Subject: Eesti Pimedate Liidu tagasiside: RTHS jt seaduste muutmise eelnõu (rehabilitatsioonisüsteemi muudatused)
From: "Jakob Rosin" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: "Brit Tammiste - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 8 May 2026 06:05:31 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Eesti Pimedate Liit esitab tagasiside rahvatervishoiu seaduse ja teiste
seaduste muutmise seaduse eelnõule (rehabilitatsioonisüsteemi muudatused),
registreerimisnumber 1.2-2/35-1.

Tagasiside on lisatud manuses.

Eesti Pimedate Liit toetab eesmärki muuta rehabilitatsioon inimese
tegelikust abivajadusest lähtuvaks ja vähendada tervise- ja
sotsiaalvaldkonna killustatust. Samas vajab eelnõu meie hinnangul
täiendamist, et reform ei katkestaks pimedate ja vaegnägijate inimeste
ligipääsu senisele puudespetsiifilisele rehabilitatsioonile ega muudaks
seda
ebakindlaks haiglate või tervishoiuteenuse osutajate kõrvalteenuseks.

Peame eriti oluliseks, et uues süsteemis säiliks nägemispuude
spetsiifiline
kompetents, inimesel ja tema tugivõrgustikul oleks selge võimalus
rehabilitatsioonivajaduse hindamist algatada, üleminek seniselt süsteemilt
uuele oleks teenusekasutajatele turvaline ning kõik info, dokumendid ja
digilahendused oleksid ligipääsetavad.

Palume Eesti Pimedate Liidu seisukohtadega eelnõu edasises menetluses
arvestada. Oleme valmis kohtuma võimalikult kiiresti, et arutada eraldi
nägemispuudega inimeste rehabilitatsiooni järjepidevust ja senise
puudespetsiifilise kompetentsi kaasamist uude süsteemi.

Jakob Rosin
Juhatuse Esimees | Eesti Pimedate Liit
Chairman of board | Estonian Blind Union
Mob: : +3725232932
Facebook
pimedateliit.ee

Lugupidamisega
Jakob Rosin