Subject: Muudatused viies EL-i sanktsioonirežiimis
From: Mihkel Märtens <[email-masked]>
To: "Piret Tinkus \(EMTA\)" <[email-masked]>, "Silvester Soop \(SiM\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Egle Kossas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kati Kikas \(MKM\)" <[email-masked]>, "Koidu Talli \(MKM\)" <[email-masked]>, "Ele Russak \(sisemin.\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: "Kati Kiisverk" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jun 2026 14:49:21 +0300

Tere!

1) EL Nõukogu otsustas 15.06.2026 teha muudatused piiravates meetmetes
seoses Ukraina territoriaalset terviklikkust, suveräänsust ja sõltumatust
kahjustava või ohustava tegevusega. Muudatustega lisatakse piiravate
meetmete nimekirja üheksa isikut ja 45 üksust. Lisaks kehtestatakse
ajutised erandid loetellu kantud üksuse nr 692 varade külmutamisest ning
talle rahaliste vahendite või majandusressursside kättesaadavaks tegemise
keelust, mis võimaldab lõpetada tehingud, lepingud ja muud kõnealuse
üksusega sõlmitud kokkulepped ning tööstusel osta kõnealuse üksuse
toodetud kriitilisi komponente.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsused
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601364>
(ÜVJP) 2026/1364 ja
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601333>
(ÜVJP) 2026/1333, millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02014D0145-20
260511&qid=1781519407501> 2014/145/ÜVJP ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601361>
(EL) 2026/1361 ja määruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601336>
(EL) 2026/1336, millega rakendatakse ja muudetakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02014R0269-20
260423> (EL) nr 269/2014.

Muudatused jõustuvad 15.06.

2) EL Nõukogu otsustas 15.06.2026 teha muudatused piiravates meetmetes
seoses Venemaa destabiliseeriva tegevusega. Muudatustega lisatakse
piiravate meetmete nimekirja 10 isikut ja üks üksus.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse (ÜVJP) 2026/1351
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601351> ,
millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02024D2643-20
260421> (ÜVJP) 2024/2643 ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601356> (EL)
2026/1356, millega rakendatakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02024R2642-20
260421> (EL) 2024/2642.

Muudatused jõustuvad 15.06.

3) EL Nõukogu otsustas 15.06.2026 teha muudatused piiravates meetmetes
seoses olukorraga Venemaal. Muudatustega lisatakse piiravate meetmete
nimekirja 15 isikut ja üks üksus.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse (ÜVJP) 2026/1363
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601363> ,
millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02024D1484-20
260527> (ÜVJP) 2024/1484 ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601362> (EL)
2026/1362, millega rakendatakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02024R1485-20
260223> (EL) 2024/1485.

Muudatused jõustuvad 15.06.

4) EL Nõukogu otsustas 15.06.2026 teha muudatused piiravates meetmetes
seoses tegevusega, mis destabiliseerib olukorda Moldova Vabariigis.
Muudatustega lisatakse piiravate meetmete nimekirja kuus isikut.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601357>
(ÜVJP) 2026/1357, millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02023D0891-20
260423> (ÜVJP) 2023/891 ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601358>
(EL) 2026/1358, millega rakendatakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02023R0888-20
260423> (EL) 2023/888.

Muudatused jõustuvad 15.06.

5) EL Nõukogu otsustas 12.06.2026 teha muudatused piiravates meetmetes
seoses olukorraga Liibüas. Tulenevalt ÜRO julgeolekunõukogu 14.04.2026
resolutsioonist 2819, muudetakse loetellu kandmise kriteeriumi nende
jaoks, kelle suhtes kohaldatakse piiravaid meetmeid. Samuti muudetakse
Liibüa investeerimisameti suhtes kehtestatud meetmete ulatust.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse (ÜVJP) 2026/1334
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601334> ,
millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02015D1333-20
250731> (ÜVJP) 2015/1333 ning määruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601332> (EL)
2026/1332, millega muudetakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02016R0044-20
250731> (EL) 2016/44.

Muudatused jõustuvad 16.06.

Tervitades

Mihkel Märtens
Välisministeerium
Lauaülem
Sanktsioonide ja strateegilise kauba kontrolli osakond
+372 637 7352
 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee | Islandi väljak 1, Tallinn