Subject: FW: Lageda, Kose alevik mahasõit- palun täiendavat infot
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Oct 2024 09:11:11 +0300

Palun reg

From: Priit Kirotar <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 17, 2024 4:03 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Lageda, Kose alevik mahasõit- palun täiendavat infot

Tere

Oleme koostöös teede projekteerijaga teinud eskiislahenduse.

Pöörderaadiusi suurendatakse veidi tänavakivi abil + sissesõidu keskele
tekitatakse saar. Palun andke teada, kas selline põhimõte võiks olla Teile
aktsepteeritav.

Parimat

Priit

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, August 1, 2024 7:34 AM
To: Priit Kirotar <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Lageda, Kose alevik mahasõit- palun täiendavat infot

Tere,

Täna selgitusi andmast tegevuse kohta kinnistul. Viitate, et„kui antud
mahasõidule peaksime tekitama täiendava takistuse keskele“ – kas TRAM on
esitanud nõuded mahasõidu rajamiseks või kus selline info pärineb.  Kas
mõtlete kesksaart?

Mulle on teada järgnev info:

1.	TRAM on projekteerimistingimuste eelnõu 15-22018453-2 28.04.2020
kooskõlastanud punktis 5 tooduga, vt allpool väljavõte.

2.	TRAM on kooskõlastanud hoone ehitusloa kirjas 15-22041488-2
15.09.2020 toodud kõrvaltingimustega:

Palun täiendavat infot:

*	kas olete taotlenud nõuded mahasõidu rajamiseks?
*	kas Teil on koostatud mahasõidu projekt? Projektiga määrakase
paramaeetrid. So laius ja pöörderaadiused läbi pöördekoridoride.
*	kas projekt on TRAM-ga kooskõlastatud?
*	kas on väljastatud ehitusluba või sõlmitud TRAM-ga leping
mahasõidu rajamiseks.

Kui ei ole projekti ja lepingut, on tegemist ebaseadusliku mahasõiduga.

Tervitades,

Krista Einama

From: Priit Kirotar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 31, 2024 2:46 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Lageda, Kose alevik mahasõit

Tere

Meie kõige suurem probleem ja murekoht on antud mahasõiduga järgmine:

*	Antud kinnistul toimub busside remont, ehk sinna transporditakse
bussid puksiirautoga või mõni buss ehk suudab ka ise antud asukohta sõita.
Hetkel on see mahasõit täpselt selline, et suurelt teelt on võimalik
ilusti antud kinnistule maha keerata. Kui antud mahasõidule peaksime
tekitama mingi täiendava takistuse keskele, siis see halvendab märgatavalt
mahapööret maanteelt ja muudab pukseerimise keerulisemaks.

Variant oleks ehk maha märkida värviga võimalik ohutussaar vms. aga meile
jääb arusaamatuks kuidas see võiks parandada liiklusohutust.

*	Busside liikumine antud kinnistule ja sealt ära on ööpäeva jooksul
ca 1-2 tk. Antud remonditöökojas tegeletakse keretöödega, mis on
aeganõudvad. Liikluskoormus ei suurene.

Kas Teile järgmine nädal sobiks mingil päeval teha Teamsi koosolek, et
saaksime antud teemat arutada? Kui Teil puhkus, pakkuge ise mingi kuupäev
välja, millal oleks Teile sobilik koosolek teha.

Lugupidamisega

Priit Kirotar

Projekteerimise projektijuht

—

+372 520 8551

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://mapri.eu/>

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, July 11, 2024 10:54 AM
To: Priit Kirotar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Lageda, Kose alevik mahasõit

Tere,

Palun kaardistage oma Lageda mahasõiduga seoses arutamist vajavad punktid
ja andke teada, mida kokkusaamisel konkreetselt taotlete ning saatke
infoks. Lisaks saatke kõik asjakohased dokumendid. Seejärel saame arutada.

Ebaseadusliku ristumiskoha korral tuleb esmalt hinnata asukoha vastavust
projekteerimistingimustele (detailplaneeringule) ja normidele.

Kui vastuolu ei ole saab asuda seadustama- selleks koostada projekt
vastavalt TRAM poolt väljastatud nõuetele aktuaalsele geoalusele.
Kooskõlastatud projekti ellu viimiseks sõlmime huvitatud isikuga lepingu,
mis annab õiguse riigiteega ühendamiseks.

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

From: Priit Kirotar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, July 8, 2024 2:59 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Lageda, Kose alevik mahasõit

Tere

Palun andke teada, kas Teile sobiks sellel nädalal teha üks Teamsi üks
koosolek, et arutada Lageda, Kose vald kinnistu mahasõitu.

Lugupidamisega

Priit Kirotar

Projekteerimise projektijuht

—

+372 520 8551

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://mapri.eu/>

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.