Subject: FW: järelpärimine 08012024 Tiskreoja arendus
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Jan 2024 11:29:09 +0200

From: Ksenia Haavistu
Sent: Wednesday, January 10, 2024 10:15 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: järelpärimine 08012024 Tiskreoja arendus

Tere

1.	Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna km 2,6-4,1 põhiprojekt koostamisel vaadati 
Apametsa Va ja Vb koostööpiirkondade (kvartalite) detailplaneeringu DP 88/10 
2005, kuid otseselt kokkupuudet Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna km 2,6-4,1 
põhiprojektiga detailplaneeringul polnud.

Aastal 2017 Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna maantee teelõigu km 2,6-4,1 
eelprojekti raames teostati vaadeldavale lõigule liiklusmüra modelleerimine, 
sh koostati mürakaardid, kus on näidatud teele lähimate olemasolevate 
hoonete juures (teepoolsel fassaadil) arvutatud Ld ja Ln müraindikaatorite 
väärtused. Mürakaitsemeetmete rakendamise peamiseks kriteeriumiks on 
liiklusmüra piirväärtuse ületamine hoonete teepoolsel küljel (65 dB 
päeval/60 dB öösel).  Maanteeamet kooskõlastas kõik Rannamõisa teega 
külgnevad detailplaneeringud tingimusega, et  müra leevendavad meetmed rajab 
vajadusel detailplaneeringu arendaja. St, et kohustus saaste ja müra taseme 
viimine kehtestatud piirväärtuse vastavaks on arendaja kohustus ja sellega 
arvestas projekteerija koostades riigitee nr 11390 Tallinn Rannamõisa 
Kloogaranna km 2,6 4,1 ehituse projekti.

2.	Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna km 2,6-4,1 projekteerimistingimuste 
menetlusse menetlusse kaasati kõnealuse maanteega piirneva kinnisasja 
omanikke. Samuti avalikustati Maanteeameti kodulehel teade ehitusloa 
menetluse kohta koos projekti dokumentatsiooniga. Täpsustuseks, Uuspere tee 
8 ei ole maanteega piirnev kinnistu.

3.	Riigitee nr 11390 Tallinn Rannamõisa Kloogaranna km 2,6- 4,1 
projekteeriti ja ehitati  teemaa-alale. Täpsustuseks, projekti koostamise 
ajal asus Uuspere tn 8 ja maantee vahel „Krooning“ tankla, mida likvideeriti 
enne tee-ehitustööde alustamist. Vasakul pool Rannamõisa teed kulgev 
olemasolev jalgratta- ja jalgtee õgvendatati likvideeritava tankla asukohas. 
( joonisel kollasega osa). Õgvendus asub Harku valla maal:

Vaadates detailplaneeringu põhijoonist näeb, et Uuspere 8 kõrghaljastuse ala 
laiusega 37m on planeeritud aadressile Uuspere tn8, kuni planeeritava 
kõnniteeni aadressil kinnistu Klooga kergliiklustee L4 (katastritunnus 
19814:001:0592). Kuid detailplaneeringu seletuskirjas on välja toodud, et 
rajatakse 50m laiune kõrghaljastusfront.

Harku vallavalitsuse esindajad osalesid projekteerimise ajal koosolekutel 
kuid koosolekute protokollides puudub info antud planeeringu kohta. 
Projekteerimistingimuste menetluse ajal KOV tagasisides projektile pole 
viidatud Apametsa Va ja VB kvartali detailplaneeringule.

Jagan igaks juhuks lingid:

Detailplaneering DP 88/10 2005: kaart.harku.ee - 
/DP/051018_1614/avalik/Kehtestatud detailplaneering/ 
<https://kaart.harku.ee/DP/051018_1614/avalik/Kehtestatud%20detailplaneering/>

Siin saab vaadata arvutusliku mürataset valitud aadressil. 
https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/app/myrakaart.

Lugupidamisega

Ksenia Haavistu

Põhja osakonna ehituse üksus

ehituse projektijuht

5330 4612

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lehar Lindre < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, January 8, 2024 12:38 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: järelpärimine 08012024 Tiskreoja arendus
Importance: High

Tere,

Edastan käesolevaga järelpärimise

Palun kinnitada kättesaamist

Lugupidamisega,

Lehar Lindre

Tel.5116666