Subject: FW: Ekspertarvamuse vajadusest Harku VI lubjakivikarjääri korrastamise ja maavara hindamise kontekstis
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 19 Jun 2025 16:37:33 +0300

Tere,
palun registreerida mulle täitmiseks.

Parimat,

Tiit Harjak

From: Harku Karjaar AS <[email-masked]>
Sent: Thursday, June 19, 2025 3:08 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Cc: Harku Karjaar AS <[email-masked]>; Siret Punnisk 
<[email-masked]>; Marin Varblane 
<[email-masked]>; Annika Vohta <[email-masked]>; 
[email-masked]
Subject: Ekspertarvamuse vajadusest Harku VI lubjakivikarjääri korrastamise 
ja maavara hindamise kontekstis

Tere!

Lugupeetud Tiit Harjak

Teie 30.05.2025  kirjale soovime esitada mõned täpsustavad küsimused seoses 
esitatud lähteülesandega ja JuTa tee trassikoridori võimalikku muutmisega.

1. 22.11.2024 saadetud kirjaga esitasite projektlahenduse lähteülesande, 
mille eesmärgiks on tellida ekspertarvamus Harku VI lubjakivikarjääri 
korrastamise võimaluste kohta.

Küsimus: kas ja kuidas arvestatakse sellise lähteülesande (ja selle alusel 
koostatud ekspertarvamuse) puhul Voolu ja Karjääri kinnistutel asuvate 
maavarade võimalikku kaevandatavust? Kas Transpordiamet näeb ette, et 
üheainsa ekspertarvamuse alusel võiks teha järeldusi kogu JuTa tee trassi 
alla jäävate maavarade osas, sh nendel kinnistutel, mis ei ole seotud Harku 
VI karjääri korrastamisega?

2. Palume Teie arvamust, kas Transpordiamet on arvestanud võimalusega 
nihutada JuTa tee trassikoridori eemale riikliku huvi alla jäävast 
maavaraalast, näiteks olemasoleva Harku tee ja Vatsla küla suunas? 
Arvestades, et Harjumaa maavarade teemaplaneeringus on selgelt esile 
tõstetud Harku piirkonna lubjakivivarude prioriteetsus kaevandamisel, oleks 
loogiline vältida nende varude ennetähtaegset blokeerimist kavandatava 
infrastruktuuriga. Kuna maavarade teemaplaneeringu kehtestamisele järgneb 
paratamatult kohalike omavalitsuste üldplaneeringute muutmine või 
täiendamine, oleks otstarbekas juba praegu hinnata JuTa tee trassikoridori 
ümberpaigutamise võimalusi ning kaaluda paindlikumaid ruumilisi lahendusi. 
See aitaks vältida olukorda, kus kaevandajale pannakse ebamäärane kohustus 
tellida tee-ehituse ekspertiise ilma selge projektita.

Teie vastust oodates,

Lugupidamsiega

Aljona Bukaty

juhiabi

AS Harku Karjäär

Paemurru tee 6

76922 Laabi küla,

Harku vald, Eesti

tel 657 9959

 <http://www.killustik.eu/> www.killustik.eu

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
[mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, November 22, 2024 4:32 PM
To: Harku Karjaar AS <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Harku VI lubjakivikarjääri korrastamisprojekti täiendamisest

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Harku VI lubjakivikarjääri korrastamisprojekti täiendamisest

Registreerimise kuupäev: 22.11.2024

Registreerimise number: 7.1-7/24/3833-6.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200,  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
 <https://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee