Subject: Vs: Lokuti-Tõdva JJT trassikoridori ettepanek
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: Roland Mäe <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Kaie Kruusmaa" <[email-masked]>, "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Sep 2024 09:46:46 +0300

Tere

Saku Vallavalitsus on jalgtee projekteerimiseks kehtestanud
projekteerimistingimused PT-034-24 kehtivatest detailplaneeringutest, tee
projekteerimise normidest, kergliiklustaristu kavandamise juhendist,
Transpordiametilt märkustest jt juhistest lähtuvalt.
Antud juhul olete te trassikoridori paigutanud riigitee servast isegi ca
30 m kaugusele, mis ei ole Saku Vallavalitsuse jaoks vastuvõetav.
Palun projekteerida jalgtee riigitee servast vastavalt tee
projekteerimisnormidele ja kergliiklustaristu kavandamise juhendi tabelist
4 lähtudes 12 m kaugusele.

Perspektiivse 2+2 riigitee saatuse kohta ei oska Saku Vallavalitsus
kommenteerida.
Ootamegi siinkohal Transpordiametilt trassikoridori osas täpsustust, kas
jalgtee on tõesti tarvis 30m kaugusele praegusest riigiteest projekteerida
või on perspektiivne 2+2 riigitee asukoht veel lahtine ja läbiräägitav ehk
saame vastavalt projekteerimistingimustele praeguse jalgtee projekteerida
riigiteest 12 m kaugusele.

Lugupidamisega 

KALEV EENSAAR / teedeinsener
Tel: +372 5340 9995
[email-masked]
Saku Vallavalitsus
www.sakuvald.ee
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

-----Algsõnum-----
Saatja: Roland Mäe <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 26. september 2024 16:26
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]>;
[email-masked]
Koopia: Kaie Kruusmaa <[email-masked]>; Merike Joonsaar
<[email-masked]>
Teema: RE: Lokuti-Tõdva JJT trassikoridori ettepanek

Tere

Vastavalt TRAM-i nõuetele meil oligi määratud trassi asukoht, mille peale
te kirjutasite, et sellises mahus ei jaksa vald maid kokku osta.

Kuidas peaksin antud olukorras käituma ja mis lahendust maaomanikega
kooskõlastama või mida te meilt täpselt ootate?

Lugupidamisega
Roland Mäe
ViaVelo Inseneribüroo OÜ
Reg nr 11712139
Valukoja 10, Tallinn
Telefon: 5172182
[email-masked]

-----Original Message-----
From: Kalev Eensaar <[email-masked]>
Sent: Thursday, September 26, 2024 12:49 PM
To: Roland Mäe <[email-masked]>; [email-masked]
Cc: Kaie Kruusmaa <[email-masked]>; Merike Joonsaar
<[email-masked]>
Subject: Lokuti-Tõdva JJT trassikoridori ettepanek

Tere

Roland, te olete teadlikud Transpordiameti poolsete tähelepanekutega
"Riigitee 15 Tallinn-Rapla-Türi tee kaitsevööndis jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimuste eelnõu kooskõlastamine märkustega", mis on olnud
lisatud hanke alusdokumentide hulka ja mille lisan seejuures ka kirja
manusesse.
Palun loe veelkord antud dokumendist TRAMi märkused üle, mis on
dubleeritud ka projekteerimistingimustesse.

Väljavõte TRAM märkustest:
"2. JJT projekteerida võimalikult pikas ulatuses asustusega ühele poole
riigiteed ning vältida põhjendamatuid ristumisi riigiteega. JJT trassi
asukoha sobivuse hindamiseks palume saata eskiislahendus arvamuse
andmiseks [email-masked]."

Vastavalt Lokuti-Tõdva JJT projekteerimistingimuste PT-034-24 punktile
14.2: Projektiga ettenähtud tööd, mis mõjutavad otseselt piirinaabreid
..., tuleb projekteerimise käigus esitada kõrval kinnistu omanikule
arvamuse avaldamiseks"

Palun antud nõudeid teil kui projekteerijatel järgida, kuna
eskiislahenduse kooskõlastamiseks kasutatud aeg tagab parema tulemi!

Palun siinkohal ka Transpordiametil anda meie projekteerijatele esmase
jalgratta- ja jalgtee trassikoridori ettepanekule asap sisuline
tagasiside, mis laekus teile ViaVelo Inseneribüroolt 18. septembril, et
projekteerijad püsiksid lepinguliste tööde tegemiseks kehtestud
ajagraafikus. Lisan manusesse ka kausta, millest leiate, projekteerijate
esmase trassikoridori ettepaneku. Alumisest kirjast leiate minu arvamuse
antud trassikoridori asukoha kohta.

