Subject: OOTAME TAGASISIDET: Mereala ruumilise planeerimise avalik konsultatsioon
From: Külli Kapper - MKM <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "KESKKONNAAGENTUUR" <[email-masked]>, "info - MKA" <[email-masked]>, "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>,Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet <[email-masked]>, "MAA- JA RUUMIAMET" <[email-masked]>, "TRANSPORDIAMET" <[email-masked]>, "Terviseamet" <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>, "Keskkonnaamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Lembe Reiman - MKM" <[email-masked]>, "Geili Heinmaa - MKM" <[email-masked]>
Date: Wed, 6 May 2026 09:40:51 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Hea koostööpartner!

Euroopa Liit uuendab mereala ruumilise planeerimise raamistikku – oodatud
on tagasiside.

Euroopa meredel ja maailmamerel kasvab inimtegevus kiiresti ning suureneb
surve erinevatele kasutusviisidele, nagu avamere taastuvenergia,
meretransport, kalandus, vesiviljelus ja turism. Nende tegevuste
tasakaalustatud ja kestlik korraldamine eeldab lõimitud ning
ökosüsteemipõhist lähenemist. Keskne tööriist selleks on mereala ruumiline
planeerimine, mis aitab suunata inimtegevust viisil, mis arvestab nii
majanduslike, sotsiaalsete kui ka ökoloogiliste eesmärkidega.

Euroopa Komisjon võttis 1. juunil 2025 vastu maailmamerepakti, mille
keskseks osaks on ettevalmistatav Euroopa õigusakt. Kavandatav õigusakt
tugineb muu hulgas mereala ruumilise planeerimise direktiivi
läbivaatamisele ning selle eesmärk on parandada merendusega seotud
poliitikate sidusust, tugevdada sektoritevahelist koordineerimist, lõimida
paremini ökoloogilisi kaalutlusi planeerimisse ning toetada Euroopa Liidu
ookeanide majandamise tulemuslikku rakendamist.

Õigusakti ettevalmistamise raames on Euroopa Komisjon avanud avaliku
konsultatsiooni. Oma seisukohti on oodatud esitama nii asutused,
huvirühmad kui ka laiem avalikkus.

Tagasisidet saab anda kuni 16. juulini 2026 Euroopa Komisjoni
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives
/16238-Maailmamerd-kasitlev-Euroopa-oigusakt_et> ametlikul veebilehel.

Selleks, et kujundada Eesti ametlikud seisukohad vastustena avaliku
konsultatsiooni küsimustikule, mille leiate lisatult, loodame teie
sisendile. Tagasiside ei pea tingimata hõlmama kõiki Euroopa Komisjoni
algatatud teemasid ja küsimusi. Arvamust võib anda ka ainult teie
organisatsiooni vaatest kõige olulisematele teemadele ja küsimustele.

Palun saatke oma mõtted ja arvamused hiljemalt 18. mail 2026. aastal
aadressidele [email-masked] <mailto:[email-masked]>   ja
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Küsimuste korral palun võtke ühendust majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumi riigi planeeringute nõuniku Lembe Reimaniga
(telefon: 58 85 1406).

Lugupidamisega

	Külli Kapper
nõunik (väliskaubandus- ja üldasjad)
EL ja rahvusvahelise koostöö osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5866 3167  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn