Subject: FW: Eelnõu - tegevusload
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Jun 2026 10:31:18 +0300

From: Agne Ojassaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 1, 2026 11:39 AM
To: Pille Saar - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Eelnõu - tegevusload

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Terviseametil sellised tähelepanekud.

1. Eelnõu § 1 punkti 11 kohaselt täiendatakse TTKS paragrahvi 40 lõikega
21

järgmises sõnastuses:

„21) Perearsti nimistu alusel perearstiabi osutamise tegevusluba hõlmab ka
käesoleva seaduse

§ 14 lõikes 1 nimetatud tervishoiuteenuste osutamist samas tegevuskohas,
kui nende teenuste

osutamiseks kehtestatud nõuded on täidetud.“;

Terviseameti hinnangul oleks vajalik täpsustada, kas kõikide perearstiabi
lubade puhul kontrollib Terviseamet ka vastavust iseseisva füsioteraapia,
logopeedilise ravi, psühholoogilise ravi, õendusabi ja ämmaemandusabi
osutamiseks.

2. Eelnõu § 1 punkti 12 kohaselt muudetakse TTKS paragrahvi 41 lõiget 2.

Terviseamet teeb ettepaneku täpsustada tegevusloa taotluses esitatavaid
tervishoiutöötajate, tervishoiutöötajaga võrdsustatud isikute ja
spetsialistide kohta esitatavaid andmeid selliselt, et tegevusloa
taotlemisel esitatakse andmed töötajate kohta (ei pea veel olema TÖR
kannet), kuid tegevusluba väljastatakse alles siis, kui TÖR kanne on
tekkinud.

3. Terviseamet teeb ettepaneku täiendada seletuskirjas IT-arenduste
kulusid ja mahtu käsitlevat osa. Seletuskirjas hetkel märgitud summa katab
osa eelnõuga seotud IT-vajadustest. Terviseamet on viinud läbi esmase
analüüsi ja küsinud arenduspartnerilt eelhinnangu, mille kohaselt on
tegelik arendusvajadus mõnevõrra mahukam. Lisaks 10 000 eurole, mis katab
perearst nimistu sidumise tervisekeskusega, on hinnanguline arendustööde
täiendav kogumaht 890 töötundi, mis teeb IT-arenduste kogumaksumuseks u 45
000 eurot +KM). Summa sisaldab kogu arendustsüklit: ärianalüüsi, disaini,
arendustöid, projektijuhtimist ja testimist.

Seetõttu palume eelnõu seletuskirjas ja mõjude hindamise osas planeerida
IT-arendusteks finantsvahendeid eelnimetatud reaalsete kuluhinnangute
mahus (ca 69 000 eurot), et tagada seadusemuudatuste tehniline
rakendatavus.

Tervitades

Agne Ojassaar

osakonnajuhataja

õigusosakond

+372 53880583

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.