Subject: Vs: Palun abi kuidas lahendada tuletõrjeveevarustuse osa planeeringus?
From: "Janne Tekku" <[email-masked]>
To: "Sandra Danilson" <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 15 May 2026 17:40:26 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Soovin saada Päästeameti poolt selgitust nõetele, sest tegemist ei ole
tavapärase olukorraga.
Palun selgitage mida peate silmas nõuetekohase veevõtukoha all?
Kui saan teil juhised, siis saan ka kaaluda nende täitmist.

Lugupidamisega,

Janne Tekku
Projektijuht, arhitekt-planeerija
OÜ Entec Eesti
_____________________________________________
Pärnu mnt 160E, Tallinn 11317, Estonia
Phone +372 6 177 430
Mobile +372 52 93 064
 <http://www.entec.ee/> www.entec.ee

Saatja: Sandra Danilson <[email-masked]>
Saatmisaeg: Friday, May 15, 2026 15:29
Adressaat: Janne Tekku <[email-masked]>
Teema: RE: Palun abi kuidas lahendada tuletõrjeveevarustuse osa
planeeringus?

Tere

Kinnistule on võimalik tagada kustutusvesi, rajades sinna nõuetekohase
veevõtukoha. Kui see ei ole võimalik, on soovitatav tellida
tuleohutuseksperdilt ekspertarvamus.
Ekspertarvamuses tuuakse välja, kuidas tagatakse kinnistul paiknevatele
hoonetele või rajatistele kustutusvesi olukorras, kus kinnistul või selle
lähiümbruses puuduvad nõuetekohased veevõtukohad.
Tuleohutusekspertide kontaktid on leitavad Ohutusportaalist.
Tuleohutusekspertide kontaktid:
<https://ohutusportaal.paasteamet.ee/kuttesusteem/public/fire-safety-exper
t>
https://ohutusportaal.paasteamet.ee/kuttesusteem/public/fire-safety-expert
.
Tuleohutusekspertide kutsetunnistuse kehtivust saab kontrollida:
https://www.kutseregister.ee/kutsed/kutsed

Lugupidamisega

Sandra Danilson
Ohutusjärelevalve büroo
inspektor
+372 5770 5457
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET
Erika 3 | Tallinn
 <https://www.paasteamet.ee> paasteamet.ee
 <https://www.olevalmis.ee> olevalmis.ee
 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>
 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>
 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>

From: Janne Tekku <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 6, 2026 11:33 AM
To: Sandra Danilson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Palun abi kuidas lahendada tuletõrjeveevarustuse osa
planeeringus?

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Saatsin paar päeva tagasi selle küsimuse Päästeameti üldmeilile aga kuna
vastust eole saanud sii saadan teile otse edasi.
Küsin nõu. Kuidas lahendada tuletõrjeveevarustus  Pekoluite
detailplaneeringus?
Tegemist ei ole standartse olukorraga ning standarditest/määrustest ei
leia sellise teema kohta abi.
Lisan lingi kuhu salvestasin fotod alast ja planeeringu joonised:
<https://entecee-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/janne_tekku_entec_ee/IgC
ieM43q6WmQ4GOqg-8PbCQAccS9gC6E6seRuFIlC3eAk8?e=SsHd07>  Pekoluite
detailplaneering

Tegemist on Pekoluite katastriüksuse detailplaneeringuga
(katastritunnusega 31701:001:2295), kus tegeldakse suve hooajal laste
merelaagri korraldamisega.
Pekoluite katastriüksusel korraldatakse alates 1998. aastast MTÜ Noorte
Mereklubi merelaagreid. Infot merelaagri kohta leiab sellelt lehelt (seal
on droonikaadrid ja saab päris hea ülevaate alast)  https://merelaager.ee/
Alal asuvad kuurilaadsed hooned ning suvel laagri toimumise ajaks tuuakse
kohale kämpingud.

Keskkonnaamet ei luba alale midagi ehitada/rajada sest tegemist on Pakri
hoiualal, mis on ühtlasi ka Natura 2000 võrgustikku kuuluv Pakri linnu- ja
loodusala.
Nad on nõustunud praeguse väikese õueala piires laagri tegevuse
jätkamisega, sest loodusuuring on tõestanud, et see ei sega kaitsealuseid
liike. Läbi koostatava planeeringu soovitakse seadustada praegune
lastelaagri tegevus, määrata ehitusõigus ol.ol hoonetele ja vähendada
ehituskeeluvööndit.

Palun Päästeameti abi ja juhiseid tuletõrjeveevarustuse lahenduse
koostamiseks.

Lugupidamisega,

Janne Tekku
Projektijuht, arhitekt-planeerija
OÜ Entec Eesti
_____________________________________________
Pärnu mnt 160E, Tallinn 11317, Estonia
Phone +372 6 177 430
Mobile +372 52 93 064
 <http://www.entec.ee/> www.entec.ee