Subject: Kutse ümarlaual osalemiseks
From: "Siret Selter" <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Marlen Silm" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Tiina Sarapuu" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Kõpu Põhikool <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Suure-Jaani Kool" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Olustvere Põhikool
Date: Mon, 27 Jul 2026 15:12:30 +0300

KUTSE

MTÜ Loome Head kutsub Teid osalema ümarlaual, mille eesmärk on arutada laste 
heaolu ja turvalisust, ennetustegevuse tõhustamise võimalusi ning erinevate 
osapoolte koostööd.

Viimasel ajal on üha enam tähelepanu pälvinud olukorrad, kus lapsed viibivad 
hilistel õhtutundidel avalikus ruumis ilma täiskasvanu järelevalveta. 
Sellega võivad kaasneda ohtlikud või läbimõtlematud teod, avaliku vara 
kahjustamine, tuleohutusega seotud juhtumid, konfliktid, elektritõukerataste 
väärkasutamine ning muud olukorrad, mis võivad seada ohtu nii laste endi kui 
ka teiste inimeste turvalisuse.

Palume iga valdkonna esindajal teha lühike kokkuvõte oma valdkonnas 
esinevatest muredest ja esile kerkinud probleemidest ning jagada häid 
kogemusi või toimivaid lahendusi, mida võiks laiemalt kasutusele võtta.

Ümarlaual soovime ühiselt arutada:

*	millised on lastega seotud peamised probleemid ja riskikohad;
*	milliseid ennetusmeetmeid praegu rakendatakse ning kuivõrd tulemuslikud 
need on;
*	kuidas märgata ja toetada riskikäitumisega lapsi ning nende peresid 
võimalikult varakult;
*	kuidas parandada asutuste, spetsialistide, lapsevanemate ja kogukonna 
vahelist infovahetust ning koostööd;
*	milliseid täiendavaid tegevusi ja turvalisi ajaveetmisvõimalusi saaks 
lastele ja noortele pakkuda lisaks olemasolevale;
*	millist teenust saaks kohalik omavalitsus pakkuda lapsevanematele, kes 
tunnevad, et vajavad lapse või teismelisega seotud raskuste lahendamisel 
professionaalset nõustamist ja tuge;
*	milliste tegevuste, kokkulepete ja ühiste üleskutsetega suunata lapsi ja 
noori hilistel õhtutundidel tänavalt turvalisse keskkonda.
*	ideekorje.

Soovime keskenduda eelkõige lahendustele, varajasele märkamisele ja sellele, 
kuidas saaksid erinevad asutused, spetsialistid, lapsevanemad ning kogukonna 
liikmed teha senisest tõhusamat koostööd.

Laste turvalisus ning heaolu on meie kõigi ühine vastutus. Usume, et ühise 
arutelu tulemusel on võimalik kokku leppida praktilised sammud, mis aitavad 
vähendada riskikäitumist, ennetada õnnetusi ning luua lastele turvalisema 
elukeskkonna.

Ümarlaud toimub 7. augustil 2026 kell 15.00 Suure-Jaani Tervisekoja saalis.

Palume oma osalemisest teada anda hiljemalt 3. augustil 2026 e-posti 
aadressil  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Lugupidamisega

Siret Selter

Projektijuht
MTÜ Loome Head
Telefon: +372 53 480 352
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>