Subject: Päring Rus.Postimehelt
From: "Aleksander-Mark Kappi" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Aug 2026 12:13:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan seoses filmivate nutiprillidega (nt Ray-Ban Meta ja teised
sarnased seadmed), mille kohta ma kahjuks ei leidnud selgeid juhiseid
Eesti kontekstis. Oleksin väga tänulik, kui kinnitate päringu kättesaamist
ja annate teada, millal tasuks vastust oodata:
Mis on teie arvamus filmivatest nutiprillidest ning mis on nende puhul
kõige suuremad ohud andmekaitse seisukohast?

Kas teieni on jõudnud juhtumid, mis on seotud nutiprillidega filmimisega
ja sotsiaalmeedias avaldamisega? Kui jah, siis palun kirjeldage mõni.

Mis reeglid kehtivad nutiprillide kasutamisel avalikus kohas ning
salvestatud videote avaldamisega internetis?

Mis reeglid kehtivad tanklas, poes või ühistranspordis filmimisel ja
salvestatud videote avaldamisel internetis? Kas töötajal on õigus nõuda
prillide väljalülitamist?
Kuidas tuleb käsitleda olukorda, kus nutiprillide LED-tuli ei ole
piisavalt nähtav või on seda võimalik varjata, mistõttu teised isikud ei
pruugi aru saada, et neid filmitakse?
Kuidas tuleb hinnata olukorda, kus sisuloojad kasutavad nutiprille või
tavalist telefoni, et salaja filmeerida inimesi avalikus kohas ning hiljem
avaldada salvestisi sotsiaalmeedias?

Millised on peamised erinevused andmekaitse seisukohast olukorra vahel,
kus inimene filmeerib midagi isiklikuks tarbeks, ning olukorra vahel, kus
filmimise eesmärk on sisu loomine ja avaldamine sotsiaalmeedias (sh tulu
teenimine)?

Millised on praktilised soovitused inimestele, kes ei soovi, et neid
nutiprillidega salvestataks?

Kas planeeritakse või on juba olemas eraldi juhiseid või seisukohti
kantavate nutiprillide kohta Eestis?

Lugupidamisega

Aleksander-Mark Kappi

Rus.Postimees

58381171