Subject: Euroopa Komisjoni algatus loomakaitse nõuete kohta loomade veol ja sellega seonduvate toimingute ajal
From: Pille Tammemägi <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <i
Cc: "Kadri Kaugerand" <[email-masked]>, "Ulrika Tuppits" <[email-masked]>, "Kadri Kabel" <[email-masked]>, "Maarika Gross" <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Jan 2024 15:32:23 +0200

Hea koostööpartner!

Euroopa Komisjon avaldas 7. detsembril määruse eelnõu, mis käsitleb
loomade kaitset vedamise ja sellega seonduvate toimingute ajal. Komisjoni
poolt avaldatud dokumentide ja pressiteatega (hetkel kättesaadavad inglise
keeles) saab tutvuda
<https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_6251> siin.

Loomade veole esitatavate nõuete osas on tegemist suurima kavandatava
reformiga viimase 20 aasta jooksul. Praeguste ELi loomade vedamisreeglite
muutmine parandaks igal aastal 1,6 miljardi looma heaolu, keda
transporditakse EL-siseselt ja lisaks eksporditakse ning imporditakse.
Uued reeglid peegeldavad uusimaid teaduslikke tõendeid ja tähelepanekuid,
aga ka tehnoloogilisi arenguid ning asjaajamise lihtsustamist. Eelnõus
keskendutakse neljale peamisele valdkonnale: veoaja lühendamine,
minimaalsete ruuminõuete suurendamine ja liigipõhine kohaldamine,
vedamisnõuded ekstreemsete temperatuuride korral ja digilahenduste
maksimaalne ärakasutamine (sõidukite positsioneerimine, keskne andmebaas)
ning nõuete kehtestamine veole merel ja kolmandatesse riikidesse. Eelnõuga
ühtlustatakse veole esitatavate tingimuste järelevalvet liikmesriikide
seas.

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium on avaldatud määruse eelnõu kohta
seisukohti koostamas ning soovime selleks ka teie tagasisidet.

Manusena on kirjale lisatud ka eelnõu inglisekeelne versioon ning eelnõu
kohta koostatud eestikeelne ülevaade. Samuti leiate manusena komisjoni
koostatud eelnõud tutvustava inglisekeelse infolehe.

Eelnõu suhtes seisukohtade kujundamiseks olete oodatud arutelule
Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumis (ministeeriumite ühishoone ruum
Kirsipuu, Suur-Ameerika 1, Tallinn), mis toimub 15. veebruaril 2024 kell
13. Oma osalemisest/mitteosalemisest palume teada anda hiljemalt 7.
veebruariks aadressil  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Palume teie esialgset tagasisidet ja/või küsimusi eelnõu kohta juba
esimesel võimalusel enne arutelu, et saaksime arutelu parimal võimalikul
viisil ette valmistada.

Kirjalikku tagasisidet esitatud eelnõule palume aga hiljemalt 22.
veebruariks 2024 aadressil  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Heade soovidega

Pille Tammemägi
juhataja
Toiduohutuse osakond
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

______________________________
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
625 6154
Suur-Ameerika tn 1 / 10122 Tallinn /  <http://www.agri.ee> www.agri.ee