Subject: FW: ehitusloa taotlus nr 2511271/16227, Suurvälja tee 7, Kiili vald märkused
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 May 2025 12:32:33 +0300

Palun reg

From: Laugren Ilves <[email-masked]>
Sent: Monday, May 19, 2025 11:22 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: ehitusloa taotlus nr 2511271/16227, Suurvälja tee 7, Kiili vald
märkused

Tere!

Kirjutan seoses ehitusloa taotlusega nr 2511271/16227, Suurvälja tee 7,
Kiili vald.

Olete kirjutanud taotlusele märkused. Soovime need võimalusel enne uut
EHRi menetlusringi läbi arutada.

1.	Tähistada riigitee kaitsevöönd.

Riigitee kaitsevöönd asendiplaanil tähistatud.

2.	Riigitee kaitsevööndis paikneval kinnistu haljasalal puudub
vertikaallahendus. Sademeveed tuleb immutada oma kinnistul, kavandada
vastav nõva.

Vertikaali lahendus on maanteepoolsele haljasalale asendiplaanil näidatud.
Kinnistu sademeveed juhitakse sademeveetorustikku. Haljasala kõrgused on
kaldega kinnistu poole. Sademevett haljasalat ja platsidelt ei juhita
maanteekraavi.

3.	Sademevete projektlahendusest ei selgu, milline sademevete
vooluhulk juhitakse Sausti peakraavi. Esitada riigitee aluse truubi
läbilaskevõime arvutused.

Selgitan sademevee lahenduse tausta ning küsitud truubi läbilaskevõime.

Projekteeritud sademevee lahendus vastab kehtivale detailplaneeringule
“Suurvälja ja Eesvälja kinnistute detailplaneering”, Linnaruumi OÜ, DP0206
ning projektile “Tehnopargi tänavad, teed ja tehnovõrgud”, OÜ Smart Pipes.
Töö nr 66-15, 2016.

Nimetatud projektide järgi suunatakse kogu detailplaneeringuga hõlmatud
piirkonna sademeveed rahustatult läbi sademevee puhvertiigi Sausti
peakraavi.

Sausti peakraavi rekonstrueerimiseks on koostatud projekt “Sausti
peakraavi rekonstrueerimistööd”, Kobras OÜ (töö nr 2023-013), mille järgi
toimuvad praegu Sausti peakraavi rekonstrueerimistööd.
Rekonstrueerimistööde käigus on ette nähtud ka maanteealuse truubi
puhastamine setetest ning väljavoolu kindlustamine – mis peaks olema
tänaseks juba tehtud, kuid on kindlasti lõpetatud hoone kasutusloa
taotlemise ajaks.

Suurvälja tee 7 kinnistult juhitakse sademevee puhvertiiki sademevesi
mahus 30 l/sek. Sademevee puhvertiigi ning Sausti peakraavi vaheline truup
laseb 100% täituvusega läbi 240 l/sek (0.24 m³/sek).

Maanteealuse truubi läbilaskvus on pärast rekonstrueerimistööde lõppu 100%
täitega on 2500 l/sek (2.5 m3/sek).

Kas sellega vastame Teie küsimistele ning saame järgmises menetlusringis
kooskõlastuse?

Lisatud täiendatud VK projekt ning tehnovõrkude koondplaan. Vajadusel
saadan lisaks ka mainitud projektid.

Lugupidamisega,

Laugren Ilves

Arhitekt

Guru Projekt OÜ

64 44 414 / 5345 7763