Subject: Küsimus küsitluse kohta: Eesti ettevõtete digilahenduste kasutamine 2026
From: <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jun 2026 17:22:04 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea majandus-ja kommunikatsioonministeeriumi meeskond

Palun selgitage, miks ajal, kui üle Eesti nähakse kurja vaeva, et  Eestis 
elavad inimesed riigikeele selgeks saaksid, korraldate teie Eesti 
ettevõtetele mõeldud uuringu ka vene keeles(vt kirja allpool). Missuguse 
sõnumi see saadab?  Et Eesti ettevõtja ei peagi eesti keelt oskama?  Ja te 
küsite talt lahkesti vene keeles, missugust tuge ta Eesti riigilt ootab?

Kurb ja piinlik.

Parimate soovidega

Anneli Unt

Juhtivpartner

 <http://www.neuma.ee/> www.neuma.ee

From: Balti Uuringute Instituut <[email-masked]>
Sent: Friday, June 19, 2026 10:13 AM
To: [email-masked]
Subject: Meeldetuletus! Küsitluskutse: Eesti ettevõtete digilahenduste 
kasutamine 2026

 <https://mailchi.mp/ac928e70044e/ksitluskutse-eesti-ettevtete-digilahenduste-kasutamine-6753343?e=0d48b9fe7f> 
View this email in your browser

  <https://mcusercontent.com/a6dbd25f681e664ee8c4bb268/images/081d2062-8c64-3e32-ce99-7485bcf922ff.png>

  _____

Для русскоязычной версии, пожалуйста, прокрутите вниз ↓

Hea ettevõtja

Oleme küsitluse tähtaega pikendanud ja saadame Teile seetõttu 
meeldetuletuse. See on viimane kiri, mille meie küsitlusega seoses saate.

Eesti riik soovib paremini mõista, mis motiveerib Eesti ettevõtteid 
digilahendusi kasutusele võtma ning millised takistused, vajadused ja 
ootused sellega kaasnevad.

Palume Teil osaleda küsitluses, mille tulemused annavad riigile praktilise 
sisendi ettevõtjatele suunatud teenuste ja toetusmeetmete kujundamiseks. 
Teie vastused aitavad paremini mõista, milliseid digilahendusi ettevõtted 
juba kasutavad, kas ja millised digilahendused aitaksid ettevõtetel oma 
ärivajadusi täita ning millist tuge riigilt või teistelt osapooltelt 
vajatakse.

Täitmise aeg:

20–30 minutit

Vastamise tähtaeg:

26. juuni 2026

Auhinnaloos:

20 × 100 € Partner e-kinkekaarti

Keeled:

eesti ja vene

Ootame vastama kõiki Eesti ettevõtteid, sõltumata suurusest ja tegevusalast. 
Selleks, et riigi lahendused ja toetusmeetmed sobiksid ka väiksematele 
ettevõtetele, ootame aktiivselt vastama ka mikroettevõtjaid. Isegi kui 
kasutate ettevõttes digilahendusi minimaalselt, palun vastake küsimustele 
täpselt nii, nagu need Teie ettevõttele kohalduvad – vajadusel valige 
variant "ei kohaldu".

Vastajaks sobib ettevõtte esindaja, kellel on ülevaade ettevõtte 
töökorraldusest, juhtimisest või võimalikest digilahenduste kasutamise 
vajadustest. Selleks võib olla näiteks ettevõtte juht, raamatupidaja, 
IT-juht või IT-spetsialist. Palume vajadusel saata vastamise link Teie 
hinnangul sobivaimale inimesele.

Ankeedis on kokku maksimaalselt 35 küsimust, kuid enamik vastajaid peab 
vastama väiksemale arvule küsimustele, sest osa küsimusi kuvatakse ainult 
vastavalt varasematele vastustele. Lisaks on osadele küsimustele vastamine 
vabatahtlik.

 <https://ibs.us13.list-manage.com/track/click?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=0bf3ec17d9&e=0d48b9fe7f> 
Vasta küsitlusele

Kui nupp ei peaks Teid küsitluse juurde suunama, siis pääsete täitma ka 
järgneva lingi abil: 
https://s-bb827e-i.sgizmo.eu/s3/i-onveJVi1N673sogOg-597169/?sguid=onveJVi1N673sogOg 
<https://s-bb827e-i.sgizmo.eu/s3/i-onveJVi1N673sogOg-597169/?sguid=onveJVi1N673sogOg&sglocale=et> 
&sglocale=et

Täname Teid panuse eest. Teie kogemus ja hinnangud aitavad kujundada riigi 
teenuseid nii, et need vastaksid paremini ettevõtjate tegelikele 
vajadustele.

