Subject: Juurdepääsu piiranguga teave isiku nime puhul topo-geodeetilistes uuringutes
From: Viktoria Jürgenson <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Aug 2026 16:17:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun informatsiooni, kas antud juhul võib olla tegemist isiku andmetega,
mis peaksid olema juurdepääsupiiranguga.

Olukorra kirjeldus:

Majandus- ja taristuministri 14.04.2016 määruse nr 34 § 10 lg 1 kohaselt
esitatakse kohalikule omavalitsusele topo-geodeetilised uuringud ja
teostusmõõdistus. Vallal on eraldi andmebaas (Geoveeb), mille sisule on
ligipääs valla ametnikel ja geodeetidel.

Vastavalt eespool nimetatud määruse § 9 lg 2 punkti 5 kohaselt tuleb
uuringus esitada tellija nimi ning § 11 lg 2 punkti 3 kohaselt
teostusjoonisel tellija ja ehitaja nimi.

Topo-geodeeiline uuring esitatakse muuhulgas ka Ehitisregistrisse
erinevate taotluste alusdokumentide hulka.

Topo-geodeetilise uuring/teostusmõõdistus tehakse kinnistu või ehitise
puhul. Töö tellib kinnistu või ehitise omanik.

Saime paarilt geodeedilt tagasiside, et nad ei soovi tellija ja ehitaja
nimesid avaldada, kuna tellijaks on eraisikud ning neil on arusaam, et
tegemist on isikukaitse andmetega mida ei tohiks jagada. Üks viitas, et
olevat saanud informatsiooni eelmisel aastal, kuid ei osanud välja tuua
milline asutus vastava informatsiooni edastas.

Kuna määrus nr 34 viitab, et uuring ja teostusmõõdistus sisaldab tellija
ja ehitaja nime, siis palun informatsiooni, kas on alus, mille tõttu peaks
olema töö tellija ja ehitaja nimi eraisiku puhul salastatud. Lisan
igaksjuhuks, et küsimus on vaid nimes (ilma täiendavate kontaktandmeteta).

Küsin kohe üle, et juhul, kui nimi peaks olema piiratud juurdepääsuga, kas
siis selle peaks otsustama geodeet, kui töö tegija või piirangu peaks
lisama kohalik omavalitsus tööle, mis nime sisaldab.

Lugupidamisega

VIKTORIA JÜRGENSON / spetsialist
Tel: 671 2441
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus