Subject: Palve tuleohutuslahenduse põhimõtete kinnitamiseks/aruteluks
From: <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Feb 2026 12:12:27 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Küsimus Paldiski mnt 229 positsioon 1 eelprojekti tuleohutuslahenduse 
normipõhisuse ja kõrvalekallete lubatavuse kohta.

Oleme koostamas Paldiski mnt 229 (esialgu positsioon 1) korterelamute 
kompleksi eskiisi, mis hõlmab maa‑aluseid parklaid ning ühte 9‑korruselist 
ja kahte 7‑korruselist hoonet. Enne meid on sinna teiste projekteerijate 
poolt EP mahus projektlahendus tehtud koos TO osaga, kuid meil puudub info, 
kas seda lahendust on ka kuidagi Päästeametiga kooskõlastatud/arutatud. Kuna 
ei tahaks nö. valesti projekteerida, siis palukski Teie kommentaari. 
Eelneval projekteerimisel on üldjuhul lähtutud kehtivatest 
tuleohutusnõuetest, kuid mitmes punktis rakendatakse analüütilist tõendamist 
Siseministri määruse nr 17 § 4 alusel.

Palume Päästeametilt kinnitust, kas alljärgnevad kõrvalekalded ja 
erilahendused on sellisel kujul põhimõtteliselt lubatavad või kas näete 
vajadust täiendavate täpsustuste või muudatuste järele.

Lühike kokkuvõte tuvastatud kõrvalekalletest ja erilahendustest:
1. 9‑korruselise hoone kõrgus ületab kõrghoone piiri (29,2 m > 28 m); 
kasutatakse leevendusi kõrghoone nõuetest.
2. Keldriparkla piirpindala lahendatakse REI 120 
tuletõkkekonstruktsioonidega, sh avatäidete tulepüsivuse jaotamine mitme 
ukse vahel.
3. Hädaväljapääsude lahendus kõrgematel korrustel: 2.–3. korrus käsiredelid, 
4.–9. korrus autotõstuk; ligipääsmatute korterite puhul rõduluugid (EI 60).
4. Panipaikade kandekonstruktsioonidele ei rakendata R180 nõudeid ruumide 
väiksuse tõttu.
5. 9‑korruselises hoones ei paigaldata voolikukappe; asendatakse 6 kg 
tulekustutitega.
6. 9‑korruselises hoones ei paigaldata helindussüsteemi; kasutatakse ATS 
alarmseadmeid.

Palve Päästeametile:
Palume Päästeametilt kirjalikku seisukohta järgmistes küsimustes:
1. Kas eelpool nimetatud erilahendused ja kõrvalekalded on põhimõtteliselt 
lubatavad? (Eriti 9nda korruse käsitlus)
2. Kas mõne punkti puhul on vaja esitada täiendavaid arvutusi, põhjendusi 
või lahenduse muudatusi?

Oleme valmis esitama täiendavad materjalid, kui on lisaküsimusi. Võime ka 
kohtuda/helistada.

Ette tänades,

	Erko Leo

Lead Architect

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

T: +372 53808528

Bonava Eesti OÜ

Toompuiestee 35

10149 Tallinn, Estonia

 <http://bonava.ee> bonava.ee