Subject: Kutse Peipsi tn 95 piiride kättenäitamisele ja kindlakstegemisele
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Kati Banhard" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 May 2026 15:04:35 +0300

Lp. 22244 Kolkja teeL3 katastriüksuse omanik

Transpordiamet

                                                                             
                                                        Meie 13/05/2026

Kutse piiride kindlakstegemisele ja kättenäitamisele

Piiri asukoha looduses kättenäitamise ja piiride kindlakstegemise põhjus

Teatan Teile kuuluva 22244 (58701:003:0008) katastriüksusega piirneva Peipsi 
tn 95 (58701:003:0037) katastriüksuse, aadressiga,Tartu maakond, Peipsiääre 
vald, Kasepää alevik  mõõdistamisest. Mõõdistamise toiminguks on Peipsi tn 
95 katastriüksuse ülemõõdistamine.

Ühisel piiril on kolm ühist tähistatud piiripunkti:piirimärkideks 
piiripunktis nr 6 piirikivi, piiripunktis nr 7 piirikivi ja piiripunktis nr 
1 metalltoru

Peipsi tn 97 mõõdistusandmete järgne piiripunkti nr 1 asukoht on vastuolus 
22244 Kolkja tee L3 plaaniga ja Peipsi tn 95 piiriprotokolliga. Peipsi tn 95 
plaani joonepikkuste järgne piiripunkti nr 2

asukoht on vastuolus 22244 Kolkja tee L3 plaaniga ja Peipsi tn 95 
piiriprotokolliga.

 Sellest tulenevalt on  piiripunktides nr 1 ja 2 on vaja läbi viia piiride 
kindlakstegemise toiming.

(vt. lisaks kindlskstegemise skeemi).

Piirikirjeldus-Peipsi tn 95

Piiripunkti nr

Piiripunkti vorm

Piiri kulgemise viis

Märkus

Paigalduse info

Piir kindlaks tehtud

1

metalltoru

sirgjooneline

*ristiga

paigaldatud

1)

2

metalltoru

sirgjooneline

*ristiga

paigaldatud

1)

3

hoone nurk

-

*ristiga

paigaldatud

-

1) Põhjus: Peipsi tn 97 mõõdistusandmete järgne piiripunkti nr 1 asukoht on 
vastuolus 22244 Kolkja tee L3 plaaniga ja Peipsi tn 95 piiriprotokolliga. 
Peipsi tn 95 plaani joonepikkuste järgne piiripunkti nr 2

asukoht on vastuolus 22244 Kolkja tee L3 plaaniga ja Peipsi tn 95 
piiriprotokolliga.

Selgitus: Peipsi tn 95 katastriüksus on moodustatud 2002 aastal plaani 
alusel ja koostatud piiriprotokoll, koordinaatide kataloog. Peipsi tn 95 
koordinaatide kataloogis on kirleldatud piiripunktide vahelised 
joonepikkused.

Peipsi tn 95 piiriprotokolli järgselt kulgeb piir piki Kolkja tee serva ja 
piirimärgid asuvad 4,5 meetri kaugusel tee teljest. 22244 Kolkja tee L3 
katastriüksuse plaan on koostatud 2000 aastal plaani alusel ja piiri 
kauguseks tee teljest on 4, 5 meetrit. Peipsi tn 95 koordinaatide kataloogis 
on kirleldatud piiripunktide vahelised joonepikkused.

Käesoleva töö käigus mõõdistati 22244 Kolkja tee L3 tee mõlemad tee servad. 
Selle alusel arvutati tee telje täpne asukoht. Piiripunkti nr 1 Peipsi tn 95 
ja Peipsi tn 97 joonepikkuste järgne asukoht jääb tee teljest 2.22 meetri 
kaugusele. . Piiripunkti nr 2 Peipsi tn 95 joonepikkuste järgne asukoht jääb 
tee teljest 3.33 meetri kaugusele. Peipsi tn 97 plaanil piiripunkt 4 jääb 
tee teljest 2.97 meetri kaugusele.

Peipsi tn 97 katastriüksus on mõõdistatud arofotogeodeetilisel viisil. 
Peipsi tn 97 piiriprotokolli järgi kulgeb 22244 Kolkja tee L3 
katastriüksusega ühine piir mööda tee äärt.

Peipsi tn 97 registreeritud asesndiplaani järgi on Kolkja tee L3, Peipsi tn 
95 ja Peipsi tn 97 piirid koos. Peipsi tn 95 piiriprotokolli koostaja on 
määranud ilmselt piiri kauguse tee teljest 22244 Kolkja tee L3 
katastriüksuse plaanilt.

Piiride kindlakstegemisel maastikul tuleks lähtuda maastikul väljakujunenud 
maakasutusest varasematest mõõdistusandmetest ja nende alusel määrata Peipsi 
tn 97, Peipsi tn 95 ja 22244 Kolkja tee L3 ühine piir 3 meetri kaugusele tee 
teljest.

Maakatastriseaduse §17 lõike 5 järgi on maamõõtja kohustatud piiride 
kättenäitamisele kutsuma kõikide kinnisasjade omanikud, kelle kinnisasjal on 
mõõdistatava piiriga ühine piiripunkt.

Aeg ja koht

Kutsun Teid 22244 Kolkja teeL3 ja Peipsi tn 95 katastriüksuste ühise piiri 
ja piirimärkide kättenäitamisele 23/05/2026 algusega kell 15.30 piiripunkt 
nr 1 juures.

Piiride ja piirimärkide kättenäitamine toimub nimetatud katastriüksustel 
looduses. Oma soovist osaleda katastriüksuse piiride kättenäitamisel ja 
kindlakstegemisel palun teatada hiljemalt 2 tööpäeva ette.

Ilmumata jätmise või kirjaliku seisukoha esitamata jätmise tagajärjed

Kutse saatmisega loetakse piirimärkide asukohad ja nende alalhoiu kohustus 
kinnisasja omanikule teatavaks tehtuks ja omanik piiride asukohaga 
nõustunuks (maakatastriseaduse § 17 lõige 6), välja arvatud juhul, kui 
ilmneb piiride kindlakstegemise vajadus. Kui Teil on piiri ja piirimärkide 
kohta märkusi, tuleb need esitada hiljemalt piiri kättenäitamisel looduses. 
Teie poolt esitatud märkused, taotlused ja seisukohad kantakse 
piiriprotokolli.

Piiriprotokolli allkirjastamine

Pärast piiri kättenäitamist koostatakse 3 tööpäeva jooksul piiriprotokoll, 
mida saate allkirjastada digitaalselt.

Soovi korral saate ilma piiride kättenäitamiseta piiriprotokolli 
allkirjastada.

Piirimärkide alalhoiukohustus

Kinnisasja omanik peab tagama piirimärgistuse säilimise. Te ei või 
piirimärke iseseisvalt muuta

ega ümber paigutada (asjaõigusseaduse § 128 lg 2).

Kui teil on lisaküsimusi, palun võtke minuga ühendust.

Lugupidamisega

Indrek Reimann

Maamõõtja

Maakorraldustööde tegevuslitsents nr 716

Tel: +372 58090522

Lisad: Piiripunktide ja piiride skeem, piiride kindlakstegemist selgitav 
skeem.