Subject: FW: Visiiditasu EMO-s
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Apr 2026 09:34:33 +0300

From: Pille Letjuka - IVKH <[email-masked]> 
Sent: Tuesday, March 31, 2026 3:39 PM
To: Susanna Jurs - SOM <[email-masked]>
Subject: Visiiditasu EMO-s
 
	Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere!
 
Pöördun Teie poole Ida-Viru Keskhaiglast visiiditasu küsimise
õiguspärasusest, juhul kui visiit EMO-s  on jäänud pooleli, s.t patsient
on ise teenuse saamisest loobunud.
Haiglates on erinevad praktikad.
Situatsiooni kirjeldus:
Patsient pöördub EMO-sse, andes sellega VÕS järgi nõusoleku endale
tervishoiuteenuse osutamiseks. Ta registreeritakse EMO-s, ta maksab
visiiditasu, triaažiõde vaatab ta läbi ning määrab triaažikategooria, kui
kiiresti patsient peaks saama arsti juurde.
Patsient suunatakse ooteruumi ootama. Mingil hetkel patsient otsustab
siiski lahkuda, enne arsti juurde jõudmist. Tal on see õigus – nõusolek
teenuse saamiseks tagasi võtta.   
Ning seejärel küsib visiiditasu tagasi, sest ta ei ole saanud teenust.
 
Ravikindlustuse seadus ütleb:
§ 70.   Visiiditasu ja täiendav omaosalus ambulatoorse eriarstiabi eest
tasumisel
  (1) Kui ambulatoorset eriarstiabi osutatakse perearstiabi osutaja,
eriarstiabi või iseseisva õendusabi osutaja saatekirja alusel või
käesoleva paragrahvi lõikes 3 sätestatud juhul ilma saatekirjata, on
eriarstiabi osutajal õigus nõuda kindlustatud isikult visiiditasu
maksmist.
[RT I, 12.12.2024, 2 - jõust. 22.12.2024]
 
Osade haiglate kodulehtedel on info, et kui patsient ise lahkub EMO-st,
enne arsti läbivaatust, siis visiiditasu ei tagastata.
Samas patsient ei ole saanud eriarstiabi (mille osutamise korral
visiiditasu küsitakse). Triaaziõe läbivaatus ei ole sellega võrdne. Eriõe
ambulatoorse iseseisva vastuvõtu korral visiiditasu ei rakendata.
 
Seoses sellega palume selgitusi:
1.  Kas visiiditasu küsimine situatsioonis, kui patsient lahkub enne
EMO-arsti läbivaatust ning tema poolt osutatud teenust, on õiguspärane?
2.  Kas kodulehel (EMO seinal jne) olev hoiatus, muudab selle
õiguspäraseks?
 
Ette tänades
 
Pille Letjuka – IVKH
ülemarst