Subject: FW: Teeotsa kinnistu mahasõidust
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Sep 2025 09:19:03 +0300

Tere,

Palun registreerida antud pöördumine Deltas.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Marek Lind <[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 17, 2025 10:27 AM
To: Saverna VPK <[email-masked]>
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Teeotsa kinnistu mahasõidust

Tere, Karol.

Kogujatee tüüpi lahendus ongi tõenäoliselt ainuvõimalik kõnealuses asukohas. 
Kardan, et päris nii kinnisasja piiri äärde me juurdepääsutee rajamist 
lubada ei saa, sest see jääb põhimaanteele liiga lähedale. Sellel 
juurdepääsuteel liikuv sõiduk võib viia riigiteel nr 2 või 89 liiklejate 
jaoks riigiteede ristmiku visuaalsesse nihkesse: tõenäoliselt kõige ohtlikum 
on olukord, kus juurdepääsuteel sõidab sõiduk lõunast põhja suunas ja 
riigiteel nr 2 põhjast lõuna suulas liikuva sõiduki juht üritab mööduda 
juurdepääsuteel liikuvast sõidukist paremalt poolt ning toimub teelt 
väljasõit. Üks viimane suurt meediakajastust saanud mitme inimese surmaga 
lõppenud õnnetus oli tingitud sellest, et juht peatas töötava mootoriga 
sõiduki vastassuuna bussipeatuse taskus ning surma said sõiduki ja 
bussiootekoja vahel viibinud inimesed, sest pärisuunavööndis liikunud 
sõiduki juht üritas peatunud sõidukist mööduda nn õigelt poolt.

Herkki Rõõm aitab leida juurdepääsuteele sobiva vahekauguse. Tal on hiljuti 
just tulnud ühes kohtuvaidluses (kahe eraisiku vahel) sobivat vahekaugust 
määrata. Palun varuge Herkkilt vastuse ootamisel kannatust, sest talle on 
viimase 30 päeva jooksul laekunud üle 50 tööülesande.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Saverna VPK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 16, 2025 5:58 PM
To: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Teeotsa kinnistu mahasõidust

Hea Marek Lind!

Aitäh selgituste eest, arusaadav.

Püüan leida lahendust- kas saades näiteks naaberkinnistu omanikuga Pihlaku, 
Saverna katastriüksuse tunnus 85601:002:0243 kokkuleppele, kas oleks mõeldav 
ehitada ligipääs Teeotsa kinnistule paralleelselt maanteega?

Näiteks selliselt? (kollane paksem triip) :

Või ehk on Teil endal spetsialistina soovitus, et kuhu ja kuidas võiks 
ligipääsu plaanida, et Transpordiameti seisukohalt oleks ka kõik korrektne?

Olen Teile ette kaasamõtlemise eest väga tänulik.

Parimate soovidega

Karol Lumi

(+372) 514 1947

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

MTÜ Saverna Vabatahtlik Päästekomando

Saverna Kanepi vald Põlvamaa 63418

Kontakt Marek Lind (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval N, 4. september 
2025 kell 09:49:

Tere, Karol.

Kolleeg Raul suunas mulle edasi Teeotsa kinnistu mure. Kinnistu asub 
riigitee nr 2 km 213,87 – 213,94 kaitsevööndis, puudub juurdepääs avalikule 
teele. Riigitee nr 2 on põhimaantee, mille aasta keskmine ööpäevane 
liiklussagedus on 4562 sõidukit.

Paraku ei ole seal mingit lootust saada meilt nõusolekut uue ristmiku 
rajamiseks ja seda mitmel järgneval põhjusel.

1.	Tee projekteerimise normide järgi peab uue alla 20 sõiduki ööpäevas 
liiklussagedusega ristmiku vahekaugus olemasolevatest ristmikest olema 
vähemalt 300 m. Seejuures võetakse arvesse ka tee vastaskülje ristmikke. 
Kuna Teeotsa kinnistu idakülg asub riigitee nr 89 ristmiku sees 
(möödumislaienduses), siis sellest juba piisab keeldumiseks, ehkki ka nn 
eluasemekohtade mahasõitude suhtes pole 300 m nõue täidetud.
2.	Kõigi eelduste kohaselt on Teeotsa kinnistu kaotanud juurdepääsu 
avalikule teele jagamise tagajärjel, sest 6000 m2 maaüksuse moodustamine 
keset põllumassiivi ei ole maareformi vaates loogiline. Sellest lähtuvalt 
rakendatakse juurdepääsu lahendamisel asjaõigusseaduse § 156 lõikeid 1-3: 
kui jagamise käigus kaotas üks osa kinnisasjast juurdepääsu avalikule teele 
maaomaniku tahtel, siis ei ole tal õigust seda nõuda; muul juhul on Teil 
õigus nõuda juurdepääsu sellele ristmikule, mille kaudu toimus ühendus 
avaliku teega enne kinnisasja jagamist.

Kui soovite meilt ametlikku keelduvat haldusakti kohtusse pöördumiseks, siis 
palun saatke meile digiallkirjastatud taotlus ristmiku rajamiseks 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> . Kuna oleme 
viimase kuue aasta jooksul võitnud kõik ristmike kohtuvaidlused, siis ma ei 
pea seda perspektiivikaks selge vastuolu tõttu tee projekteerimise 
normidega.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752