähene mõju piiriülestele
investeerimis- või asutamistingimustele.“

See tähendab, et konkreetse sihtfinantseeringu (ÜVK rajamine) puhul peaks
tõenäosus, et see meelitab kliente/kasutajaid teistest liikmesriikidest
olema tühine ning ka selle mõju piiriülestele investeeringutele peaks
olema marginaalne (mh et läheduses ei ole (välis)erainvestoritele
kuuluvaid vee-ettevõtjaid, kes oleksid huvitatud saama viidatud
sihtfinantseeringut, et hakata pakkuma teenust Kambja Külitse piirkonnas).

Kui tegemist ei ole riigiabiga, siis riigiabi reegleid järgima, sh
riigiabi luba taotlema, ei pea.

Loodame, et sellest on abi.

Tervitades

Maris Kalda

Rahandusministeerium

5885 1434

From: Maris Kalda <[email-masked]>
Sent: Friday, November 22, 2024 1:12 PM
To: Eve Jaanus <[email-masked]>
Cc: RAM Riigiabi list <[email-masked]>
Subject: RE: Riigiabi andmise võimalikkus (Kambja VV)

Tere

Aitäh küsimuse eest! Vaheinfoks, et me pole Teie küsimust unustanud, aga
vastamine võtab veel natuke aega.

Tervitades

Maris Kalda

Rahandusministeerium

5885 1434

From: Eve Jaanus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 14, 2024 2:59 PM
To: RAM Riigiabi list <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Riigiabi andmise võimalikkus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun seoses võimaliku riigiabi andmise juhtumiga. Palun esmalt abi
selgitamisel, kas kirjeldataval juhul on tegemist riigiabi andmisega
(kahtleme neljanda punkti osas)? Kui jah, siis kuidas peaksime vallana
edasi toimetama? Kui ei ole riigiabi, kas siis peame ikkagi loa küsima?

Kambja Vallavalitsus on otsustanud liikuda Külitse ühisveevärgi-ja
kanalisatsiooni rajamise finantseerimiseks Tartu Veevärgiga
sihtfinantseerimise lepingu sõlmimise teed. Tartu Veevärk rajab Külitse
ÜVK ja vald annab selleks Tartu Veevärgile põhivara sihtfinantseerimise.
Rajatud ÜVK jääb Tartu Veevärgi omandusse ja Tartu Veevärk jääb edaspidi
kogu süsteemi haldama ja opereerima.

Tänades

EVE JAANUS

finantsjuht

Kambja Vallavalitsus

(+372) 750 2603

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

KAMBJA – KINDEL JA KODUNE

www.kambja.ee <http://www.kambja.ee/>