Subject: Ed: Faktikontroll: antibiootikumid ja vähk
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Sep 2025 16:27:50 +0300

_____

Saatja: Mari-Liis Somelar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 29. august 2025 11:23
Adressaat: Imre Kaas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Faktikontroll: antibiootikumid ja vähk

Tere

kirjutan Delfi faktikontrolli toimetusest. Tänane teema: antibiootikumid ja 
vähk.

Homöopaat Merle Martinson on teinud Facebooki postituse 
<https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02pdYYjU1JTjaH7kZ7tq2EXsqFNZ7g9A417xVXEAab6sDJrutTfFzKz4EquNzbLCL3l&id=100077213864315> 
, kus väidab, et antibiootikumide tarvitamine 10 päeva suurendab rinnavähi 
riski 40% ja vastavalt üle 11 päeva 60%.

Martinson kirjutab ka teistest vähitüüpidest ja nende riskitõenäosusest 
antibiootikume võttes. Ta ise viitab kolmele uuringule. Saan aru, et neid 
uuringuid on tehtud mitmeid ja mingisugune korrelatsioon vähiriski ja 
antibiootikumide (vale) tarvitamise vahel on nendes tuvastatud – kuidas 
nendesse uuringutesse suhtuda?  Mida teab Terviseamet antibiootikumide 
tarvitamise ja vähiriski korrelatsioonist?

Kirjelduse, miks on oluline antibiootikume tarvitada ainult äärmisel 
vajadusel ja siis õigesti leidsin teie kodukalt, aga võite ka postituse 
kontekstis mõne kommentaari anda.

Head

Mari-Liis Somelar