Subject: Euroopa Komisjoni avalik konsultatsioon - standardimääruse 1025/2012 hindamine
From: "Karl Stern"
To: "HM", "Justiitsministeerium", <[email-masked]>, <[email-masked]>, "RAM Info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, "SM Info", <[email-masked]>, "info kaitseministeerium ee" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 May 2024 15:07:09 +0300

Tere
 
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium pöördub Teie poole seoses
avaliku konsultatsiooniga, mille raames hinnatakse EL-i standardimääruse
1025/2012 toimimist. 
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/
13446-Euroopa-standardimine-hindamine/public-consultation_et 
Selle määrusega on kehtestatud Euroopa standardisüsteemi (ESS) toimimise
kriteeriumid ja tingimused. Muu hulgas nähakse sellega ette, et komisjon
võib taotleda ELi poliitika ja õigusaktide toetamiseks harmoneeritud
standardite ja standardimisdokumentide koostamist. Standardimääruse
tähenduses loetakse standarditeks Rahvusvahelise Standardiorganisatsiooni
(ISO), Rahvusvahelise Elektrotehnikakomisjoni (IEC), Rahvusvahelise
Telekommunikatsiooni Liidu (ITU), Euroopa Standardikomitee (CEN), Euroopa
Elektrotehnika Standardikomitee (Cenelec), Euroopa
Telekommunikatsioonistandardite Instituudi (ETSI) ja EL liikmesriikide
standardiorganisatsioonide (nt EVS) standardid.
Avalik konsultatsioon viiakse läbi määruse hindamise osana vastuseks
Euroopa Komisjoni esitatud standardimise strateegiale (COM(2022) 31),
mille eesmärk on tugevdada ELi üleilmset konkurentsivõimet, toetada
rohelist ja digitaalset majandust ning tagada, et tehnoloogiarakendused
põhineksid demokraatlikel väärtustel.
Konsultatsiooni käigus hinnatakse ESS-i jõudlust standardimise muutuvas
keskkonnas. Hindamisel määratakse kindlaks, kas olemasolev raamistik on
piisav ja suudab pakkuda standardeid ja tehnilisi spetsifikatsioone ELi
poliitika ja õigusloome vajaduste toetamiseks, säilitades samal ajal ka
EL-i globaalse mõjukuse. 
Komisjon kutsub avalikul konsultatsioonil osalema kõiki standardimise
sidusrühmi, s.o erinevaid osapooli, kes standardite koostamises osalevad.
Kindlasti on üheks oluliseks sidusrühmaks standardimises osalevad
ministeeriumide ametnikud. Seega palun teil võimalusel ministeeriumis
jagada komisjoni linki avaliku konsultatsiooni kohta. Soovijatel on
võimalus konsultatsioonis osaleda veebikeskkonna kaudu.
Arvamust saab avaldada kuni 25. juulini.
 
Lugupidamisega
Karl Stern
Ettevõtluse osakond
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium