Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö
From: Märt Leesment <[email-masked]>
To: "Karl Viilmann" <[email-masked]>
Cc: "Statistikaamet" <[email-masked]>,Reelika Väljaru <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Oct 2024 12:19:15 +0200

Tere!

Kui teha väljavõtted ainult 5. taseme lõikes, oleks töösuhete väljund:

Kokku 30.06.2024

Erasektor

Riik

Kohalikud omavalitsused

Töösuhete arv

Taandatuna täistööajale

Töösuhete arv

Taandatuna täistööajale

Töösuhete arv

Taandatuna täistööajale

Töösuhete arv

Taandatuna täistööajale

22636

20156,09

16532

14666,38

3151

2893,57

2955

2596,14

Ja keskmine palk eurodes:

Kokku II kvartalis 2024

Erasektor

Riik

Kohalikud omavalitsused

1762

1708

2100

1589

Märt

From: Karl Viilmann <[email-masked]>
Sent: Friday, October 4, 2024 1:44 PM
To: Märt Leesment <[email-masked]>
Cc: Statistikaamet <[email-masked]>; Reelika Väljaru
<[email-masked]>
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

Kinnitame lisapäringu 120 euro väärtuses.

Tervitades,

Karl

--

Karl Viilmann

Andmete peaekspert

Strateegia- ja innovatsiooniosakond

Kultuuriministeerium

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

6282246 | 56697857

Suur-Karja 23 | 15076 Tallinn | Estonia

www.kul.ee <http://www.kul.ee/>

From: Karl Viilmann
Sent: Tuesday, October 1, 2024 1:35 PM
To: 'Märt Leesment' <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere,

Kõik arusaadav. Ma pean korra oma juhtidega nõu, kas saame veel
lisatellimuse teha (120 euro väärtuses) või jääme selle info juurde, mille
juba edastasite.

Seega, minu kinnitus võib veidi venida.

Tervitades,

Karl

From: Märt Leesment <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Tuesday, October 1, 2024 12:08 PM
To: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere!

Saaksin nii teha küll, et võtan ainult välja toodud 5. tasandi koodid ja
toon välja töötamise andmed kogusummana ja palgaandmed keskmisena.

Kuna natuke peaksin asju ümber tegema ja eelmise väljavõttega läks pisut
kauem kui arvestasin, siis paneks ajakuluks 2 tundi.

Taustaks nii palju, et meil eelmine väljavõte oli tehtud SASis (mille
kasutamise võimalust meil enam pole) ja seetõttu ei saanud eelmist koodi
taaskasutada, vaid pidi lähenemise uuesti üles ehitama.

Märt

From: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 30, 2024 6:01 PM
To: Märt Leesment <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere, Märt

Aitäh kiire tagasiside eest.

See teema on meil tõesti viimasel ajal kõrgendatud tähelepanu all, aga
arvatavasti ka täpselt üks-ühele TöR-i ja meie haldusala töötajate
finantsandmeid võrrelda ei saagi. Samas ka laiem pilt meile oluline ja
eriti ju t KOV  ja erasektori vaade.

Vaatan samuti gruppe, kus töötajaid oli kõige enam oli:

Riik

kood

jrk

tase

nimetus

Töösuhete arv

Taandatuna täistööajale

26

5

2

Õigus-, sotsiaal- ja kultuurivaldkonna tippspetsialistid

5570

5149.94

34

7

2

Õigus-, sotsiaal-, kultuuri- jms valdkonna keskastme spetsialistid

2345

2232.81

265

118

3

Loomingulised töötajad

1071

1004.17

Kas seega oleks tõesti võimalik vaadata ainult 5. taseme koode (kus üks ei
sisaldu teises). Kas ma võin/ saan selle veeru C järgi (tase) nt ka ise
filtreerida? Lisasin ka manusena (I sheet). Siis sain, et riigisektoris
töötab täisajaga 1496,64 inimest 43 ametialal, mis on paraku taas väiksem
kui 3600 (mis peaks olema enamvähem õige riigisektoris töötavate
kultuuritöötajate kohta).

Samas võib-olla meil ei ole kõik ISCO (ametialade klassifikaatori) koodid
ikkagi kaetud, aga selle võrdluse meie raamatupidamisandmete vastu saan
ehk ise teha, koodide osas mis päringus oli puudu.

Seega, kui 5.nda taseme leidmiseks tuleb teha lisaanalüüs, siis anna mulle
märku, koos selle võimaliku maksumusega.

Tervitades,

Karl

From: Märt Leesment <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, September 30, 2024 1:40 PM
To: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere, Karl!

Võrdlesin tulemusi selle väljavõttega, mis Kaja mõned aastad tagasi tegi
ning seal on sarnased suurusjärgud.

Aga mulle tundub, et kultuurivaldkonna ülepaisutatus võis olla tingitud
sellest, et seal koodide nimekirjas (ametialade loetelu) olid nii 2., 3.,
4. kui ka 5. taseme ametikoodid. Näiteks:

kood

tase

nimetus (eesti keeles)

26

2

Õigus-, sotsiaal- ja kultuurivaldkonna tippspetsialistid

26320007

5

Kultuuripärandi nõunik

See tähendab seda, et koodi 26. all on kaasatud lisaks koodile 26320007 ka
kõik teised sinna alla kuuluvad ametikoodid (õigusvaldkonna
tippspetsialistid, sotsiaal- ja religioonivaldkonna tippspetsialistid
jne).

Kui sellised ei peaks kaasatud olema, siis probleemi saaks lahendada
näiteks nii, et arvestab ainult 5. taseme ameteid ning võtab koondnäitajad
nende pealt. Kas teen nii?

Märt

From: Erika Orav <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 30, 2024 12:45 PM
To: Märt Leesment <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Edastan küsimused.

tervitades

Erika

From: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 30, 2024 11:47 AM
To: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Erika Orav <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

Saime äsja Kultuuriministeeriumi finantsosakonna juhatajalt tagasiside, et
teie esitatud väljavõte ei ole siiski päris korrektne ja vajaks selgitusi.

Sooviksime täpsemat infot, kuidas jõudsite TÖR-i andmestikule tuginedes
järeldusele, et Riigisektoris on 8 040.6 töösuhet 2024.a II KV seisuga?
See on riigi sektori kohta liiga suur number. Kultuuriministeeriumi
haldusala asutustes (mis peaks vastama päringus riigisektori töötajatele)
on ca 3600 töökohta, mis on ka täidetud. 8500 ja 3600 on väga suured
erinevused. Meie haldusala inimeste 3 600 sees on kõik -  nii asutuses
töötav tugitöötaja (näiteks finantstöötaja) kui siis see spetsiifilist
kultuurivaldkonna sisulist tööd tegev inimene,  kas Teie andmestik
arvestab ka tugitöötajad kultuuriorganisatsioonides väljavõtte hulka.

Seega vajaksime metoodika ülevaated ja selgitust, kuidas eelkõige jõudsite
riigisektoris nii suure töötajate arvuni ja milliseid töösuhteid on
arvestatud eelkõige täistööajale taandatud töötajate arvu osas.

Head päeva!

Karl Viilmann

Andmete peaekspert

Strateegia- ja innovatsiooniosakond

Kultuuriministeerium

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

6282246 | 56697857

Suur-Karja 23 | 15076 Tallinn | Estonia

www.kul.ee <http://www.kul.ee/>

From: Karl Viilmann
Sent: Monday, September 30, 2024 9:28 AM
To: 'Statistikaamet' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

Andmed sobivad, võite esitada töö eest arve.

Tervitades,

Karl

--

Karl Viilmann

Andmete peaekspert

Strateegia- ja innovatsiooniosakond

Kultuuriministeerium

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

6282246 | 56697857

Suur-Karja 23 | 15076 Tallinn | Estonia

www.kul.ee <http://www.kul.ee/>

From: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 27, 2024 11:09 AM
To: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Reelika Väljaru <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Karin Närep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

Edastan andmed.

Töötajate väljavõte on seisuga 30.06.2024 ja palgad 2024 II kvartali kohta
(kõige värskem seis, et saada nii palgad kui töötajad).

Andke teada, kui küsimusi tekib.

Parimate soovideg

Erika Orav

From: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 18, 2024 2:17 PM
To: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Reelika Väljaru <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Karin Närep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere,

Väga hea kui selle lisanduse saab teha. Kinnitame tellimustöö kallima
hinnaga 360.- eurot ja sooviksime neid andmeid lisaks.

Tervitades,
Karl

  _____

Saatja: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 18. september 2024 12:59:03
Adressaat: Karl Viilmann
Koopia: Reelika Väljaru; Karin Närep
Teema: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

Täname viitamast. See jäi analüütikul tõepoolest sisse arvestamata ja
lisaks tööle juurde 2 töötundi (kokku 6h, maksumus 360 eurot) juurde.

Teine variant oleks pakkuda avalikke andmeid: https://palgad.stat.ee/

Vabandame segaduse eest. Andke teada, kas soovite andmeid lisaks tellida.

Parimate soovidega

Erika Orav

From: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 17, 2024 10:18 PM
To: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Reelika Väljaru <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Karin Närep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

Aitäh tagasiside eest ja kinnitame tellimuse, oleme andmete tellimisest
seega huvitatud hinnaga 240.- eurot.

Igaks juhuks täpsustan kas töö sisaldab ka ametikoha keskmise palga infot
sektorite järgi (taandatuna täistööajale), nagu esialgses päringus
kirjutasime?

Tervitades,

Karl

--

Karl Viilmann

Andmete peaekspert

Strateegia- ja innovatsiooniosakond

Kultuuriministeerium

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

6282246 | 56697857

Suur-Karja 23 | 15076 Tallinn | Estonia

www.kul.ee <http://www.kul.ee/>

From: Statistikaamet [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 17, 2024 12:01 PM
To: Karl Viilmann [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

Täname kirja eest.

Töö tegemiseks kuluks 4 töötundi. Ühe töötunni maksumus on 60 eurot, seega
kogu maksumus oleks 240 eurot.

Tähtaeg 2 nädalat alates tellimuse kinnitamisest.

Andke teada, kas olete andmete tellimisest huvitatud.

Parimate soovidega

Erika Orav
Vanemkonsultant
Klienditoe tiim
Statistika levi osakond
Statistikaamet
www.stat.ee <http://www.stat.ee>

tel: +372 625 9300

  <https://www.stat.ee/img/ES_Signature.et.png>

 <https://www.facebook.com/Statistikaamet>
<https://www.instagram.com/eesti_statistika>
<https://www.linkedin.com/company/statistikaamet-statistics-estonia/>
<https://twitter.com/eestistatistika>
<https://www.youtube.com/user/Statistikaamet>

Tegutseme roheliselt! Ära prindi seda e-kirja, kui see vajalik pole.

From: Karl Viilmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 9, 2024 8:55 AM
To: Erika Orav <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Statistikaamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kultuuri ametikohtadel töötavad inimesed, tellimustöö

Tere

2021. aasta kevadel koostas Statistikaamet meile tellimustööna ülevaate
kultuuriametivaldkondade ametikohtadel töötavate inimeste kohta.

Kas seda sama väljavõtet (vt manuses olev eelmise korra tellimustöö tulem)
oleks võimalik uuendad nt seisuga 31.12.2023 või viimase kõige värskema
võimaliku seisuga Töötamise registrist?

Ametialade loetelu oleks sama, mis viidatud failis juba toodud.

Eristada oleks vaja töösuhete arve (kõik lepinguliigid, mida TÖRist saab
kokku) ja töösuhteid taandatuna täistööajale. Eristada tuleks ka era-
riigi ja kohaliku omavalitsuse sektorit, nagu eelmisel korral.

Kui on võimalik siis võiks lisada täiendavalt juurde ka ametikoha keskmise
palga sektorite järgi ( taandatuna täistööajale)?

Enne kui tellimuse kinnitame sooviksime teada, kui palju see läheks maksma
ja kui kaua aega selle täitmiseks kuluks?

Eelmisel korral tegid meile väljavõtte Kaja Sõstra ja Märt Leesment.

Aitäh tagasiside eest

Karl Viilmann

Andmete peaekspert

Strateegia- ja innovatsiooniosakond

Kultuuriministeerium

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

6282246 | 56697857

Suur-Karja 23 | 15076 Tallinn | Estonia

www.kul.ee <http://www.kul.ee/>