Subject: Sõidueksami aegadest Tartust
From: <[email-masked]>
To: "'Ave Smirnov'" <[email-masked]>
Cc: "'Transpordiameti klienditugi'" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 May 2026 07:29:57 +0300

Lugupeetud Transpordiameti ja Ave Smirnov

 

Eile saabus informatsioon Transpordiameti eksamiosakonnalt, kus öeldi, et
Tartu regioonis on eksamineerija haigestunud ja Transpordiamet hakkab
tühistama juba broneeritud riiklike sõidueksami aegasid. Ametikoolitus Oü
kaotas hetkel 03.06.2026 rasketehnika eksamipäeva ning hoiatati, et
kindlasti juhtub sama ka A-kategooria sõidueksamitega.

Probleem on väga tõsine kuna Tartu piirkonnas on niigi rasketehnika ja
A-kategooria eksami aegasid vähem saada kui on nõudlus ning selline
Transpordiameti käitumine  on lubamatu. Transpordiamet kui elutähtsa teenuse
osutaja peab olema võimeline tagama teenused, mis mõjutavad paljude inimeste
igapäeva elu. C, CE ja D-kategooria sõidueksamid on seotud otseselt inimeste
tööle asumisega ning paljudel juhtudel on need ka seotud Eesti Töötukassa
rahastusega ning ei ole vastuvõetav, et Transpordiamet ei püüa probleemile
lahendust leida ning lihtsalt tühistab sõidueksamid.

Selline tegevus tekitab küsimusi Transpordiameti eksamiosakonna võimest
juhtida meeskonda ning näitab võimetust tegeleda probleemsete olukordadega
nende ilmnemisel. Kui Eksamiosakond esitleb avalikult, kui edukalt on
tegeletud sõidueksami järjekordadega, siis paraku praegune olukord kinnitab
hoopis vastupidist. Kui olukorrale lahendust ei leita, oleme sunnitud
informeerima sellest Eesti Töötukassat( Sotsiaalkindlustusamet), lugematul
arvul eksamit ootavaid isikuid ning vajadusel ka Kliima- ja
Sotsiaalministeeriumit!

Palume esimesel võimalusel leida tekkinud olukorrale lahendus ning taastada
Ametikoolitus Oü 03.06.2026 Tartus Raadi Õppeväljakul toimuma pidanud
rasketehnika sõidueksami päev ja loobuda kergekäeliselt juba broneeritud
sõidueksami aegade tühistamisest!

 

Lugupidamisega

 

 

Mikk Sossi

Autosert. Autokool, mis hoolib!

Autokooli juhataja

Tel  +372 52 498 31

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] 

 <http://www.autosert.ee/autokool> www.autosert.ee/autokool