Subject: Päring seoses isikuandmete töötlemise õigusega
From: "Margit-Marit Raudsepp" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Jun 2026 09:57:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Viljandi Linnavalitsusel on tekkinud küsimus seoses isikuandmeete
töötlemisega.

Minul isiklikult on vastus olemas, kuid lugupeetud volikogu
revisjonikomisjoni liikmed soovivad saada vastust just isikuandmete
töötlemise spetsialistilt.

Selgitan olukorda.

Viljandi Linnavalitsus on sõlminud linnale kuuluvate kinnistuste
väliheakorra tagamiseks teenuslepingu juriidilise isikuga. Väliheakorra
töid tehakse ka lasteaedade ja koolide territooriumitel.

Üldiselt on kokku lepitud, et töid teostatakse nii, et need ei segaks
laste õues (mänguväljakul vmt) olemist (lepingus on sellised punktid -
mitte lubada oma personalil viibida objektidel alkoholi- ja/või
narkojoobes ja suitsetada; arvestada tööde korraldamisel objektide
töökorraldusega ja neis toimuvate tavapäraste tegevustega (õppetöö,
puhkeajad, lõunauinakud, üritused). Töid tuleb teostada objektide
valdajaid ja objektidel viibivaid kolmandaid isikuid häirimata. Töövõtja
kohustub kooskõlastama Tellija esindajaga müra tekitavate tööde tegemise
aja).

Töötajate osas on lepingus veel esitatud nõuded, et neil peab olema
läbitud ametialane koolitus ja nad peavad kandma firma logoga riietust,
muid nõudeid nende osas sätestatud ei ole.

Teenuseid osutav firma kasutab renditööjõudu, s.t töötajad ei ole ka
temaga otse töösuhtes.

Revisjonikomisjoni liige soovib, et me kontrolliks väliheakorra töid
teostavate isikute tausta nagu lastega töötavate isikute tausta (LasteK §
20).

Minu hinnangul ei liigitu need isikud lastega töötavateks isikuteks,
kelleks on töös või kutsetegevuses lapsega vahetult kokku puutuv isik,
samuti vabatahtlikus tegevuses, asendusteenistuses teenides,
tööturuteenustel osaledes või praktikandina lapsega vahetult kokku puutuv
isik. Minu hinnangul ei saa kasutada LasteK § 20 ja seega puudub andmete
küsimiseks õiguslik alus. Samuti ei ole ju tegemist meie töötajatega,

Soovin saada infot, kas on olemas õiguslik alus, et teenust osutava firma
renditöötajate tausta kontrollida?

Lugupidamisega

Margit-Marit Raudsepp

Viljandi Linnavalitsus

õigusteenistuse juht

tel 5197 7109

e-post [email-masked]