Subject: RE: Määruse „Sotsiaal- ja tervisevaldkonna vabaühenduste toetamine“ eelnõu arvamuse avaldamiseks
From: <[email-masked]>
To: "Marilin Sternhof"
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 25 Sep 2024 10:41:09 +0300

Tere!

Edastan Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsiooni kirja  määruse eelnõu kohta.

Uurin veel lisaks, et kas olete planeerinud infotundi enne taotlusvooru 
avamist?

Parimat soovides

Marianne-Elisabeth Agu

Projektijuht

Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Koduleht:  <http://www.eswa.ee/> www.eswa.ee

FB leht:  <https://www.facebook.com/sotsiaaltoo> Eesti Sotsiaaltöö 
Assotsiatsioon | Tallinn | Facebook

Mobiiltelefon: +372  54 500 030

From: Marilin Sternhof - SOM <[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 11. september 2024 11:13
Subject: Määruse „Sotsiaal- ja tervisevaldkonna vabaühenduste toetamine“ 
eelnõu arvamuse avaldamiseks

Lugupeetud strateegilised partnerid

Edastan arvamuse avaldamiseks sotsiaalkaitseministri ja terviseministri 
määruse „Sotsiaal- ja tervisevaldkonna vabaühenduste toetamine“ eelnõu, 
mille leiate manusest.

Ootame Teie tagasisidet 10 tööpäeva jooksul, hiljemalt 25.09.2024 23:59.

Peamised muudatused varasemaga võrreldes:

*	Rakenduslikud ülesanded lähevad Sotsiaalministeeriumist Riigi Tugiteenuste 
Keskusele (ennekõike maksete, aruannete menetlemine, vooru läbiviimine, 
kontrollid jms).
*	Olemasolevatele strateegilistele partneritele, kellel on täna 
kehtivad/rahastatud projektid, kohaldatakse pärast 2024. aasta 31. 
detsembrit läbi viidavale riigihanke- ja ostumenetlusele eelnõu §-i 46 ja § 
49 lõike 2 punkti 11.
*	Uued valdkondlikud programmid on:

7) laste ja perede heaolu ning vanemluse toetamise programm;

8) laste õiguste ja kaasatuse edendamise programm;

9) sotsiaalvaldkonna tööjõu arendamine;

10) vanemaealiste huvikaitse;

11) suitsiidiennetus.

Lisaks on muudetud 1) programmi, mis nüüdsest kannab nime sõltuvushäirete 
programm. Ülejäänud eelnõus toodud programmid on samad (ehk olemasolevad 
strateegilised partnerlused).

*	Uue taotlusvooru tulemusena leitud uutele strateegilistele partneritele 
(vabaühendustele) hakkab kulude hüvitamine toimuma kindlasummalise makse 
alusel. Kindlasummaline makse on suunatud tulemuste saavutamisele, mitte 
kulude kontrollimisele.​ Halduskoormus on väiksem, nii toetuse andjale kui 
ka toetuse saajatele (strateegilistele partneritele) – kulusid, 
kuludokumente, ostumenetlusi ja hankeid ei kontrollita.Minimaalne kindlasummalise makse suurus on 20 000 eurot. Projektis võib 
põhjendatud juhul olla üks kindlasummaline makse, mis on väiksem kui 
minimaalne 20 000 eurot (sõltub projekti eelarvest). Projektis võib olla 
mitu kindlasummalist makset. Seega, kogu projekti eelarve peab jagunema 
vastavalt planeeritud tegevustele, kas üheks või mitmeks kindlasummaliseks 
makseks. Taotleja ise otsustab mitu kindlasummalist makset projektist tuleb. 
Ühe kindlasummalise makse raames võib teha mitut tegevust, mis on tervikuna 
teostatavad. Taotleja peab taotluse esitamisel arusaadavalt põhjendama ja 
tõendama, kuidas kindlasummaline makse eeldatavate kulude eelarve kujuneb 
ning kuidas kindlasummalise makse aluseks olevat tulemust hiljem tõendatakse 
ehk mis on tõendamise aluseks. Taotleja peab kindlasummalise makse 
koostamisel lähtuma kulude abikõlblikkuse nõuetest ja säästlikkusest, 
sealhulgas parimast hinna ja kvaliteedi suhtest.

Täpsustan, et toetust makstakse välja kindlasummalise makse või maksetena, 
kuid toetuse saajatele tehakse vastavalt lepingus kokku lepitule ettemakseid 
(oluline, et rahavoog projekti elluviimiseks oleks tagatud).

*	Taotluste hindamine muutub läbipaistvamaks.

Küsimuste korral võtke julgelt ühendust.

Parimate soovidega

Marilin Sternhof
osakonnajuhataja
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Sotsiaalministeerium
Suur-Ameerika 1
10122 Tallinn
 <https://www.sm.ee/> www.sm.ee