Lugupidamisega 

KALEV EENSAAR / teedeinsener
Tel: +372 5340 9995
[email-masked]
Saku Vallavalitsus
www.sakuvald.ee
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

-----Algsõnum-----
Saatja: Roland Mäe <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 26. september 2024 08:36
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]>
Teema: RE: Lokuti-Tõdva JJT

Tere

Annan juba varakult teada, et kui me Transpordiametist seisukohti ei saa,
siis on meil tähtajad ohus. Praegu ei ole kahe nädala jooksul vastust
tulnud ja me ei ole saanud uuringutega pihta hakata. Varsti on lumi maas
ja siis ei ole võimalik mõõta.

Lugupidamisega
Roland Mäe
ViaVelo Inseneribüroo OÜ
Reg nr 11712139
Valukoja 10, Tallinn
Telefon: 5172182
[email-masked]

-----Original Message-----
From: Kalev Eensaar <[email-masked]>
Sent: Thursday, September 19, 2024 7:28 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>;
[email-masked]
Cc: Roland Mäe <[email-masked]>
Subject: Ed: Lokuti-Tõdva JJT

Tere

Palun Transpordiametil anda hinnang, kas perspektiivne 2+2 maantee tõesti
antud perspektiivsesse koridori tuleb. Kui jalgratta- ja jalgtee (edaspidi
JJT) tuleks tõesti projekteerida projekteerija poolt pakutud
trassikoridori, siis näiteks Karja, Salme ja Krossi kinnistutel jääks JJT
oma tsentriga praeguse 15 Tallinn-Rapla-Türi tee sõidutee servast asuma ca
30 m kaugusele. JJT tarbeks vajaliku maa-ala piir jääks sõidutee servast
isegi ca 35 m kaugusele. Selliselt planeerides tekiks maade omandamise
näol Saku Vallavalitsusele äärmiselt kõrge rahaline kohustus, mida kohalik
omavalitsus ei suuda omadest vahenditest kindlasti katta. Kui selline
kohustus vaid Saku Vallavalitusele lasuks, siis kaob Saku Vallavalitsusel
ka JJT ehitamise huvi. Omavalitsus on hetkel arvestanud JJT planeerimiseks
vajaliku maa ala omandamisega, mille järgi hakkaks JJT asuma praegusest 90
km/h sõidukiirusega maanteest vastavalt Transpordiameti nõuetele 9 m
kaugusel ja 70km/h alas 7 m kaugusel.

Teiseks, Vana-Ildase ja Ildase kinnistu serva on Transpordiameti 2024
aruande "Välisõhus leviva müra vähendamise tegevuskava maanteelõikudes,
mida kasutab üle kolme miljoni sõiduki aastas 2025-2029" järgi planeeritud
2029. aastaks müratõkkesein. Kas müratõkke seina asukohta on juba
planeeritud? Kuidas jalgteed sinna sobitama hakkame?

Kolmandaks, mis on Transpordiameti arvamus, kuidas jalgratta- ja jalgteega
minna läbi/mööduda Tõdva tanklast? Kas kuidagi tankla eest või selle
tagant?

Neljandaks, mis on Transpordiameti arvamus, kuidas lahendada JJT ristumine
11240 Tõdva-Hageri teega? Kas väljapakutud esmase trassikoridorri saame
teeületuskoha planeerida või seal tuleks teeületuskoht viia ristmikust
jõnksuga kaugemale, kus see ka hetkel asub?

Lugupidamisega 

KALEV EENSAAR / teedeinsener
Tel: +372 5340 9995
[email-masked]
Saku Vallavalitsus
www.sakuvald.ee
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

-----Algsõnum-----
Saatja: Roland Mäe <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 18. september 2024 09:53
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]>; Merike Joonsaar
<[email-masked]>
Teema: Lokuti-Tõdva JJT

Tere

Märkisin peale esmase trassikoridori ja perspektiivse 2+2 maantee.
Vaheriba laiuseks on arvestatud 13 m.
Meil läks mõõtala umbes 2 hektarit suuremaks, kui hanke alusandmete põhjal
geodeedid pakkusid, kuna haarasime sisse ka tankla ja poe taguse osa.
Palun kinnitust, et selline trassikoridor sobib.

Lugupidamisega
Roland Mäe
ViaVelo Inseneribüroo OÜ
Reg nr 11712139
Valukoja 10, Tallinn
Telefon: 5172182
[email-masked]

---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.