Subject: FW: Harku vald Liikva küla Nõmmetuka tee ja Otsa tn ristmiku ja Nõmmetuka tee ehitamise nõuded. Taotlus
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Jun 2026 08:31:52 +0300

Tere.

Palun mulle, korduv.

Tervitades

Merike

From: Henri Toom <[email-masked]>
Sent: Friday, June 26, 2026 9:34 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Harku vald Liikva küla Nõmmetuka tee ja Otsa tn ristmiku ja
Nõmmetuka tee ehitamise nõuded. Taotlus

Tere

Tänan kiire vastuse ja ettepaneku eest. Nihutasin kergliiklustee algust 1m
riigiteest eemale. Mina riigitee ja Otsa tn ristmiku raadiuseid ei
muudaks, mis praegu on 5 m või 6 m ja visuaalselt sobiv antud piirkonda.
Ilmselt on algselt projekteeritud mahasõit tüüp 1 lahendus aga asfaltkatte
rajamisel serva kulgemine on natukene ebatäpselt rajatud või on geodeet
selle kulgemisest ebatäpselt aru saanud.

Täiendatud eskiisi joonis lisatud manuses.

Lugupidamisega

Henri Toom

From: Merike Joonsaar [mailto:[email-masked]]
Sent: Thursday, June 25, 2026 5:07 PM
To: Henri Toom <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Harku vald Liikva küla Nõmmetuka tee ja Otsa tn ristmiku ja
Nõmmetuka tee ehitamise nõuded. Taotlus

Tere.

Tänan taotluse eest.

Lisatud eskiis annab kavandatavast lahendusest hea ülevaate.

Kui ehitustööd ei ulatu riigiteele/riigitee alusele maale, vaid jäävad
riigitee kaitsevööndisse, siis jätan tavapärased nõuded väljastamata, kuid
palun järgida üldiseid põhimõtteid (riigitee alusele maale sademevett
mitte juhtida, siduda projekteeritud lahendus olemasolevaga plaaniliselt
ja kõrguslikult,  tagada nähtavus jms).

Projekt esitada  EhS § 99 lg 3 alusel kooskõlastamiseks enne, kui
taotletakse ehitusluba.

NB! Ühte teemat palun siiski eelnevalt täpsustada – nimelt on vajalik
hinnata riigitee 11410  ja Otsa tee olemasoleva ristmiku raadiusi - kas
vajavad suurendamist? Geoalusel näib raadius olevat teenindava sõiduki
jaoks liiga väike (vt punane nool).

Kui raadius vajab suurendamist, siis tuleb tõenäoliselt nihutada ka
kergliiklustee algust riigiteest veidi kaugemale (et ei jääks raadiuse
peale).

Peatset tagasisidet ootama jäädes.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Henri Toom <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 25, 2026 12:27 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Harku vald Liikva küla Nõmmetuka tee ja Otsa tn ristmiku ja
Nõmmetuka tee ehitamise nõuded. Taotlus

Tere

Palun väljastada riigitee nr 11410 kaitsevööndis planeeritud Nõmmetuka tee
ja olemasoleva Otsa tn ristmiku ehitamise nõuded. Hinnanguliselt hakkab
rajatavat teed kasutama 17 majapidamist väljapääsuna Otsa tänavale ja
sealt edasi riigiteele nr 11410. Ehitustööd ristmiku ja Nõmmetuka tee
rajamiseks teostatakse kruntidel Nõmmetuka tee L3 (tunnus 19801:011:1064)
ja Nõmmetuka tee L2 (tunnus 19801:011:1065) ning need ei ulatu riigiteele.

Eskiislahendus on läbi vaadatud Harku VV teedespetsialisti poolt ja
tagasiside saadud 18.06.2026.

From: Raivo Altmets [ <mailto:[email-masked]>
mailto:[email-masked]]
Sent: Thursday, June 18, 2026 2:49 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: FW: Harku vald Liikva küla Nõmmetuka tee projekteerimine. Eskiis

Tere!

Eskiis vastab planeeringule.

Liikluse rahustamiseks kaaluda ka šikaanide võimalust künniste asemel.

Seal väga pikkasid sirgeid ei ole ja sõidutee laius 4,5m tingib ka
rahulikuma sõidu.

Lugupidamisega

Raivo Altmets

teedespetsialist
Harku Vallavalitsus

Käesoleva e-kirja manuses on lisatud:

*	Allika 6 maaüksuse detailplaneering (OÜ Hoerdel töö nr 26406)
põhijoonis ja kehtestamise otsus (Harku Vallavalikogu 20.november 2008 nr
127)
*	Nõmmetuka tee eskiislahendus (TO Projekt OÜ töö nr 26-006)

Lugupidamisega

  _____

Henri Toom

Mobiil +3725187165
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

TO Projekt OÜ

Põrgupõhja tee 10

76917 Harku vald
 <http://www.toprojekt.ee/> www.toprojekt.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!