Subject: Selgitustaotlus
From: "Kaja Tamm" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Oct 2025 16:03:21 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tööinspektsiooni järelevalveametnikel on tekkinud mõned andmekaitsealased 
küsimused, mille kohta me paluksime AKI seisukohta.

1.	Millises ulatuses terviseandmeid on TTOS § 24 lg 12 alusel 
tööinspektsioonil õigus väljastada tööandjale? TTOS § 24 p 12 sätestab, et 
tööandjal on õigus töödelda töötaja terviseandmeid ulatuses, mis on vajalik 
tööõnnetuse ja kutsehaiguse uurimiseks, eelkõige andmeid tööõnnetusega 
seotud tervisekahjustuse ja kutsehaiguse tuvastamise kohta. Kuidas hinnata, 
milline on see minimaalne info, mis kinnitaks tööõnnetuse fakti ja selle 
seose tööga?
2.	Mida lugeda delikaatseks isikuandmeks, kui me kirjeldame 
menetlusdokumendis (nt uurimiskokkuvõttes) kannatanu vigastust? Näiteks, 
kannatanu sai: parema käe sõrmele lahtise haava, kukkudes sai põlv põrutada, 
kinnine luumurd, käelaba kriimustus. Kas need kõik on delikaatsed 
isikuandmed? Kas informatsioon, et kannatanu sai vasakule käele 
tervisekahjustuse kuulub samuti eriliiki isikuandmete alla?
3.	Iseenda kohta andmete küsimine. Kas riikliku järelevalve menetluses 
käigus tööandjalt saadud dokumenti, milles võib olla infot andmesubjekti 
kohta, tuleb andmesubjekti taotlusel talle edastada? Näiteks, kui 
menetlusele allutatud tööandja üks töötaja teeb tööinspektsioonile 
teabepäringu, saamaks infot selle kohta, kas tööandja on esitanud 
järelevalvemenetluse käigus tööinspektsioonile tema kohta mingeid andmeid, 
nt tööajagraafikuid. Kas siin on õigus keelduda andmete esitamisest 
töötajale? Menetluse ajas, st kuni kehtib AvTS § 35 lg 1 p 2, on õigus 
keelduda, aga peale menetluse lõppu alust keelduda ei ole?
4.	Kui tööõnnetuse asjaolude selgitamiseks on vaja võtta tunnistajatelt 
ütlusi, siis kas uurija võib küsida tööandjalt, kelle ettevõttes toimus 
tööõnnetus, tunnistajate kontaktandmeid - telefoninumbrit ja elektronposti 
aadressi? (ka isiklikke kontaktid, mis tööandjal olemas). Tööõnnetuses 
kannatanu kontaktid saame rahvastikuregistrist, aga tunnistajate kontakte ei 
ole meil võimalik saada. Kuidas peaksime talitama, et õnnetuse asjaolud 
saaksid välja selgitatud, aga et ka andmekaitse nõuetega vastuollu ei 
läheks?

Lugupidamisega

Kaja Tamm

Teabekorralduse peaspetsialist

Tööinspektsioon

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

56992324

Spektri 6 / 50411 Tartu / Eesti

 <http://www.ti.ee/> www.ti.ee /  <http://www.tooelu.ee/> www.tooelu.ee / 
<https://iseteenindus.ti.ee/login> iseteenindus.ti.ee

Tööinspektsioon