Subject: E-arvete väljastamine ostja soovil.
From: "Siiri Hanson" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Apr 2026 10:49:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Sooviks saada Rahandusminiteeriumi õiguslikku seisukohta allpool olevas 
küsimuses.

Ettevõttel on vaidlus e-arvete teemal, kus teine ettevõte keeldub e-arvet 
väljastamast. Lugedes teie veebilehte

jääb mulle arusaamine, et see on kõikidele müüjatele kohustuslik RPS § 71 lg 
7 alusel.

Samas vastab ettevõte, et nendel puudub võimekus e arveid väljastada ja 
nemad keelduvad seda tegemast:

„RPS § 71 lg 7 ei kehtesta üldist kohustust kõigile ettevõtetele e‑arveid 
väljastada. Säte annab ostjale, kes on äriregistris märgitud e‑arve 
vastuvõtjaks,

õiguse nõuda müüjalt e‑arvet. Kuigi RPS § 71 lg 7 annab e‑arve vastuvõtjale 
õiguse e‑arvet nõuda, ei ole e‑arve väljastamine eraettevõtete vahel

üldkohustuslik. Kohustus e‑arve esitamiseks tuleneb seadusest üksnes avaliku 
sektori hankijatele arveldamisel. Kui müüjal puudub võimekus e‑arvet 
väljastada,

ei saa e‑arve esitamist sundida. Palun võtta arvesse, et Nasdaq CSD SE Eesti 
filiaal on osa ülemaailmsest ettevõttest ning seetõttu tekivad erisused 
raamatupidamises, mis on ettevõtte ülesed.“

Kas see siis ikkagi on kohustuslik või kui tõesti puudub müüjal võimekus 
e-arveid väljastada, siis nad lihtsalt ei tee seda ?

Lugupidamisega

Siiri Hanson

Pearaamatupidaja

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Via Hansa Estonia Ltd.

 Kevade street 2

 Tallinn, 10137, Estonia

 e-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Via Hansa FULL-SERVICE offices in:

Copenhagen / Tallinn / Riga / Vilnius / Warsaw

🍃 Please consider the environment before printing this email