Subject: Kaasamiskiri - VV algatatud vangistusseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu 474 SE
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Riigikohus Info mail" <[email-masked]>, "Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Prokuratuurid info" <[email-masked]>, "Harju MK info" <[email-masked]>, "virumk.info" <[email-masked]>, "Tartumk info" <[email-masked]>,Pärnumk info <[email-masked]>, "talrk menetlus" <[email-masked]>, "Tarturk info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Tallinna Vangla info" <[email-masked]>, "Tartu Vangla info" <[email-masked]>, "Viru Vangla info" <[email-masked]>, "AKI info" <[email-masked]>
Date: Mon, 23 Sep 2024 13:02:40 +0300

Lugupeetud koostööpartner
23.09.2024 1-1/15-474/1

Vabariigi Valitsuse algatatud vangistusseaduse ja sellega seonduvalt
teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/f1bb9699-0c17-44bb-a40f-7
0da5000fb30/Vangistusseaduse%20muutmise%20ja%20sellega%20seonduvalt%20teis
te%20seaduste%20muutmise%20seadus/> 474 SE menetlemine Riigikogus.

Vabariigi Valitsuse algatatud vangistusseaduse ja sellega seonduvalt
teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/f1bb9699-0c17-44bb-a40f-7
0da5000fb30/Vangistusseaduse%20muutmise%20ja%20sellega%20seonduvalt%20teis
te%20seaduste%20muutmise%20seadus/> 474 SE võeti Riigikogu menetlusse
10.09.2024 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on õiguskomisjon.

Eelnõu eesmärgiks on tagada tõhusam õiguskorra kaitse ja vangla julgeolek
ning aidata kaasa kinnipeetavate suunamisele õiguskuulekale käitumisele.
Oluline on, et kinnipeetavate ja kriminaalhooldusalustega tegeleksid
usaldusväärsed ning vanglateenistujatele kehtestatud nõudmistele vastavad
isikud, kes ei oleks ise ohuks vangla julgeolekule ning oleksid võimelised
kaasa aitama vangla kõige olulisemale eesmärgile, milleks on kuriteo
toimepanijate suunamine õiguskuulekale käitumisele. Eesmärgi saavutamiseks
täpsustatakse eelnõuga vanglateenistuse õigust teha põhjendatud juhtudel
isikute suhtes taustakontrolli ehk sätestatakse taustakontrolli tegemiseks
selgemad õiguslikud alused. Samuti täpsustatakse kinnipeetavate,
vahistatute, arestialuste ja kriminaalhooldusaluste andmekogu puudutavaid
sätteid.

Eelnõu on suunatud Riigikogu täiskogu päevakorda esimesele lugemisele
25.09.2024.

Pöördun teie poole õiguskomisjoni esimehe Andre Hanimägi palvel. Kui Teil
on täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis
palun esitage need komisjonile hiljemalt 08.10.2024 aadressil
[email-masked].

Eelnõu menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu kodulehel
eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/f1bb9699-0c17-44bb-a40f-7
0da5000fb30/Vangistusseaduse%20muutmise%20ja%20sellega%20seonduvalt%20teis
te%20seaduste%20muutmise%20seadus/> 474 SE kaardil.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee