Subject: FW: Soodla-Pillapalu kergliiklustee ESKIIS arvamuse saamiseks
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Apr 2026 14:38:02 +0300

Palun mulle, korduv.

Tervitades

Merike

From: Kersti / BIMAP <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 14, 2026 2:15 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: Inga Vainu <[email-masked]>
Subject: RE: Soodla-Pillapalu kergliiklustee ESKIIS arvamuse saamiseks

Tere

Oleme vastavalt Teie märkustele ning Tellija poolsele infole, eskiisi
sisse viinud täiendused.

Täiendatud asendiplaani saab alla laadida lingilt:
<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/IgCxcth04e-pQ56V-jeFIwa1AWcqI7
MTL2YfJV5PPOHnNw0?e=Ys3p0X>  20260414

Lisatud kommentaarid sinisega allpoololevasse e-kirja.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 13, 2026 3:22 PM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Soodla-Pillapalu kergliiklustee ESKIIS arvamuse saamiseks

Tere.

Tänan eskiisi eest.

Eskiisi staadiumis saame hinnata vaid peamisi parameetreid, sh ohutusriba
laiuse vastavust normidele ning anda esmast tagasisidet, millega tuleb
arvestada kergliiklustee kavandamisel riigitee muldesse  - näiteks
äärekiviga lahenduse ja/või sõidukipiirdesüsteemi projekteerimisel.

Juhime tähelepanu üldistele  põhimõtetele, millest tuleb kergliiklustee
(KLT) projekteerimisel lähtuda:

*	eelistada tuleb lahendust, kus  sõidutee ja KLT on eraldatud
nõuetekohase laiusega ohutusribaga (sh arvestada, et vajadusel tuleb ette
näha miinimumist laiem ohutusriba, et saaks projekteerida sobivate
kalletega kraavid, nõvad jms). Ohutusribaga lahendus tagab liiklejatele
suurema ohutuse, KLT kasutusmugavuse, sademevete ärajuhtimise,  teehoolde
(lume vallitamine).
*	KLT kavandamine riigitee muldesse on erandlik lahendus ja vajab
igakordset analüüsi ja põhjendamist.

*	KLT kavandamisel riigitee serva (näiteks äärekiviga lahendus)
tuleb arvestada asjaoluga, et äärekiviga kaasneb üldjuhul riigitee
laiendamise vajadus (riigiteel ei tohi liiklusruum äärekivi tõttu
kitseneda, tagatud peab olema vajalik sõiduraja laius, lisaks
rentsliriba), tagatud peab olema rentsli vähim pikikalle, rentslisse vaja
restkaevud jms. Kindlasti kulukam lahendus. Samuti ei pruugi olla
insener-tehniliselt teostatav.
*	Sõidukipiirdesüsteemi kavandamine on erandlik lahendus. Enne
sõidukipiirdesüsteemi kavandamist tuleb alati kaaluda ohutuse tagamiseks
ka muid variante. Sõidukipiirdesüsteemi vajaduse määramisel lähtutakse
kaalutlusest, et sõidukipiirdesüsteemist endast tulenev võimalik oht oleks
väiksem kui võimalikust liiklusõnnetusest tingitud oht olukorras, kus
sõidukipiirdesüsteemi ei oleks (normid § 57).
*	Eskiislahenduses ei selgu, kas on tagatud sõidukipiirdesüsteemi
nõutav kaugus sõiduteest (juhend „Teede projekteerimine“ ptk 2.2 Ristlõike
põhielemendid ja 2.3 Ristlõike tüübi valik ja elementide laiused).
*	Harju maakonnaplaneeringus 2030+ : sõidutee lähedal kulgev
kergliiklustee tuleb rajada sarnase või parema kattega kui on sõidutee, et
tagada selle reaalne kasutamine, st kergliiklustee eemale viimine
sõiduteest ei tohi põhjustada kergliiklejate sattumist sõiduteele selle
suurema kasutusmugavuse tõttu.
*	Allpool loetletud tähelepanekutes välja toodud kohtades on vajalik
koostada kõrguslik lahendus ameti sisese hinnangu andmiseks. Riigitee
muldesse tulemisel vajab lahendus hindamist insener-tehniliselt püsivuse
ja riigitee toimimise, teehoolde ja liiklusohutuse seisukohalt.

Mõned esmased tähelepanekud (põhinevad „Tee projekteerimise normid“,
juhend „Tee projekteerimine“) lahenduse sobivuse analüüsimiseks ja
täiendamiseks.

Leht 4-29  Riigitee 13 km 12,26 ja kergliiklustee
lõikumiskohale/teeületuskohale näha ette nõuetekohane ohutussaar. Lisatud
ohutussaar

Leht 4,30, 4-31.

*	 Riigitee 11133 ääres äärekiviga lahendus ei ole esmasel hinnangul
sobiv – äärekivi sõidutee servas kitsendab sõidukite liiklusruumi (ei ole
tagatud sõiduraja nõuetekohane laius), ei selgu, kas rentslis on tagatud
nõutav pikikalle sademevete ärajuhtimiseks ning restkaevud sademevee
kogumiseks, puudub ruum lume vallitamiseks. Nimetatud puuduste vältimiseks
on antud juhul ilmselt otstarbekam eraldada kergliiklustee sõiduteest
nõuetekohase laiusega ohutusribaga.  KLT on nihutatud sõidutees 3 m
kaugusele, on arvestatud Soodla küla hoonetega.
*	Riigitee alusel maaüksusel 11133 Soodla tee (14001:002:0238)
paiknevad piirdeaiad ja hekid (näiteks Läike kinnistu, 14001:002:2480)
tuleb riigitee aluselt maalt eemaldada, paigaldada kinnistu piirile.
Lisatakse põhiprojekti
*	Valgustus on likvideeritud? Eraldiseisva kõnniteega seda vajadust
ei ole.
*	Selgitada välja platsi (vt allpool väljavõte) otstarve.
Projekteerida otstarbele vastav geomeetria, liikluskorraldus ja katend.
Projekteerida kergliiklustee platsi suhtes toimivaks lahenduseks (mitte
isetekkeliselt „ära sõidetud „ala serva). Platsi kasutavad autojuhid kuna
Poe kinnistul asub pood/söögikoht.

Leht 4-32

-                  13 km 18,84-18,98 olemasoleva sõidukipiirdesüsteem.

Eskiis ei ole piisav lahenduse sobivuse kaalumiseks ja tehnilise
teostatavuse hindamiseks. KLT rajamine riigitee kõrgesse muldesse vajab
projekteerija eelnevat analüüsi,  lõigu pikkus peab olema põhjendatud.
Vajab erilahendust ja eriteadmisi püsivuse jms tagamiseks. Saame anda
hinnangu eelprojekti staadiumis. Uue lahendusega on KLT viidud sõiduteest
eemale. Eelprojektiga lahendatakse kõrguslik olukord.

*	Km 19,18- 19,42   sõidukipiirdesüsteem ei ole põhjendatud,
puuduvad füüsilised takistused. KLT viidud sõiduteest eemale.
*	Km 19,22 Uus-Keldrimäe kinnistul on koostatud ristumiskoha
projekt, millega tuleb arvestada. Lisatud eskiisile

Leht 4-33 13 km 25,85-25,93 sõidukipiirdesüsteem (Raudoja truup km 25,885,
läbimõõt 1m)

KLT asukoha valik ja sõidukipiirdesüsteemi kavandamine (kas on vältimatu)
vajavad analüüsimist. Otstarbekam on viia KLT riigiteest eemale, näha ette
nõuetekohase laiusega ohutusriba. Lahendada eraldi truubiga. KLT viidud
eemale. Lisatud eraldi väljavõte ning ristlõige  P172025_EP_TL-4-01_AP-01
ja P172025_EP_TL-6-01_RL-01

Leht 4-35 km 32,78-32,82 sõidukipiirdesüsteem  (truup 32,806, läbimõõt
1,5m)

Eskiis ei ole piisav lahenduse sobivuse kaalumiseks, kui kõrguslik
lahendus (lõiked jms) puuduvad. Lahendatakse hilisemas etapis.

NB! Pdf-idel puudub 13 km 18,18 ja Raudoja-Kosu tee ristmiku
rekonstrueerimine. Vajalik kajastada, kuna  on puutumus riigiteega.

Juhime tähelepanu, et Transpordiameti poolt varasemalt väljastatud nõuded
(aastatel 2022, 2023) kergliiklustee projekteerimiseks riigitee
kaitsevööndisse on aegunud, samuti on uuenenud normdokumendid.

Saadan aktuaalsed nõuded kergliiklustee projekti koostamiseks riigitee
kaitsevööndisse eraldi kirjaga läbi dokumendiregistri.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, March 3, 2026 11:45 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Soodla-Pillapalu kergliiklustee ESKIIS arvamuse saamiseks

Tere

Oleme Anija Vallavalitsuse tellimusel koostamas Soodla-Pillapalu
kergliiklustee ja Raudoja-Kosu tee ümberehituse projekti.

Projekti eesmärk: Projekteerijal projekteerida Soodla-Pillapalu uus
kergliiklustee põhiprojekti staadiumis vastavalt
projekteerimistingimustele ja Raudoja-Kosu sõidutee ümberehitus ja uus
kergliiklustee põhiprojekti staadiumis vastavalt allpool kirjeldatud
tingimustele.

Teetrassi kolme osa pikkus on kokku ligikaudu 24 km

*	Kergliiklustee I osa paiknemine Kiiu teest (riigimaanteede nr 13
Jägala-Käravete tee ja nr 11105 Kiiu-Soodla tee ristmikust) kuni Kõrtsi
teeni (katastri tunnus 14101:001:0439).
*	Kergliiklustee II osa paiknemine Kõrtsi teest (katastri tunnus
14101:001:0439)  Aegviidu metskond 5 kinnistuni (14001:003:0510) ja sealt
Ojaallika kinnistuni (14001:003:0086)
*	Kergliiklustee III osa Raudoja-Kosu tee servas  (nn Härmakosu
kergliiklustee) ja Raudoja-Kosu sõidutee ümberehitus (nn Härmakosu
sõidutee) alates riigimaanteest nr 13 Jägala-Käravete tee (L-Est orient.
X: 6583387,80 ja Y:582025,20) kuni Niidupõllu ristmikuni (orient. X:
6584194,56 ja Y:582606,49).

Kergliiklusteede katte laiuseks on 2,50 m.

Tänavavalgustust ei projekteerita.

Kergliiklusteede teekatendi täiendav kirjeldus

*	Kergliiklustee I osale (Kiiu ristmikust kuni Kõrtsi teeni)
projekteerida hüdraulilis(t)e sideaine(te)ga stabiliseeritud alus
(kihipaksus h=10-12 cm) ja teekatteks eelpuistega ühekordne pindamine
(paekillustikust, LA30).
*	Kergliiklustee II osale (Kõrtsi teest Ojaallika kinnistuni)
projekteerida hüdraulilis(t)e sideaine(te)ga  stabiliseeritud alus
(kihipaksus h=10-12 cm) ja teekatteks purustatud kruusast siirdekate
(kihipaksus 8-12 cm).
*	Kergliiklustee III osale (Raudoja-Kosu sõidutee servas)
projekteerida lahendus samasugune nagu kirjeldatud p. 6.1.

Eskiis arvamuse saamiseks asub lingil:

<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/IgDCKILY61AqRJNH51qFtZuYAcaakR
JV4HiXtfFQIeWWg8A?e=hYU8mu>  TRAM_eskiis

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/