Täpsustavate küsimuste korral võtke palun ühendust:
Kirill Jurkov, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Balti Uuringute Instituut

  _____

Уважаемый предприниматель,

Мы продлили срок проведения опроса и поэтому отправляем вам напоминание. Это 
последнее письмо, которое вы получите в связи с нашим опросом.

Эстонское государство хочет лучше понять, что мотивирует предприятия в 
Эстонии внедрять цифровые решения, а также какие препятствия, потребности и 
ожидания с этим связаны.

Просим Вас принять участие в опросе. Его результаты дадут государству 
практический вклад для разработки услуг и мер поддержки, направленных 
предпринимателям. Ваши ответы помогут лучше понять, какие цифровые решения 
предприятия уже используют, могут ли цифровые решения помочь предприятиям 
удовлетворять их бизнес-потребности и если да, то какие именно, а также 
какая поддержка необходима со стороны государства или
других участников.

Время заполнения:

20–30 минут

Срок ответа:

26 июня 2026

Розыгрыш призов:

20 × 100 € электронных подарочных карт Partner

Языки:

эстонский и русский

Мы приглашаем участвовать все предприятия Эстонии, независимо от их размера 
и сферы деятельности. Для того чтобы государственные решения и меры 
поддержки подходили также небольшим предприятиям, мы особенно приглашаем к 
активному участию микропредприятия. Даже если в Вашем предприятии цифровые 
решения используются минимально, просим отвечать на вопросы именно так, как 
они применимы к Вашему предприятию — при необходимости выберите вариант «не 
применимо».

В качестве респондента подходит представитель предприятия, который имеет 
представление об организации работы, управлении или возможных потребностях 
предприятия в использовании цифровых решений. Это может быть, например, 
руководитель предприятия, бухгалтер, IT-руководитель или IT-специалист. 
Просим при необходимости переслать ссылку для заполнения анкеты тому 
человеку, который, по Вашему мнению, подходит
для этого лучше всего.

Всего в анкете максимум 35 вопросов, однако большинству респондентов нужно 
будет ответить на меньшее число вопросов, так как часть вопросов 
отображается только в зависимости от предыдущих ответов. Кроме того, ответы 
на некоторые вопросы являются необязательными.

 <https://ibs.us13.list-manage.com/track/click?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=8337bc5f0d&e=0d48b9fe7f> 
Пройти опрос

Если кнопка не перенаправит вас к опросу, вы можете перейти к нему по 
следующей ссылке: 
<https://s-bb827e-i.sgizmo.eu/s3/i-onveJVi1N673sogOg-597169/?sguid=onveJVi1N673sogOg&sglocale=ru> 
https://s-bb827e-i.sgizmo.eu/s3/i-onveJVi1N673sogOg-597169/?sguid=onveJVi1N673sogOg&sglocale=ru

Благодарим Вас за вклад. Ваш опыт и оценки помогут формировать 
государственные услуги так, чтобы они лучше соответствовали реальным 
потребностям предпринимателей.

Если у Вас возникнут вопросы, пожалуйста, свяжитесь с:
Кирилл Юрков, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Институт балтийских исследований

Saate selle e-kirja, sest Teie ettevõtte kontaktandmed on avalikud Eesti 
äriregistris ja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium tellis selle 
uuringu avalikes huvides.

Loobu edasistest kirjadest: ( 
<https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=0d48b9fe7f&c=12ec5d61d9> 
https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=0d48b9fe7f&c=12ec5d61d9)

---

Вы получаете это письмо, потому что контактные данные Вашего предприятия 
являются публичными в Эстонском коммерческом регистре, и Министерство 
экономики и коммуникаций заказало это исследование в общественных интересах.

Отписаться от следующих писем: ( 
<https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=0d48b9fe7f&c=12ec5d61d9> 
https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=0d48b9fe7f&c=12ec5d61d9)

Autoriõigus © 2026 Balti Uuringute Instituut, kõik õigused kaitstud.
Teie kontakt on võetud Äriregistri avaandmetest.

Meie postiaadress on:

Balti Uuringute Instituut

Lai 30

Tartu 51005

Estonia

 <https://ibs.us13.list-manage.com/vcard?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4> 
Add us to your address book

You can 
<https://ibs.us13.list-manage.com/profile?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&e=0d48b9fe7f&c=12ec5d61d9> 
update your preferences or 
<https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=0d48b9fe7f&c=12ec5d61d9> 
unsubscribe from this list.

 <https://login.mailchimp.com/signup/email-referral/?aid=a6dbd25f681e664ee8c4bb268>

  <https://us.list-manage.com/1xzg_ANrjv35TwlXC0LycG?e=0d48b9fe7f&c2id=7dff1b63c6c4f6733a24d673b4595bad>