Subject: Vs: Päring: AS Emajõe Veevärk puurkaevud-puuduv toiteala
From: "Aleksandra Rammul" <[email-masked]>
To: "Kai Kattai" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Apr 2026 11:59:58 +0300

Tere!

Vaatasin andmed üle ja lisasin iga kaevu juurde kommentaari.
Kesk-Alam-Devoni on Geoloogiateenistus (EGT) liigitanud sügavate
põhjaveekogumite hulka, kuna lõunaosas katavad seda Ülem- ja Kesk-Devoni
põhjaveekogumid ning veepidemed. Samas on osale kaevudele siiski
modelleeritud toitealad. Ma pean uurima EGT käest, kas teie kaevude puhul
on toiteala vajalik. Ühele maapinnalähedasele kaevule jäi tõepoolest
toiteala modelleerimata. Uurin samuti EGT käest põhjust. Teised kaevud on
sügavad või neile ei kehti riskihindamise kohustus (veevärgi tootmismahu
ja püsitarbijate tingimused täitmata).

Leidsin 2022. aasta veeseaduse seletuskirjast järgmise info toiteala
modelleerimise maksumuse kohta: kui käitleja rajab veevärgi (veevõtukoha)
peale direktiivi rakendamiseks tehtava töö tellimist, siis peab arvestama
suurusjärguga 1000–2000 eurot ühe veevärgi (ehk ühe veevõtukoha) kohta.
Toiteala määramise tööd saab teha hüdrogeoloogilise töö tegevusloaga
ettevõte või isik (keskmine tööks kuluv aeg 24 töötundi, keskmine
tunnihind 50 euro).

Ootame siiski kõigepealt ära EGT vastuse ja siis vaatame, kuidas edasi
tegutseda.

Lugupidamisega

Aleksandra Rammul

peaspetsialist

keskkonnatervise osakond

+372 5336 3792

[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: Kai Kattai <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 13. aprill 2026 10:59
Adressaat: Aleksandra Rammul <[email-masked]>
Teema: Päring: AS Emajõe Veevärk puurkaevud-puuduv toiteala

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Saadan Teile nimekirja telefoni teel kokkulepitud puurkaevudest, millele
ei ole hüdrogeoloogiliste uuringute abil toiteala modelleeritud.

Palun tagasisidet, mis põhjusel on nimetatud puurkaevud nimekirjast välja
jäänud.

Antud puurkaevud olid enne 2024. aastat keskkonnaloas ning nende veevõtt
ületas 10 m³ ööpäevas.

Samuti palume infot, milline on ligikaudne maksumus hüdrogeoloogilisele
uuringule, millega määratakse toiteala ulatus. Kaua uuring aega võtab?

Lugupidamisega

Kai Kattai

Spetsialist-kontroller

AS Emajõe Veevärk

tel: +372 53 84 0311 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.evv.ee/> www.evv.ee

"Vesi, looduse ilu"