Subject: Muudatused kahes EL-i sanktsioonirežiimis
From: Mihkel Märtens <[email-masked]>
To: "Piret Tinkus \(EMTA\)" <[email-masked]>, "Silvester Soop \(SiM\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Egle Kossas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kati Kikas \(MKM\)" <[email-masked]>, "Koidu Talli \(MKM\)" <[email-masked]>, "Ele Russak \(sisemin.\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: "Kati Kiisverk" <[email-masked]>
Date: Thu, 28 May 2026 18:18:18 +0300

Tere!

1) EL Nõukogu otsustas 28.05.2026 teha muudatused Hamasi ja Palestiina
Islami Džihaadi vägivallategude toetajate, neile kaasaaitajate või nende
võimaldajate vastu suunatud piiravates meetmetes. Muudatustega
kehtestatakse uus piiravate meetmete loetellu kandmise kriteerium, et
piiravaid meetmeid oleks võimalik kohaldada Hamasi poliitbüroo liikmete
suhtes, v.a. kui on piisavalt teavet selle kohta, et nad ei mõjuta Hamasi
vägivallategusid. Samuti lisatakse piiravate meetmete nimekirja 10 isikut
ning täiendatakse sanktsioonirežiimi nimetust.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601173>
(ÜVJP) 2026/1173, millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02024D0385-20
260117> (ÜVJP) 2024/385 ning määruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601175>
(EL) 2026/1175 ja rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601174>
(EL) 2026/1174, millega muudetakse ja rakendatakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02024R0386-20
260117> (EL) 2024/386.

Muudatused jõustuvad 28.05.

2) EL Nõukogu otsustas 28.05.2026 teha muudatused inimõiguste raske
rikkumise vastu suunatud piiravates meetmetes. Muudatustega lisatakse
piiravate meetmete nimekirja kolm isikut ja neli üksust.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601176>
(ÜVJP) 2026/1176, millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02020D1999-20
251206> (ÜVJP) 2020/1999 ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202601177>
(EL) 2026/1177, millega rakendatakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02020R1998-20
251206> (EL) 2020/1998.

Muudatused jõustuvad 28.05.

Tervitades

Mihkel Märtens
Välisministeerium
Lauaülem
Sanktsioonide ja strateegilise kauba kontrolli osakond
+372 637 7352
 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee | Islandi väljak 1, Tallinn