Subject: korruptsioon.ee 2026. aasta lihtsustatud digiligipääsetavuse seires
From: "Hanna Rattasepp - TTJA" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 May 2026 14:01:54 +0300

Tere!
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) kui digiligipääsetavuse 
järelevalveasutus pöördub teie poole seoses 2026. aasta veebilehtede 
lihtsustatud seirega.
TTJA on peagi alustamas iga-aastast lihtsustatud seiret avaliku sektori 
veebilehtede digiligipääsetavuse üle. Lihtsustatud seire käigus ei 
kontrollita vastavust kõikidele kohustuslikele ligipääsetavusnõuetele, vaid 
osadele, et anda teile ülevaadet veebilehe ligipääsetavuse hetkeseisust.
Seire aluseks on avalikule sektorile kehtestatud digiligipääsetavuse nõuded 
( <https://www.riigiteataja.ee/akt/avts#para32> AvTS § 32) ja seire 
teostamise kord ( 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:32018D1524> 
rakendusotsus (EL) 2018/1524). Meie eesmärk on tagada teie veebilehe 
ligipääsetavus ja kasutajamugavus kõikidele inimestele, sõltumata nende 
erivajadustest. Teostame teie veebilehel automaatteste kolmandas kvartalis, 
mille tulemused lähevad 2026. aasta avaliku sektori digiligipääsetavuse 
aruandesse ( <https://ttja.ee/avaliku-sektori-digiligipaasetavus#aruanded> 
eelnevate aastate raportid). Seire-järgselt jagame tulemusi ka teie asutuse 
kontaktidega.
Palun teil kokku viia mind teie veebi sisuloome ja tehnilise poole eest 
vastutavate inimestega, kellega saaksime seire tulemusi jagada ning 
vajadusel enne seire algust abistada digiligipääsetavusega seonduvate 
küsimustega. Palun teil saata sisu ja tehnilise poole eest vastutavate 
inimeste kontaktid [email-masked] e-postile.
Kui tekib küsimusi või ettepanekuid, andke julgelt märku!

Heade soovidega

	Hanna Rattasepp

digiligipääsetavuse ekspert

Infoühiskonna büroo

620 1717 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>  | 
<https://ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10A, 10122 Tallinn

Koos loome ohutuma ja õiglasema Eesti!