Subject: Sisendipalve -EL-Mercosuri partnerlusleping ja kaubanduse vahekokkulepe
From: Kristi Kraavi-Käerdi <[email-masked]>
To: "eko AGRI" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "hels list - HTM" <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: Märt Änilane - MKM <[email-masked]>,Svetlana Štšur - MKM <[email-masked]>, "Britta Tarvis - RK" <[email-masked]>, "Kenneth Kopamees" <[email-masked]>, "Anu Vask - MKM" <[email-masked]>, "Tiina Vares \(MeM\)" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Sep 2025 13:52:53 +0300

Tere ja jõudu!

I              Välisministeerium edastab lingid neljale Euroopa Liidu
nõukogu otsuse eelnõule ja nende lisadele:

1.	NÕUKOGU OTSUS ühelt poolt Euroopa Liidu ja selle liikmesriikide
ning teiselt poolt Lõuna-Ameerika lõunaosa ühisturu, Argentina Vabariigi,
Brasiilia Liitvabariigi, Paraguay Vabariigi ja Uruguay Idavabariigi
vahelise partnerluslepingu Euroopa Liidu nimel allkirjastamise ja ajutise
kohaldamise kohta (edaspidi EL-Mercosuri partnerluslepingu allkirjastamise
ja ajutise kohaldamise otsus)
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A52025PC0356&q
id=1758008731046> EUR-Lex - 52025PC0356 - EN - EUR-Lex;

2.	NÕUKOGU OTSUS ühelt poolt Euroopa Liidu ja selle liikmesriikide
ning teiselt poolt Lõuna-Ameerika lõunaosa ühisturu, Argentina Vabariigi,
Brasiilia Liitvabariigi, Paraguay Vabariigi ja Uruguay Idavabariigi
vahelise partnerluslepingu Euroopa Liidu nimel sõlmimise kohta (edaspidi
EL-Mercosuri partnerluslepingu sõlmimise otsus)
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=COM%3A2025%3A357%3AFI
N&qid=1758008934764> EUR-Lex - 52025PC0357 - EN - EUR-Lex;

3.	NÕUKOGU OTSUS ühelt poolt Euroopa Liidu ning teiselt poolt
Lõuna-Ameerika lõunaosa ühisturu, Argentina Vabariigi, Brasiilia
Liitvabariigi, Paraguay Vabariigi ja Uruguay Idavabariigi vahelise
kaubanduse vahelepingu Euroopa Liidu nimel allkirjastamise kohta (edaspidi
EL-Mercosuri kaubanduse vahelepingu allkirjastamise otsus)
<https://ec.europa.eu/transparency/documents-register/detail?ref=COM(2025)
338&lang=en> Register of Commission Documents - COM(2025)338 – docs in EN
+ all languages ja

4.	NÕUKOGU OTSUS ühelt poolt Euroopa Liidu ning teiselt poolt
Lõuna-Ameerika lõunaosa ühisturu, Argentina Vabariigi, Brasiilia
Liitvabariigi, Paraguay Vabariigi ja Uruguay Idavabariigi vahelise
kaubanduse vahelepingu Euroopa Liidu nimel sõlmimise kohta ja selle
lisadele (edaspidi EL-Mercosuri kaubanduse vahelepingu sõlmimise otsus)
<https://ec.europa.eu/transparency/documents-register/detail?ref=COM(2025)
339&lang=en> Register of Commission Documents - COM(2025)339 – docs in EN
+ all languages

II             Palun kõigil ministeeriumitel vaadata nende 4 otsuse lisaks
olevate EL-Mercosuri partnerluslepingu ning EL-Mercosuri kaubanduse
vahelepingu eestikeelsed tõlked (k.a. lisad) vastavalt ministeeriumite
pädevusjaotusele. Juhul kui avastate valesti või ebakorrektselt tõlgitud
sätteid, palume sellest e-kirja teel teada anda
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
hiljemalt 25.09.2025. Seejärel edastab Väliministeerium kõik laekunud
parandusettepanekud 26.09.2025 Euroopa Komisjonile.

III            Euroopa Komisjon ei ole veel kuupäevaliselt teada andnud,
millal on kavandatud EL-Mercosuri partnerluslepingu ning EL-Mercosuri
kaubanduse vahelepingu allkirjastamine, kuid komisjoni esindajad
teavitasid liikmesriike EL Nõukogu kaubanduspoliitika komitees (TPC)
kohtumisel 11.09.2025, et mõlema lepingu allakirjutamine on kavandatud
detsembri algusesse, mil toimub tippkohtumine Mercosuri riikide
presidentidega.

Selleks, et EL-Mercosuri partnerluslepingu ning EL-Mercosuri kaubanduse
vahelepingu allkirjastamine EL esindajate poolt oleks võimalik, tuleb ka
Eestil kujundada seisukoht eespool nimetatud EL-Mercosuri
partnerluslepingu allkirjastamise ja ajutise kohaldamise otsuse (punkt 1)
ja EL-Mercosuri kaubanduse vahelepingu allkirjastamise otsuse (punkt 3)
suhtes. Menetluse ökonoomiat põhimõtet arvestades, samuti selleks, et
vältida liigset halduskoormust, on otstarbeks sama paketi raames kujundada
Eesti seisukoht ka EL-Mercosuri partnerluslepingu sõlmimise otsuse (punkt
2) ja EL- Mercosuri kaubanduse vahelepingu sõlmimise otsus (punkt 4)
kohta.

Kuna Välisministeerium soovib Eesti seisukoha nimetud nelja otsuse eelnõu
osas esitada Vabariigi Valitsuse 20.11.2025 istungile (KOK 12.11.2025),
siis palume kõigil asjassepuutuvatel ministeeriumitel edastada oma
sisendid (asjakohaste sätete selgitused, mõjuanalüüs ja ettepank
seisukohaks) Välisministeeriumile hiljemalt 13.10.2025. e-kirja aadressil
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Täiendavate küsimuste korral palun pöörduge samuti
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega ja ette tänades,

Kristi Kraavi-Käerdi
Republic of Estonia

Ministry of Foreign Affairs

Department for Foreign Trade Policy and International Economic
Organisations

+372 637 7234 | +372 58 78 9671
vm.ee/en | Islandi väljak 1, Tallinn