Subject: Päring valgusprojektori kasutamise tingimuste kohta
From: "Motorcity Info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Jul 2026 14:08:57 +0300

Lugupeetud Transpordiamet

Soovin küsida selgitust seoses välisvalgustuse kasutamisega ärihoone 
katusel.

Soovime paigaldada hoone katusele aastaringseks kasutamiseks 
valgusprojektori, mille eesmärk on kuvada ettevõtte logo või valgusefekt 
ülespoole õhusuunas, et suurendada ettevõtte nähtavust hämaral ajal. 
Tegemist ei ole lennunduse jaoks mõeldud märgutulega ega reklaamtahvliga, 
vaid statsionaarse valgus- või laserprojektoriga (idee lisatud pildina kirja 
alla).

Palun infot järgmiste puntktide osas:

*	kas sellise seadme aastaringne kasutamine on Tallinnas lubatud;
*	millistest õigusaktidest ja nõuetest tuleb lähtuda;
*	kas kasutamiseks on vajalik vaidTranspordiameti või ka mõne muu asutuse 
kooskõlastus või luba;
*	kas kehtivad piirangud sõltuvalt projektori tüübist (nt tavaline 
valgusprojektor, GOBO-projektor või laserprojektor), valgusvõimsusest või 
suunast;
*	kas piirangud sõltuvad objekti asukohast, näiteks lennuväljade, 
kopteriväljakute või lennukoridoride lähedusest.

Planeeritav paigalduskoht on Tallinnas, Laeva 1, Porto Franco hoone katusel. 
Soovime enne investeeringu tegemist veenduda, et lahendus vastab kõigile 
kehtivatele nõuetele ning ei ohusta lennuliiklust ega riku kehtivaid 
piiranguid.

Täname Teid vastuse eest.

Lugupidamisega

Karolin Nurmsalu
Motorcity OÜ

Laeva tn 1, Tallinn
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Tel: +372 5625 6725
  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4wbyw2Ci27YQpPMqRE5FPZkJDKmoRmmYkkcAlCxNIZOBAGXzOey2-JuJYj-sX5VwLNfV-77dfKnUH07>