Subject: FW: Saku vald Juula-Liia ja osa Augusti maaüksusest detailplaneeringust
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Oct 2025 14:33:06 +0300

Palun reg

From: Eerik Kask | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 14, 2025 2:32 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Saku vald Juula-Liia ja osa Augusti maaüksusest
detailplaneeringust

Tere

Aitäh tagasiside eest. Lisan paar kommentaari teie märkuste vahele.
Materjalid ise on leitavad siit:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EifP6yR9LCRFu-9koAaQd1YBzM2ZNLrsvQf
1_lJQkeLgRQ?e=WUbGvJ>  2025-10-14

Tervitades

Eerik Kask
mob +372 5340 5637

 <http://kprojekt.ee/>

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 11, 2025 1:07 PM
To: Eerik Kask | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jana Prost <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Saku vald Juula-Liia ja osa Augusti maaüksusest
detailplaneeringust

Tere,

Edastan esialgse tagasiside Juula, Liia ja osa Augusti maaüksusest
detailplaneeringule. Jana on hetkel puhkusel ja esitab oma tähelepanekud
Tähevälja planeeringule eraldi.

1.	Riigitee ristumiskohas tuleb ristmiku geomeetriat muuta tüüpilise
liikluskoosseisu- autorongide mõlemasuunaliseks liiklemiseks. Peale kantud
pöördekoridoridest nähtub, et pöördekoridorid kattuvad.

Ristmiku geomeetria korrigeeritud.

2.	Planeeringuala teenindavale teele näha ette maavajadus kõikidele
tee elementidele (peenrad, kraavid) ja lumevallitamsiele.

Teede maavajadus kirjeldatud seletuskirjas (lk 11).

3.	Planeeringu elluviimisel tuleb arvestada, et juurdepääsutee
ühendamine riigitee ristmikuga tuleb rajada ja Transpordiametile üle anda
enne mistahes hoone ehitusloa väljastamist. Analüüsida teeületuskoha
vajadust ringristmikule.

Korrigeeritud elluviimise kava ja lisatud vastav märkus seletuskirja (lk
11, 21 ja 23). Teeületuskoha vajadust analüüsitud liiklusuuringus (DP
lisades).

4.	Näha ette kavandatava kergliiklustee ühendamine olemasoleva
kergliiklusteedevõrguga.

Seletuskirja lisatud vastav märkus (lk 11).

5.	Seletuskirjas lk 11 nähtub, et jalakäijate ja jalgratturite
juurdepääs planeeringualale toimub kõnni- ja kergliiklusteede kaudu (nt
pos 5 idaserv). Idaservas paikneb vaid jalgrada ja ei selgu, kellele
kasutamiseks suunatud, milline on jalgraja kate, laius jne? Millises mahus
asendab kergliiklusteed? Normide kohaselt ei ole jalgrada kergliiklustee:
kergliiklustee on kõnnitee, jalgtee, jalgratta- ja jalgtee ning
jalgrattatee liiklusseaduse tähenduses ja palun lahendust vastavalt
korrigeerida.

Vikipeedia järgi on :Kergliiklustee on jalgratta- ja jalgtee ehk
kergliikluseks, st mitte mootorsõidukitega, vaid jalgsi, jalgrattaga,
rulluiskudega jne, liikumiseks mõeldud tee, mis Eestis on üldjuhul kaetud
kunstliku teekattega.

Muudetud sõnastust – jalgraja asemel jalg- ja jalgrattatee, mille
parameetrid täpsustatakse järgmistes etappides.

6.	Tehnovõrkude joonisele kantud KS1 ja V1, mis ristuvad riigi
põhimaanteega, on naaberplaneeringu tehnovõrgud (Tammepargi ja Toomiku
DP). Palun viidata planeeringu vastuvõtmisele /kehtestamisele ja töö
numbrile. Transpordiameti andmebaasi põhjal ei ole tegemist vastuvõetud
või kehtestatud planeeringuga, mistõttu tehnovõrkude lahendus on
indikatiivne ja võib muutuda. Palun täpsustada või vastavalt kajastada.

Viide lisatud. Tegu on algatatud DPga.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet